Gå til innhold

Kjøper iPhone igjen, og igjen


Anbefalte innlegg

Eg driter i hvilken telefon folk har, eller liker. Det eg irriterer meg over er artikkelen og bakgrunnen for den.

 

Min mening er at folk får et forhold til OS'et. Man "binder" seg til det OS'et man bruker mest, enten det er Android, Winphone eller iOS. Når man da skal bytte telefon etter to år, og ønsker å fortsette med iOS, hvilke telefonalternativer har man da utenom iPhone? Ingen?

 

Mens for Android og Winphone brukere så finnes det alternativer. Og etter at man har brukt Galaxy S i tre år, hva er da sannsynligheten for at man kjøper Galaxy S igjen? Ingen. Man kjøper Galaxy SII eller SIII om den finnes, eller et av de andre alternativene som faller i smak på kjøpstidspunktet.

 

Undersøkelsen viser altså at iPhone eiere er mest fornøyd FORDI de velger iPhone igjen. Mens realiteten er at om de ønsker å fortsette med iOS, så har de INGEN alternativer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Applikasjoner.

 

ja, applikasjoner. Og plugins. Og homescreens. Og åpent. Og ssh og terminal og portabel spillkonsoll. Og usbotg. Og fantastisk browser. Og bluetooth-spillkontroller. Veldig flott, n900. Enig.

Når du finner ut at de fleste faktisk ikke bruker ssh, og at iOS fortsatt er den mest foretrukne utviklerplattformen kan vi begynne å diskutere.

 

Nettleser og spill er iPhone svært god på, bedre enn N900.

Lenke til kommentar

iMono du kan vel ikke si at ios er mer foretrukken enn linux? At iphone er en bedre datamaskin enn en enhet du kan kjøre Mer, maemo5, android og meego på i quadboot? At et fysisk qwerty ikke et bedre for en datamaskin enn touch på en så liten skjerm?

 

Og jeg tror det er bedre å koble en bt-kontroller til enheten og spille konsollspill på tvn enn å ikke gjøre det? Men du kan kanskje det på iphone og, det vet jeg faktisk ikke =) .

 

vil likevel påstå at n900 som enhet er bedre datamaskin enn en iphone om bare fordi du kan gjøre akkurat som du vil på enheten mtp åpenhet. Hell, du kan kjøre win95 om du vil, selv om det ikke er spesielt vits =P

Lenke til kommentar

iMono du kan vel ikke si at ios er mer foretrukken enn linux? At iphone er en bedre datamaskin enn en enhet du kan kjøre Mer, maemo5, android og meego på i quadboot? At et fysisk qwerty ikke et bedre for en datamaskin enn touch på en så liten skjerm?

 

Og jeg tror det er bedre å koble en bt-kontroller til enheten og spille konsollspill på tvn enn å ikke gjøre det? Men du kan kanskje det på iphone og, det vet jeg faktisk ikke =) .

 

vil likevel påstå at n900 som enhet er bedre datamaskin enn en iphone om bare fordi du kan gjøre akkurat som du vil på enheten mtp åpenhet. Hell, du kan kjøre win95 om du vil, selv om det ikke er spesielt vits =P

En bedre datamaskin _for hvem_?

En snever gruppe svette mobilnerder på diskusjon.no (oss), eller massene med folk som faktisk bruker pengene sine på dette?

Lenke til kommentar

Fantastisk hvordan en gruppe mennesker kan bestemme hva som er best for folk flest, og merkelig nok så er det Android fanboysa som er hissigst på dette punktet. Noe som er utrolig merkelig da de påstår at de liker og står for valgfrihet! Ironien er til å ta på.

 

Det er ingen operativsystem som er "best". Et OS kan være det beste valget for deg, men det å påstå at det er best for alle er tull. Alle har forskjellige bruksmønstre og krav.

Endret av LordManhattan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

zepticon, du kan jo si en plussogminuskalkulator er den beste datamaskinen siden flere folk forstår og kan bruke den enn feks en laptop, men mente såklart for en snever gruppe folk som ville hatt glede av og bruk for en lommepc som n900.

Da er vi enige :) For min bestemor feks, er nok en iPad en betraktelig bedre datamaskin enn en vanlig laptop. Så alt må ses i sammenheng med hvem man henvender seg til, og hvilke forventninger brukeren har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jadå eg kan seie det at eg er meir fornøgd med IOS på min iPad2 enn Android på min Sony Ericsson Xperia ray. Skalk eg gje dei ein skala frå 1 til 10 etter kor fornøgd eg er, så er Android 7, mens IOS er 10.

 

Eg har då ikkje eigd iPhone før fordi eg synst ikkje at det er fornuftig å betale 5000kr for ein mobiltelefon. Det er jo tross alt ein forbruksvare som byttast ut ofte.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

Folkens.

 

Som jeg har sagt flere ganger tidligere, så er ikke tallene så høy for Apple fordi alle er fornøyde, men fordi en god del folk føler seg tvungen til å fortsette med en iOS enhet på grunn av at mange mest sannsynligvis har brukt en masse masse penger på AppStore.

 

Derfor blir det vanskelig å gå til noe annet med at man ikke vil kaste bort masse penger, og dermed krysser folk av i hopetall på at dem er fornøyd med en iPhone / iPad og at dem vil fortsette med det.

 

Hadde Apple hatt flere modeller, ja, la oss si 6 forskjellige modeller samtidig som dem selger hvor en av dem er lutbillig og hvor en annen er enormt dyr og resten i mellom de 2. Hvor mange tror dere som ville ha sagt at dem ville ha vært svært fornøyd med den dyreste iPhone modellen da?

