Gå til innhold

Hjelp! God spillbærbar, 10-15.000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, den var kjempebillig! Dette er i praksis så god ytelse spillmessig som du kan få, og til en latterlig god pris. Aberet er at dette er en 15", og den har AMD-kort. Jeg antar Nvidia velges grunnet PhysX? For i program og spill som ikke har egen fysikk-engine taper AMD-consumer kort. Bør nevnes at dette oftest ikke et problem i spill.

 

Du får nok ikke alt du ønsker er jeg redd. Det må gå på bekostning av et eller annet. Letteste kravet å bikke på blir grafikken, og da blir det denne:

http://www.spaceworld.no/produkt.shtml?32098&ref=prisjakt

 

Dette er forsåvidt et knallkjøp til den prisen. B-vare brukt i et par timer med full garanti kan man like :)

Lenke til kommentar

NVIDIA grunnet tilbakemeldinger på stabilitet og ytelse i forskjellig software jeg bruker i studiesammenheng, div. design/utviklingsverktøy fra autodesk, adobe og microsoft.

 

Nå er jeg sikkert sær, men b-vare er og blir b-vare... Vil ikke ha noe som er tafset på annet enn av iherdige, kvinnelige og asiatiske fabrikkmedarbeidere. :thumbup:

 

Hvorfor gav de ikke kunshan GTX 560 eller 570, det hadde jo vært perfekt! Sikkert rimeligere enn 6990 også. Blir litt oppgitt, vurderer å bare gå for denne og heller se an hva som kommer iløpet av året.

 

http://www.dustinhome.no/dell-xps-15-ci7-28-8gb-500-156-gt540m-w7hp-silver/product/5010615709

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

6990 yter jo mye bedre enn både 560 og 570, blir bare knepent slått av 590. I maskinen fra Kunshan har du også SSD, så kan du sette inn en rimelig snurredisk etter ønske.

 

Du kan også tilpasse din egen, da kan du velge 460 eller 580. Velger du 460 med en 160 gb ssd fra Intel samt 8 gb ram kommer du rett under 15 laken.

Endret av gaute14
Lenke til kommentar

6990 yter jo mye bedre enn både 560 og 570, blir bare knepent slått av 590. I maskinen fra Kunshan har du også SSD, så kan du sette inn en rimelig snurredisk etter ønske.

 

Du kan også tilpasse din egen, da kan du velge 460 eller 580. Velger du 460 med en 160 gb ssd fra Intel samt 8 gb ram kommer du rett under 15 laken.

Nå er 6990M en god del svakere enn skrivebordsvarianten med lignende navn. Ytelsen er omtrent på HD 6850-nivå. 580M er omtrent like bra som 6990M.

 

HD 6990 slår forresten GTX 590 på oppløsninger der CPU ikke er flaskehalsen.

 

Likevel er det et fantastisk tilbud for 14 000.

Lenke til kommentar

finnes det ikke noe med:

 

Matt skjerm, 120Hz.

2670QM

GTX 570 eller bedre (NVIDIA er visst tingen i CAD)

500GB eller mer + ledig brønn til SSD.

Termiske egenskaper som G74SX.

Godt tastatur.

Generellt høy byggekvalitet.

 

Under 15.000,-

 

Jeg kan muligens gå med på 15" om det gir bedre løsninger.

 

 

Jo:

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/msi-gt780dxr-429ne/162500.3004/

 

Kjøpte den sent på kvelden torsdag, fikk den onsdag. Har vel alt du trenger.

 

Sammenlikning:

 

ASUS G74SX (husk å se hvilke specs de testa med, i forhold til hva du kjøper. De er f.eks strålende fornøyd med skjermen, men de har kun testa den 120GHz 3d-skjermen)

 

vs.

 

MSI GT780DXR (husk å se hvilke specs de testa med, i forhold til hva du kjøper)

 

Jeg gikk for MSIen, for jeg hadde ikke råd til en 120GHz ASUS, som uansett kosta minst over 12999,- og hadde da 20-25% dårligere skjermkort. MSIen kostet mer enn en g74sx uten 120GHz skjerm, men har da matt skjerm, mer hdd plass, like mye ram og et bedre skjermkort.

 

 

Denne har da 2x750gb i RAID0, men du kan vel om du tar de 2000,- ekstra kjøpe et slikt et for 1500: Crucial M4 128 gb SSD eller slå til med 500,- ekstra og ta en 256 gb Crucial M4, som listet her. Men jeg tror 128gb er nok?

 

Så tar du bare ut den ene HDDen og setter inn SSD, og den andre kjøper du sånn holder til, så bruker du den som ekstern, om du skulle få bruk for den. Men mtp at du skal ha denne med deg til gamingkvelder, tenker jeg at 750gb lagring vil være nok.

