Gå til innhold

"Lov" med anal-sex før ekteskap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så et program på tv for en stund siden om ekteskap (i midtøsten tror jeg).

 

I et intervju sa en kar at de ikke fikk ha vaginalt samleie før ekteskap, men de kunne ta det analt.

 

Gjelder dette egentlig for noen av de store religionene, eller har jeg misforstått?

Det er forbudt med "samleie" før ekteskap i de fleste religioner. Dette gjelder spesielt kristendommen, islam, og jødedommen. i bibelen står det ganske svart på hvit i mosebøkene, og toraen er klar på levereglenene, jeg vet ikke hva som står men muhammed dekker en rekke temaer i sine skrifter.

 

Kulturelt har det vært tabu, men det har ofte og vært en viss aksept for at slik sjer. Og man har funnet "smutthull", det viktigste har jo vært å ikke gjør en ugift kvinne gravid.

 

-frank

Lenke til kommentar

Jepp... Vet ikke hvorfor folk tror at alt som ikke er lov i islam blir overholdt av absolutt alle muslimer slavisk, men der må de nok tro om igjen...

 

Men alt dette altså på grunn av noen overtroiske regler som sier at kvinnen må ha en hinne i vaginaen som ikke engang alle kvinner er født med.... og som kan ødelegges allerede i barndommen ved hopp eller andre brå bevegelser..... Hvis ikke den hinnen er der så venter det strenge straffer, utfrysning og latterlig gjøring der alle tror, på grunnlag av ren overtro, at kvinnen da har hatt seg med andre... Overtro har jammen mye å svare for når det kommer til lidelser, som til og med er av en slik beskaffenhet at folk innbilles at disse sinnsvake lovene, påbudene, forbudene og reglene som denne imaginære guden liksom har laget er til det bedre for dem... Snakk om å være pådriver for sin egen undertrykkelse...

 

Blir det noe dummere? Neppe.... :roll:

Lenke til kommentar

I islam er analsex strengt forbudt, men man har lov til å voldta fiendens kvinner og de kvinner du har tatt som slaver.

 

http://quran.com/4/24

 

Eller med andre ord: Alle kvinner, siden kvinnen er underlagt mannen, og særlig de ikke-muslimske og ugifte.

 

Forøvrig er analsex totalforbudt i alle de abrahamske religionene. Husker ikke hva det tåpelige fenomenet kalles i bøkene på norsk, men på Engelsk går det under begrepet "Sodomy", som er analsex, homosex, sex med dyr osv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så et program på tv for en stund siden om ekteskap (i midtøsten tror jeg).

 

I et intervju sa en kar at de ikke fikk ha vaginalt samleie før ekteskap, men de kunne ta det analt.

 

Gjelder dette egentlig for noen av de store religionene, eller har jeg misforstått?

 

Vet ikke hvem du mener skal gi "lov" - men hvis jeg antar du spør på vegne av hva "Pie In The Sky" mener om saken, tror jeg at innenfor de fleste pergamentruller hvor det er nedtegnet såkalt; "Den eneste sannhet", er det snakk om å tøyle sine tanker og lyster. Derfor vil hverken; frøken Høyre, tante trutmunn, Nordkjosbotn eller herr Brun være "lovlig".

 

Sorry Mac!

Mente ikke å ødelegge dagen for deg/dere hvis dette legger en demper på livet, sånn i sin alminnelighet - men hvis man ydmykt kan tilby "frelsen", så mener jeg å huske at "Ateister" ikke besverger seg til slikt no dall ...

 

Jeg for min del kommer til å gjøre dette:

Lenke til kommentar

Jeg føler et behov for å påpeke at vestlige utdannete gynekologer ikke kan se hvem som er jomfru ved undersøkelser, og at langt i fra alle kvinner blør når de har sex for første gang.

 

Dermed er hele jomfrupraksisen en eldgammel bløff / spøk.

 

Og praksis er jo allerede etablert på at Ronny på fire KAN være guds sønn. Don't you judge me!

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noen religiøse grupper hvor det er offisiell lære at analsex ikke er sex og derfor greit før ekteskapet. Men det later til å være en forholdsvis vanlig oppfatning - eller skal vi kanskje heller si "unnskyldning" - blant ungdommer i både kristne og muslimske miljøer at analsex (og oral) er om ikke greit, så i hvert fall litt mindre galt enn vaginalt samleie.

 

Denne artikkelen sier at amerikanske ungdommer som har avgitt et avholdenhetsløfte har mer anal- og oralsex enn ungdommer som ikke har gitt noe slikt løfte: http://www.medicalnewstoday.com/releases/21606.php

 

Denne artikkelen klager over lite sikker forskning, men antyder mye av det samme som artikkelen over. http://www.guttmacher.org/pubs/journals/3229800.html

Ta for eksempel dette avsnittet:

Limited data are available on college undergraduates' perceptions of what is meant by sexual activity. Among roughly 600 students enrolled at a Midwestern university surveyed in 1991, 59% did not believe that oral sex would qualify as sex and only 19% thought the same about anal sex.42 Females (62%) were more likely than males (56%) to assert that cunnilingus and fellatio were not "sex."

