Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er veldig usikker på hvor jeg skulle legge denne tråden så moderator please flytt den om feilpostet.

 

Jeg jobber i en sykkelbutikk. Der har vi et excel skjema der vi fører oversikt over hvem vi har solgt sykler til og hvem vi har reparert sykkler for. Dette går på rammenummer. Så om en kunde har to sykkler vi det være to oppføringer i excel arket.

 

Så til spørsmålet, vi bruker mye tid på å ringe kundene når sykklene deres er ferdig på reprasjon. Så vi har lyst til å få til et sms-system. Slik at vi kan klikke å sende en standar sms.

F.eks:

Hei! Sykkelen din er ferdig. Åpningstid------------

 

Hilsen "navn på sykkelbutikk her"

 

 

Er dette mulig på en enkel måte? nummer, fornavn, etternavn, adresse, postnummer, hustlf, rammenummer, secnummer, modell, og merke. Ligge i excel skjemaet.

 

 

 

På forhånd tusen takk!

Hvis dere lurer på noe mere ikke nøl med å si i fra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Takk for svar. Vi er selvfølgelig villig til å bruke penger på dettte da vi bruker en mange timer i året på å ringe kundene. Dette er tid vi kunne brukt til annen jobbing.

 

Har du noen forslag til standalone programmer som kan sende sms til vanlige norske nummere? Vi kan jo evnt bare kopiere nummeret over til programmet og så sende en ferdig sms.

Lenke til kommentar

Hei. Hadde det ikke holdt å sende tekstmeldinger fra nettet? De fleste mobiloperatører lar deg sende SMS via deres nettsider og her kan du legge inn flere nummer og sende meldingen "Hei, sykkelen din er ferdig og klar til henting :)" et gitt tidspunkt hver dag. Dette blir manuelt, men da kan du gjerne ta 100 stk i slengen, samt at det ikke koster ei krone utover hva det koster å sende meldingene.

 

Vil du absolutt kunne sende noe data kan du benytte et 3G-modem, de fleste har støtte for å sende SMS.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Hei, takk for flotte svar. Vi har ingen mobiltelefon på jobben, ei eller mobilabonnoment. Det vi er ute etter er hvis det ikke er mulig å få noe intgrert med excel, så er vi nok ute til et standalone program som kan ha flere standarmeldinger ferdig lagret. Hadde også vært fint om evt navnet på butikken kommer som avsender hos kundene våre.

 

Vi er ikke en veldig stor butikk så. Noe serlig over 1000sms i året tror jeg vi neppe runder.

Lenke til kommentar

Det å bytte avsendernr med navn er nokså dyrt. Tror ikke 1000 SMS, evt sykler i året vil være nok for å dekke dette, dette brukes av rimelig store SMStjenester. Uansett er dere avhengige av et eller annet abbonement one way or another. Dere finner jo rimelige "abbonement" (med oppfylling) på talkmore, onecall etc.

 

Å integrere noe med excel er litt tricky. Skulle det blitt gjort automatisk i det øyeblikket dere trykker OK ville jeg heller gått for en databaseløsning hvor en server fungerer som excelarket deres og den automatisk sender ut en tekstmelding når dere godkjenner en reparasjon, men når det er snakk om 1000 SMS ville jeg heller holdt meg til KISS-prinsippet.

Lenke til kommentar

Helt enig at vi bør holde det enkelt og greit. Så vi dropper nok navn som avsendernr, det holder jo å skrive hilsen "navn på butikk".

 

Anbefaler du at vi bare tar kontakt med forskjellige mobilevrandører og spør dem om hva dem kan tilby oss av databaserte smstjenester? Det aller enkleste er at jo bare har et standaloneprogram på pcen som vi bare kopierer nr in og sender en standar sms. Dette blir jo mye kopier-lim inn, men det sparer oss uansett for mye tid i forhold til å ringe hver enkel kunde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kan anbefale Sveve, er det vi bruker på jobben. Da står det navnet på butikken vår når de får sms-en, men kan ikke svare på den. Aner ikke hvordan de er på pris i forhold til de andre som er nevnt her, men kan jo være verd å sjekke ut.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det å bytte avsendernr med navn er nokså dyrt. Tror ikke 1000 SMS, evt sykler i året vil være nok for å dekke dette, dette brukes av rimelig store SMStjenester. Uansett er dere avhengige av et eller annet abbonement one way or another. Dere finner jo rimelige "abbonement" (med oppfylling) på talkmore, onecall etc.

Det hadde vært en fordel om du hadde visst hva du snakker om før du uttaler deg så bastant. Alle leverandører som tilbyr sms-løsninger tar ingen ekstra pris for alfanumerisk avsender. I alle fall ingen jeg har vært borti, og jeg har jobbet i bransjen i mange år.

 

Du kan sjekke med PSWinCom, KeySMS og Clickatell. Alle disse tre tilbyr sending av SMS fra et webbasert grensesnitt :)

Eurobate, Vianett, Sendega... Det finnes endel leverandører. Jeg ville dog holdt meg til en av de Norske. Har veldig dårlig erfaring med kvalitet på e.g. Clickatell :p

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

Det å bytte avsendernr med navn er nokså dyrt. Tror ikke 1000 SMS, evt sykler i året vil være nok for å dekke dette, dette brukes av rimelig store SMStjenester. Uansett er dere avhengige av et eller annet abbonement one way or another. Dere finner jo rimelige "abbonement" (med oppfylling) på talkmore, onecall etc.

Det hadde vært en fordel om du hadde visst hva du snakker om før du uttaler deg så bastant. Alle leverandører som tilbyr sms-løsninger tar ingen ekstra pris for alfanumerisk avsender. I alle fall ingen jeg har vært borti, og jeg har jobbet i bransjen i mange år.

 

Da kan jo du som har peiling gi eksempler på hvor billig dette er, kontra det å sende SMS fra et vanlig mobilabbonement.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...