 

 

EDIT: Har du råd til å betale dette cash? F.eks via Paypal? Eller må du ta det på kreditt? Om du kan avse opp til 15k nå, så ville jeg nesten heller importert en fra USA, med frakt + moms blir det ca. samme pris som i Norge, bare at du får en bedre maskin, f.eks MSI GT780DXR med awesome specs, som f.eks:

 

17.3" 1920X1080 Full HD LED Antie-Glare

2nd Generation Intel Core i7-2670QM Quad Core

nVidia GeForce GTX 570M 1.5GB GDDR5 VRAM

12GB DDR3 1333MHz PC10600

750GB 7200rpm SATA II 16MB

8X DVDRW Super Multi combo drive

Built-in 802.11 Wireless N, USB 3.0

Built-in Bluetooth

Software-changeable LED color Backlit Keyboard

720P HD webcam

Dynaudio Premium Sound System

8.6 lbs (9 cell) 16.85 (L) x 11.34” (W) x 2.17 (H)

 

til 1500 USD, som i følge toll.nos importkalkulator vil komme deg på 11880,-

 

MEN, om du går og customizer og gjør den om til dette:

 

17.3" 1920X1080 Full HD LED Antie-Glare

2nd Generation Intel Core i7-2670QM Quad Core

nVidia GeForce GTX 570M 1.5GB GDDR5 VRAM

IC Diamond 24 Carat Thermal Compound on both CPU/GPU

16GB (4x4gb) DDR3 1333MHz PC10600

128GB Crucial M4 C400 Solid State Drive SATA III 6Gb/s

750GB 7200rpm SATA II 16MB

6X Blu-Ray Read/8X DVDRW Super Multi Combo Drive

Bigfoot networks Killer™ Wireless-N 1103 with three antenna , USB 3.0

Built-in Bluetooth

Software-changeable LED color Backlit Keyboard

720P HD webcam

Dynaudio Premium Sound System

8.6 lbs (9 cell) 16.85 (L) x 11.34” (W) x 2.17 (H)

 

så får du den til 1953 USD, som i følge importkalkulatoren kommer deg på: Sum etter fortolling 15 243,53 norske kroner. (Da regner jeg med 100$ i frakt)

Endret av bigbadVuk
Lenke til kommentar

Eneste som tilfredstiller alle kravene på specs:

Multicom P170

Matt skjerm, 120Hz.

2670QM

GTX 570 eller bedre (NVIDIA er visst tingen i CAD) GTX 580M!

500GB eller mer

Termiske egenskaper som G74SX. <-- ingen er like gode, men P170 har god kjøling

Godt tastatur.

Generellt høy byggekvalitet.

 

18.561,-

 

Merk! Du kan teknisk sett nedgradere grafikkortet til GTX 485. Dette er forrige generasjons beste grafikkort, og yter omtrent like godt som det nyere GTX 570. Pris: 15.961,-

 

Under 15.000 har vi:

 

G74SX:

Matt skjerm, 120Hz.

2670QM

GTX 570 eller bedre (NVIDIA er visst tingen i CAD)

500GB eller mer + ledig brønn til SSD.

Termiske egenskaper som G74SX.

Godt tastatur.

Generellt høy byggekvalitet.

 

13.998,-

 

Eller GT780DX

Matt skjerm, 120Hz.

2670QM

GTX 570 eller bedre (NVIDIA er visst tingen i CAD)

500GB eller mer + ledig brønn til SSD.

Termiske egenskaper som G74SX. <-- ikke like god, men absolutt god nok

Godt tastatur.

Generellt høy byggekvalitet.

 

12.998,-

 

Samsung 700G7A

Matt skjerm, 120Hz.

2670QM

GTX 570 eller bedre (NVIDIA er visst tingen i CAD) men AMD

500GB eller mer + ledig brønn til SSD.

Termiske egenskaper som G74SX. <-- ikke like god, men absolutt god nok

Godt tastatur.

Generellt høy byggekvalitet.

 

14.990,-

Endret av Geirern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

finnes det ikke noe med:

 

Matt skjerm, 120Hz.

2670QM

GTX 570 eller bedre (NVIDIA er visst tingen i CAD)

500GB eller mer + ledig brønn til SSD.

Termiske egenskaper som G74SX.

Godt tastatur.

Generellt høy byggekvalitet.

 

Under 15.000,-

 

Jeg kan muligens gå med på 15" om det gir bedre løsninger.

 

Aldri sett noe slikt.

