Gå til innhold

Nvidia jukser igjen


Anbefalte innlegg

Nvida har etter de ga ut nye drivere 45.23 plutselig fått ca 1000 poneg mer i 3dmark 03 (FX5900) Det som er veldig merkelig er at det kun er i 3dmark at de har plutselig fått så bra ytelse ingen andre spesiele benchmark programer har fått ett slik hopp i ytelse.

 

benchmark resultater er hentet ifra toms hardware

 

 

http://www.tomshardware.com/graphic/200308...tonator-20.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:x nvidia ,jukser pga konkurranse mot ati,de vil være øverst ,jeg testa kortet mitt et gf ti 4200 med 128 drr ,fikk jeg 1500 med 45 driverne ,når jeg testet med 44.05 driverne fikk jeg 1300 med 44.05 driverne , så det er klart nvidia jukser ,neste kortet jeg skal ha ,blir et av de nye ati siden jeg har mista troverdigheten til nvidia ,de duger ikke dessverre lengre

 

 

 

 

:x NED MED NVIDIA :x :smile: OPP MED ATI :smile:

Lenke til kommentar

når scoren i 3dmark 2003 øker med 20%

Da bør det ringen en bjelle i en hver persons hode.

Det er akkuratt som om jeg gikk i fra 18000 til 21600 poeng i 3dmark 2002.Ved å gå over til den nyeste catalyst driveren.

Jeg tør nesten påstå at nvidia har bæsja på leggen igjen.

Lenke til kommentar

jeg forstår egentlig ganske godt hvorfor dem ikke har mista kunder.

Den almindelige mann vet ikke om dette her. Meste parten av dem som har pc går på elkjøp og kjøper seg en hp eller en compaq.

På dette punktet er nvidia overlegne. De har mye flere avtaler med ferdig pc produsenter en ati og ofte kan disse vare en stund.

Så hvis en vanlig man går bort til elkjøp snakker han med en fyr i kassen som ofte ikke har peiling på pc og han finner en eller annen pc som passer til personen og mest sansynlig er den med nvidia kort.

Lenke til kommentar

humm..

 

minner meg faktisk litt om PC'n nabogutten kjøpte seg for ett par dager siden. kom til meg og spurte 'er denne pc'n bra?' og viste meg en reklameavis for Fujitsu Siemens og pekte ut en maskin til 13 store.

nå husker jeg ikke helt hva modelnavnet var men det stod det var en P4-2.60 800mhz fsb, 512mb ram, 2x160Gb hd'er, ATI AIW (VIVO) Radeon 9600 128mb mm.

sa til guttungen at han mest sannsynlig ikke ville angre på kjøpet og vil få en maskin han kan spille på for en veldig lang tid framover.

neste dag faktisk så kom han innom igjen og lurte på om jeg kunne hjelpe han å koble opp maskinen, noe som jeg gjorde. en stund senere etter jeg hadde koblet opp maskinen, fått den på nett og sjekket at alt virket som det skulle så tok jeg tilfeldigvis en tur innom enhetsbehandlingen og klikket på 'skjermkort' og til min store forbauselse så så jeg det stod oppført Nvidia FX 5600... (PS, ikke Ultra)

 

guttungen kunne fortelle at det var en av de siste maskinene butikken i Ålesund hadde inne på lager så da kan man lure på hvor mange personer som har blitt lurt..

 

fortalte faren om saken og han fløy i flint når han hørte at maskinen ikke var slik som beskrevet i annonsen samt støyen fra maskinen var ifra akkurat det kortet, etter det jeg kunne se uten å åpne maskinen så var kortet ikke ett OTES kort men det støyet tilnærmet like mye som ett OTES, så han satte i gang en telefonstorm til Fujitsu Siemens i Ålesund, når dem ikke tok telefonen der så ringte han Trondheim og dem kunne ikke helt forstå hva problemet var men dem skulle visst ta kontakt igjen.. da gikk jeg og har ikke hørt noe mer ang den saken enda ;)

Lenke til kommentar
Nvida har etter de ga ut nye drivere 45.23 plutselig fått ca 1000 poneg mer i 3dmark 03 (FX5900) Det som er veldig merkelig er at det kun er i 3dmark at de har plutselig fått så bra ytelse ingen andre spesiele benchmark programer har fått ett slik hopp i ytelse.