 

Yeah, you get my point.

 

Og med dette, så vil jeg ikke si at det er noen forskjell i fra Apple til Samsung f.eks med hvor fornøyde man er med at Samsung har et enormt stort utvalg av modeller som man kan velge mellom mens Apple kun har noen ytterst få (3GS, iPhone 4, 4S og iPad 2).

 

EDIT: Samsung kan ha noen modeller som gjør at enkelte brukere ikke er helt fornøyd med Samsung. Så med tanke på hvor fornøyde de fleste er over Samsung Galaxy S II f.eks, så kan man jo tenke seg selv på hvor høyt tall Samsung hadde hatt om Galaxy S II var Samsung's eneste mobil.

 

EDIT 2: Må si dette er ganske imponerende.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folkens.

 

Som jeg har sagt flere ganger tidligere, så er ikke tallene så høy for Apple fordi alle er fornøyde, men fordi en god del folk føler seg tvungen til å fortsette med en iOS enhet på grunn av at mange mest sannsynligvis har brukt en masse masse penger på AppStore.

 

Derfor blir det vanskelig å gå til noe annet med at man ikke vil kaste bort masse penger, og dermed krysser folk av i hopetall på at dem er fornøyd med en iPhone / iPad og at dem vil fortsette med det.

Har du regnet på hvor mye en gjennomsnittlig iOS-bruker har brukt på Apps? Det er i størrelsesorden ~20-30 USD, som er småpenger i forhold til prisen på telefonen.

 

Tror det er svært få som føler seg "tvunget" til å fortsette med iPhone.

Lenke til kommentar

Folkens.

 

Som jeg har sagt flere ganger tidligere, så er ikke tallene så høy for Apple fordi alle er fornøyde, men fordi en god del folk føler seg tvungen til å fortsette med en iOS enhet på grunn av at mange mest sannsynligvis har brukt en masse masse penger på AppStore.

 

Derfor blir det vanskelig å gå til noe annet med at man ikke vil kaste bort masse penger, og dermed krysser folk av i hopetall på at dem er fornøyd med en iPhone / iPad og at dem vil fortsette med det.

Har du regnet på hvor mye en gjennomsnittlig iOS-bruker har brukt på Apps? Det er i størrelsesorden ~20-30 USD, som er småpenger i forhold til prisen på telefonen.

 

Tror det er svært få som føler seg "tvunget" til å fortsette med iPhone.

Med tanke på hvor lite freeware som er på AppStore i forhold til Android, så vil jeg med 90% sikkerhet si at en god del folk har brukt en god del penger på apps og spill til iOS.

 

Jeg kjenner selv en som sa at han ikke kunne skifte i fra iOS siden han hadde brukt masse penger i AppStore.

 

og med dette så tror jeg mange føler seg tvungen til å fortsette med iOS enheter.

 

Kan du si meg på hva du tror som gjør at du ikke tror at dem føler seg tvungen til det?

Lenke til kommentar

Her har vi vindicator i sitt ess igjen. Han kjenner en som har brukt 1000kr på iOS apps, og som ikke vil bytte, og dermed er det ene og alene grunnen til at _samtlige_ vil fortsette med iPhone... Uavhengig av at statestikken sier at den gjennomsnittelige bruker har kjøpt apps for 100kr.

 

Grunnen er nok heller at iPhone er akkurat det produktet forbrukeren vil ha, og at han eller hun ikke føler noe behov for å bytte. Det trygge og vellkennte er ofte det folk foretrekker. I marketing termer kalles dem for "late (og av og til early) majority" og det er den største generelle kundegruppen. De er konservative, og kjøper kjente og trygge merkevarer. Apple er et høyprofilmerke og derfor lett å selge til denne gruppen, da de allerede "kjenner" merket før de kjøper produktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folkens.

 

Som jeg har sagt flere ganger tidligere, så er ikke tallene så høy for Apple fordi alle er fornøyde, men fordi en god del folk føler seg tvungen til å fortsette med en iOS enhet på grunn av at mange mest sannsynligvis har brukt en masse masse penger på AppStore.

 

Derfor blir det vanskelig å gå til noe annet med at man ikke vil kaste bort masse penger, og dermed krysser folk av i hopetall på at dem er fornøyd med en iPhone / iPad og at dem vil fortsette med det.

Har du regnet på hvor mye en gjennomsnittlig iOS-bruker har brukt på Apps? Det er i størrelsesorden ~20-30 USD, som er småpenger i forhold til prisen på telefonen.

 

Tror det er svært få som føler seg "tvunget" til å fortsette med iPhone.

Med tanke på hvor lite freeware som er på AppStore i forhold til Android, så vil jeg med 90% sikkerhet si at en god del folk har brukt en god del penger på apps og spill til iOS.

 

Jeg kjenner selv en som sa at han ikke kunne skifte i fra iOS siden han hadde brukt masse penger i AppStore.

 

og med dette så tror jeg mange føler seg tvungen til å fortsette med iOS enheter.

 

Kan du si meg på hva du tror som gjør at du ikke tror at dem føler seg tvungen til det?

 

Jeg hadde en god del betal-apps på mine iPhones, men det var ingen problem å bytte til Android. Skal jeg først bruke 5000,- på en ny telefon, så kan jeg fint "kaste" vekk apps til et par hundre kroner uten at det gjør vondt i hjertet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...