Gå til innhold

Falskt ego


Anbefalte innlegg

Disse naturlovene du nevner, det er noe du har funnet på. Det er ikke noe som eksisterer hos alle mennesker til enhver tid.

 

Når jeg sier "universal" i forbindelse til mennesker og menneskers adferd, så handler det om noe som er universelt, likt, for alle mennesker uansett kultur, samfunn, religion, språk, etnisitet eller miljø.

 

Jeg snakker altså IKKE om universet, men om jorden.

 

Disse naturlovene du snakker om, det er ikke noe universelt, det er ikke noe som er tatovert på hjernen til hvert nyfødt barn. Det er noe du har funnet på, det er et resultat av din fantasi. Det gjenspeiler ikke naturen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du antar og fastslår ganske mye rart og du konkluderer med noe som også er ganske rart.

 

Er mange som bryter disse "Naturlovene", hva sier du til det?

 

Det er derfor det er mer ondskap enn godhet i verden, alle tenker på seg selv mens i virkeligehten vil vi alle det samme.

 

Målet med topic er å gjøre folk klar over dette for å veie opp den godheten mot ondskapen slik at det blir 50/50.

 

:O)

Lenke til kommentar

Griffar, hvorfor tror du det finnes folk som sitter i fengsel?

De bryr seg ikke om lover.

Hvorfor har alle land ulike lover og straffer?

 

Fordi lover ikke er universale.

 

Du snakker om naturlover, blant annet at man ikke skal spise sin egen art. Dette er ikke en universal naturlov som gjelder for alle mennesker. Det finnes samfunn der mennesker har hatt tradisjon for å spise hverandre, kannibalisme. Også idag foregår kannibalisme, man blir ikke sendt i fengsel av den grunn. Selv om det er ekstremt sjeldent og veldig "unaturlig" for å si det slik.

 

Kannibalisme på nederlandsk tv

 

Så sier du at man ikke skal ha incest, sex med familiemedlemmer. Det finnes også eksempler fra historien hvor det er tradisjon for nettopp dette. Idag er det forbudt, hvertfall i veldig mange land. Slik er det ikke overalt og slik har det ikke alltid hvert.

 

Som du ser så har ikke disse "naturlovene" du har funnet opp noen rot i virkeligheten.

 

De stemmer godt overens i de aller fleste tilfeller, men som du ser så er det nok av unntak til at hvertfall jeg ikke kan akseptere dem som universale naturlover som skal gjelde for alle. Dessuten har du ingen kilder, så det hele fremstår som noe du har funnet opp selv. Hvorfor skal vi da kalle dem for "naturlover"?

 

Wikipedia sier følgende om naturlover:

"En naturlov er en sammenheng i naturen som gjelder overalt, alltid og nødvendigvis, men som logisk sett ikke hadde trengt å gjelde. Naturlover formuleres ofte som utsagn av formen «alle A er B»."

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Naturlov

 

Det du sier er derfor ikke naturlover. De gjelder ikke overalt og alltid. De gjelder mange steder og ofte, men der er unntak.

 

Er egoet ditt villig til å forandre mening?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Griffar, mennesker er forskjellige med samme mål, og målet med lover er å holde orden.

 

Ellers anbefaler jeg deg og gjøre mer research om kannibalismen, og hvilken skader den gjør med hjernen. Fordi du kommer med kilder som indikerer at du vet ingenting angående ulemper med kannibalismer.

 

Incest som tradisjon er for mennesker med lite kunnskap om genoverlapping.

 

Er egoet ditt villig til å forandre mening og en forandre oppbygd mening?

 

Ja, når du kan overbevise meg ved å forklare hvorfor det finnes slike hindringer.

Endret av Grandmaster Gamer
Lenke til kommentar

Shit inn = shit ut....

 

 

Når du putter inn en masse verdiløst shit inn i det du kaller en "teori" (basert på disse såkalte universelle lovnene...) så putter du ganske effektivt shit inn. Håper for din del at du ikke forventer det noe annet enn shit ut også....

 

Å finne på slike regler og kalle dem lover på denne planeten er å tro at alt vi gjør enten er ondt eller godt og at det ikke eksisterer noe midt i mellom... For er det noe et langt liv har lært meg er at det meste av det vi gjør ER midt i mellom og at slike "lover" derfor er verdiløse... Hadde dette hatt noen verdi er det mer enn nok av slike spinnville regler og lover i bibelen som det var mye større sannsynlighet for at vi ville brukt, da kristendommen frem til for hundre år siden ble truet på folk.

 

Så disse lovene du kommer med her kan du skyte en hvit pil etter...

 

 

Men kom gjerne med teorien din... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...