 

benchmark resultater er hentet ifra toms hardware

 

http://www.tomshardware.com/graphic/20030818/detonator-20.html

 

De sa også at de ikke hadde mulighet til å sjekke dette siden de ikke hadde "developer"- utgaven av 3d-mark. Tror vi venter litt med "saklige" kommentarer før vi har alle fakta på bordet.

Lenke til kommentar
:x nvidia ,jukser pga konkurranse mot ati,de vil være øverst ,jeg testa kortet mitt et gf ti 4200 med 128 drr ,fikk jeg 1500  med 45 driverne ,når jeg testet med 44.05 driverne fikk jeg 1300 med 44.05 driverne , så det er klart nvidia jukser ,neste kortet jeg skal ha ,blir et av de nye ati siden jeg har mista troverdigheten til nvidia ,de duger ikke dessverre lengre

 

 

 

 

   :x NED MED  NVIDIA :x       :smile: OPP MED ATI :smile:

 

Vel da gir du vel vekk ti kortet nesten gratis da ?

Lenke til kommentar
humm..

 

minner meg faktisk litt om PC'n nabogutten kjøpte seg for ett par dager siden. kom til meg og spurte 'er denne pc'n bra?' og viste meg en reklameavis for Fujitsu Siemens og pekte ut en maskin til 13 store.

nå husker jeg ikke helt hva modelnavnet var men det stod det var en P4-2.60 800mhz fsb, 512mb ram, 2x160Gb hd'er, ATI AIW (VIVO) Radeon 9600 128mb mm.

sa til guttungen at han mest sannsynlig ikke ville angre på kjøpet og vil få en maskin han kan spille på for en veldig lang tid framover.

neste dag faktisk så kom han innom igjen og lurte på om jeg kunne hjelpe han å koble opp maskinen, noe som jeg gjorde. en stund senere etter jeg hadde koblet opp maskinen, fått den på nett og sjekket at alt virket som det skulle så tok jeg tilfeldigvis en tur innom enhetsbehandlingen og klikket på 'skjermkort' og til min store forbauselse så så jeg det stod oppført Nvidia FX 5600...  (PS, ikke Ultra)

 

guttungen kunne fortelle at det var en av de siste maskinene butikken i Ålesund hadde inne på lager så da kan man lure på hvor mange personer som har blitt lurt..

 

fortalte faren om saken og han fløy i flint når han hørte at maskinen ikke var slik som beskrevet i annonsen samt støyen fra maskinen var ifra akkurat det kortet, etter det jeg kunne se uten å åpne maskinen så var kortet ikke ett OTES kort men det støyet tilnærmet like mye som ett OTES, så han satte i gang en telefonstorm til Fujitsu Siemens i Ålesund, når dem ikke tok telefonen der så ringte han Trondheim og dem kunne ikke helt forstå hva problemet var men dem skulle visst ta kontakt igjen..  da gikk jeg og har ikke hørt noe mer ang den saken enda ;)

 

Vel lurt og lurt , ja de er sleipe men på nettsidene til Siemens

står det at grafikkortet ikke er låst , står bare Nvidia / Ati .

Lenke til kommentar

Det er ikke bare nVidia som har sagt helt fra starten av at 3DMark2003 er en dårlig benchmark. Det morsomme er jo at nesten alle her disser nvidia med en gang istedenfor å tenke på at det faktisk kan være selve benchmarken som er dårlig. Gidder ikke å ta opp igjen den gamle diskusjonen der, men dere kan jo ta en titt på http://www.tomshardware.com/graphic/200308...0818/index.html om den nye optimaliserte driveren og om nvidias nye policy. Hadde dere satt dere litt inn i 3DMark saken så hadde dere nok ikke slengt sånn 'dritt' om nvidia.

 

Hilsen en som aldri kommer til å bruke 3DMark 2003.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare nVidia som har sagt helt fra starten av at 3DMark2003 er en dårlig benchmark. Det morsomme er jo at nesten alle her disser nvidia med en gang istedenfor å tenke på at det faktisk kan være selve benchmarken som er dårlig. Gidder ikke å ta opp igjen den gamle diskusjonen der, men dere kan jo ta en titt på http://www.tomshardware.com/graphic/200308...0818/index.html om den nye optimaliserte driveren og om nvidias nye policy. Hadde dere satt dere litt inn i 3DMark saken så hadde dere nok ikke slengt sånn 'dritt' om nvidia.