 

1: har enda ikke sett matte 120Hz skjermer på laptops (men det kan godt finnes).

2: MSI har noen maskiner med GTX570, er snakk om at asus kommer med en oppdatert G74 med GTX570 også, men usikkert om det bare er rykter.

3: Så vidt jeg vet er det ingen andre gamer bærbare som har like gode termiske egenskaper (dvs like lavt støynivå).

 

Innen gamerbærbare har man stort sett Compal/clevo (via multicom.no f.eks), Samsung 700G7, MSI, Asus og alienware.

 

Compal/clevo kan man konfigurere selv og velge en god skjerm selv osv, men blir fort dyrt med "rette" komponenter.

MSI gir stort sett mest for pengene.

Asus er mest støysvak, men henger litt etter på grafikkfronten vs de andre.

Alienware har det mest spesielle designet (dvs sære).

Samsung er "midt på treet" på de fleste områdene, men litt dyr.

Lenke til kommentar

Takk OC-Freak og Geiren. Jeg tror det lureste for meg blir å vente til mars da asus mest sannsynlig har fått ut nye gamer laptops. Slik det ser ut nå blir jeg ikke helt fornøyd hverken med asus, msi, multicom eller samsung av grunner OC-freak nevnte. I tillegg er asus forumet fylt av problemer med g74 modellene og msi bråker visst en del mer enn asus.

 

kunshan p170 virket knall, helt til jeg gjorde endringer for å møte mine krav. da ble det 20.000,-

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Takk OC-Freak og Geiren. Jeg tror det lureste for meg blir å vente til mars da asus mest sannsynlig har fått ut nye gamer laptops. Slik det ser ut nå blir jeg ikke helt fornøyd hverken med asus, msi, multicom eller samsung av grunner OC-freak nevnte. I tillegg er asus forumet fylt av problemer med g74 modellene og msi bråker visst en del mer enn asus.

 

kunshan p170 virket knall, helt til jeg gjorde endringer for å møte mine krav. da ble det 20.000,-

Jeg venter å ser jeg også :( Er egentlig ikke noe tilhenger av å vente på "nytt å bedre", men denne gangen finner ikke jeg heller noe som oppfyller mine ønsker skikkelig, så jeg får klare meg med min altfor tunge stasjonære en stund til :ermm:

Lenke til kommentar

Je, vente på nytt og bedre er jo litt bortkasta, da det alltid kommer nytt og bedre ;) riktignok er ikke ventetiden SÅ lang. Men husk at alt det nye som mest sannsynlig kommer til å være bedre, også kommer til å være dyrere.

 

Det tastaturproblemet var mer i gt780R, og ble visstnok fikset i GT780dxr og nyere utgaver. Selve responsen er bra, men tastaturet er annerledes enn jeg hadde før, så tar litt tid å bli vant til det :) Om du ser på notebookreview.com forumene, så er det mye smarte folk der som er veldig inn i PC-er, og da spesielt laptoper. Der har du en owners lounge thread, som du kan stille eventuelle spørsmål i. Der har flere vært bekymra for tastaturet (meg inkludert), og senest for 2-3 dager siden skrev noen dette innlegget:

 

All I can say from first hand knowlede thru owning 2 GT780 models and working on 2 others for coworkers is that my impression of the units is that they are well made.

 

I admit that I'm not a speedster or great at typing but I'm very experienced in building computers and installing software.

 

There's always a chance of getting a less than perfect item no matter what you buy.

 

I'm in this PC stuff since 1980,Radio Shack Tandy, when there were no forums to turn to for help and advice.You were on your own.

 

These forums are great but it's hard to please everyone all-the -time; many of us keep trying.

 

+

 

Quote:

"Originally Posted by vafaskillz

I'm sure with so many folks commenting on the keyboard issue it was a turn off for anyone to give me a straight answer. Simply put, is the keyboard issue fixed OR something you need to adapt to? Ive heard from some saying that you need to just learn to type on the keyboard, which is an indication to me that you need to ensure solid key presses in the middle of the key.

 

If that is not a legitimate concern for a GAMING laptop, I don't know what is!"

 

 

Since receiving my GT783, I have been using the keyboard consistently in gaming and communication. I have yet to experience any problems with flex, or unregistered key presses. Seems to me that it is rather well built. Compared to previous keyboards on my laptops, I prefer this one. The lighting function is very useful, and can be adjusted either on the keyboard (limited) or fully in the KLM program. As far as typing goes, I haven't been to typing lessons or anything, but I immediately felt more naturally aligned on this keyboard. I have used some laptops that are simply horrible to use.

 

Sent from my SPH-D700 using Tapatalk

Endret av bigbadVuk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...