 

Men definisjon nr 2 har sier kanskje mer om fordommer enn om realitet:

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=catholic%20girl

2. Catholic Girl

refers to a young woman who, in her attempt to preserve her virginity, will participate in anal sexual intercourse, but still refrains from conventional intercourse.

Lenke til kommentar
Jeg føler et behov for å påpeke at vestlige utdannete gynekologer ikke kan se hvem som er jomfru ved undersøkelser, og at langt i fra alle kvinner blør når de har sex for første gang.

 

Nå har jeg aldri studert selv på området, men så program på TV der de viste en jomfru. Man så lett på henne at hun var jomfru, så hvis norske gynekologer ikke er blind, så tror jeg også de kan se dette. (når jomfruhinnen er tilstedet)

Lenke til kommentar

 

Eller med andre ord: Alle kvinner, siden kvinnen er underlagt mannen, og særlig de ikke-muslimske og ugifte.

 

Forøvrig er analsex totalforbudt i alle de abrahamske religionene. Husker ikke hva det tåpelige fenomenet kalles i bøkene på norsk, men på Engelsk går det under begrepet "Sodomy", som er analsex, homosex, sex med dyr osv.

 

Sex før ekteskapet er også forbudt for menn i islam. Men straffen, 100 piskeslag, kan bare utføres i land med sharia-lover. For utro gifte i islam er straffen steining til døden, både for menn og kvinner.

 

Muslimske menn som har sex med norske kvinner er syndere i islam, med mindre de anser det som en del av jihad å ydmyke nordmenn med å ta for seg kvinnene våre.

Endret av Ergod
Lenke til kommentar
Jeg føler et behov for å påpeke at vestlige utdannete gynekologer ikke kan se hvem som er jomfru ved undersøkelser, og at langt i fra alle kvinner blør når de har sex for første gang.

 

Nå har jeg aldri studert selv på området, men så program på TV der de viste en jomfru. Man så lett på henne at hun var jomfru, så hvis norske gynekologer ikke er blind, så tror jeg også de kan se dette. (når jomfruhinnen er tilstedet)

 

Ja, hvis jomfruhinnen er såpass tilstede. Men husk at en ikke alltid er det.

Hos noen er den rett og slett ikke så klar, mens hos andre forsvinner den av ulike grunner lenge før noen finner på å gjøre noe så frekt som å "sjekke".

Lenke til kommentar

Så et program på tv for en stund siden om ekteskap (i midtøsten tror jeg).

 

I et intervju sa en kar at de ikke fikk ha vaginalt samleie før ekteskap, men de kunne ta det analt.

 

Gjelder dette egentlig for noen av de store religionene, eller har jeg misforstått?

Nei.

Lenke til kommentar

Så et program på tv for en stund siden om ekteskap (i midtøsten tror jeg).

 

I et intervju sa en kar at de ikke fikk ha vaginalt samleie før ekteskap, men de kunne ta det analt.

 

Gjelder dette egentlig for noen av de store religionene, eller har jeg misforstått?

Det er forbudt med "samleie" før ekteskap i de fleste religioner. Dette gjelder spesielt kristendommen, islam, og jødedommen. i bibelen står det ganske svart på hvit i mosebøkene, og toraen er klar på levereglenene, jeg vet ikke hva som står men muhammed dekker en rekke temaer i sine skrifter.

 

Kulturelt har det vært tabu, men det har ofte og vært en viss aksept for at slik sjer. Og man har funnet "smutthull", det viktigste har jo vært å ikke gjør en ugift kvinne gravid.

 

-frank

Det står ikke noe om dette i bibelen, verken det gamle eller det nye testamentet. I så fall hvor mener du det står?

 

Det er forskjell på "sex utenfor ekteskapet" og "sex før ekteskapet" ... Utenfor ekteskapet betyr at man har sex med andre enn den man er gift med. Før ekteskapet betyr at man gjør det med noen før man er gift...

 

I kristendom så er det forbudt med samleie før ekteskap og dette gjelder de fleste andre regioner også...

Neida... Bare noen få rettninger.. Katolisismen er et eksempel. Og heller ikke "de fleste andre religioner" ...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

I de fleste varianter av kristendom og jødedom (og regner nesten med at islam også går innunder der, selv om den kom senere?) er det ikke lovlig å drive med "sodomi", altså sex for andre grunner enn å få barn. Da vil oralsex, analsex, sex mellom to av samme kjønn, onanering, og andre former for sex som ikke er vaginalt samleie uten noe form for prevansjon er synd. Så p-piller og kondomer vil vel da også være synd hvis man følger disse gamle bøkene.

 

Det sies jo også at man skal heller ta en hvilken som helst kvinne enn å forspille sin sæd. Hva som er mer synd enn de andre er vel høyst synsebasert, men det er jo alt innenfor religion. Synsing.

 

Jeg syns det er noe av det dummeste menneskene har lagd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...