 

Hilsen en som aldri kommer til å bruke 3DMark 2003.

 

Rart at hvis Nvidia syns det er en så dårlig benchmark at de nettopp har blitt med igjen i developer programmet... :roll:

Lenke til kommentar

Nå er det jo faktisk sånn at de aller fleste bortsett fra hardcore-overklokkingsfolka driter i 3dmark-scores. Om den øker eller minker med 200 poeng, who cares? Tipper 80% av de som kjøper en ferdig maskin med Nvidia-kort i ikke engang vet hva 3dmark er. Det er bare et lite program, ikke en religion. Folk ser på om spillene deres fortsatt fungerer, og det gjør de jo, so why bother.

Går du bort til en kar som nettopp har kjøpt ferdig kraft-PC hos Alienware eller på Elkjøp, og begynner og disse maskinen fordi Nvidia jukser med 3dmarks tror jeg bare han ser veldig rart på deg. Alle spillene hans fungerer jo som bare pokker likevel, så hvorfor skulle han bry seg.

Lenke til kommentar
når scoren i 3dmark 2003 øker med 20%

Da bør det ringen en bjelle i en hver persons hode.

Det er akkuratt som om jeg gikk i fra 18000 til 21600 poeng i 3dmark 2002.Ved å gå over til den nyeste catalyst driveren.

Jeg tør nesten påstå at nvidia har bæsja på leggen igjen.

 

Du burde være forsiktig så du ikke sitter med illeluktende på din egen legg.. hehe.

 

Spill = DX8 og 3dMark03 = DX9. Drivern er optimalisert for DX9 .. you do the math ;)

Lenke til kommentar
Rart at hvis Nvidia syns det er en så dårlig benchmark at de nettopp har blitt med igjen i developer programmet... :roll:

 

Ja og nå skryter nvidia av den høye scoren FX5900 har i 3DMark03.. snakk om hykleri.

Ser ut som futuremark har bøyd seg over og gått med på at nvidia nå kan lovlig bytte ut shader koden i 3DMark03, sikkert i gjengjeld for at nvidia skal bli medlem i developer programmet og bruke 3DMark i deres markedsføring.

 

yay!

Lenke til kommentar
Rart at hvis Nvidia syns det er en så dårlig benchmark at de nettopp har blitt med igjen i developer programmet... :roll:

 

Ja og nå skryter nvidia av den høye scoren FX5900 har i 3DMark03.. snakk om hykleri.

Ser ut som futuremark har bøyd seg over og gått med på at nvidia nå kan lovlig bytte ut shader koden i 3DMark03, sikkert i gjengjeld for at nvidia skal bli medlem i developer programmet og bruke 3DMark i deres markedsføring.

 

yay!

Ati er også medlem av developer programmet.

De vil nok ikke bare stå og se på hvis nvidia prøver å jukse på noen som helst måte.

 

3dmark blir brukt mye for folk som ikke har peiling på skjermkort.

F.eks startit.

Der var den en person som skulle ha nytt skjemkort.

Mannen i kassa fant fram en utskrift THG om benchmarkene i 2001.

Han pekte på det øverste og sa stolt at det var det beste kortet.

Så det er ingen tvil om at 3dmark kan bli misbrukt.

Lenke til kommentar
Ati er også medlem av developer programmet.

De vil nok ikke bare stå og se på hvis nvidia prøver å jukse på noen som helst måte.

 

Så lenge Futuremark gir Nvidia lov til å gjøre det så er det ikke lenger snakk om juks og det gir også ATI mulighet til å optimalisere.

 

3dmark blir brukt mye for folk som ikke har peiling på skjermkort.

F.eks startit.

Der var den en person som skulle ha nytt skjemkort.

Mannen i kassa fant fram en utskrift THG om benchmarkene i 2001.

Han pekte på det øverste og sa stolt at det var det beste kortet.

Så det er ingen tvil om at 3dmark kan bli misbrukt.

 

Ja det er helt klart, men 3Dmark blir også brukt av de som har peiling på skjermkort, men det er viktig å vite hva man ser på, hva de forskjellige testene faktisk tester. Selv om det ikke gir et riktig bilde av faktisk spill ytelse så kan det være et interessant verktøy. Spesielt med tanke på DX9 funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...