Gå til innhold

2011s mest nedlastede spill


Anbefalte innlegg

Kan vel legge til noe angående dette med brukerstøtte til piratkopieringer. På Skyrim var det en bug som gjorde at en karakter kalt Esbern ikke hadde lyd. Piratkopiene fikk en fix til dette FØR de som faktisk hadde kjøpt spillet....

Løsningen var den samme for begge (PC), og mulig for begge. Skjønner ikke hva du prater om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel legge til noe angående dette med brukerstøtte til piratkopieringer. På Skyrim var det en bug som gjorde at en karakter kalt Esbern ikke hadde lyd. Piratkopiene fikk en fix til dette FØR de som faktisk hadde kjøpt spillet....

Løsningen var den samme for begge (PC), og mulig for begge. Skjønner ikke hva du prater om.

 

Jeg prater om at det var mulig å fikse problemet tidligere for piratkopiene. Det er iallefall det jeg har oppfattet, men så kan det jo hende at det er feil også...

Lenke til kommentar

Litt synd med Crysis, da Crytek har sagt at de ønsker å holde liv i PC-plattformen.

Tipper Crysis 3 blir konsolleksklusivt, eventuelt en PC-port 5 måneder på etterskudd. Morsomt hvordan PC-spillere ødelegger mer og mer for seg selv.

 

Crysis 2 er forøvrig gørrkjedelig. Mest generiske skytespillet på lenge(etter BF3 og MW3).

Lenke til kommentar

Kan vel legge til noe angående dette med brukerstøtte til piratkopieringer. På Skyrim var det en bug som gjorde at en karakter kalt Esbern ikke hadde lyd. Piratkopiene fikk en fix til dette FØR de som faktisk hadde kjøpt spillet....

Ikke helt korrekt.

 

Kjøpte en lovlig, fysisk utgave av dette spillet i butikk og møtte på dette problemet utover i historien, løsningen var et google-søk (klikk) og litt forandring av noen hex-filer i installasjonsmappen med en gratis redigerer. Altså ingen piratfiler nødvendig. Godt mulig piratene hadde en løsning før den offisielle ble sluppet, men disse var ingen nødvendighet.

Lenke til kommentar

Piratene må bekjempes med å gjøre den lovlige versjonen minst like brukervennlig som piratversjonen.

 

Nå er jeg såpass tradisjonell at de siste spillene mine er kjøpt fysisk, men om det blir like enkelt (og man slipper alt sikkerhetskopi-tullet) som det er å kjøpe spill på et nettbrett så tror jeg man har oppnådd mye.

 

Det blir bare for dumt når en lovlig kjøpt versjon blir mindre brukervennlig enn den piratene har.

 

Korrekt. Sånn sett gråter jo Ubisoft seg hele veien til banken. En mer på trynet, bakvendt, idiotisk løsning enn den de har funnet for PC, skal du lete lenge etter. Og da må du lete andre steder enn spillindustrien også.

 

 

 

 

Legg merke til at The Witcher 2, som selges uten kopisperre ikke er på denne listen, ennå det har fått meget gode omtaler. Kansje noe for selskapene å tenke på?

Omtaler er ikke nok, Witcher-serien er fortsatt relativt ukjent.

 

Sludder. Om man i det hele tatt kan kalle seg en "seriøs" PC-gamer (altså en person som spiller andre ting enn farmville og lignende braindrainspill), så er det nært umulig for noen som helst å IKKE få med seg The Witcher serien. Da snakker jeg ikke om at alle spiller det, men at "alle" i det minste vet om det. Og som de fleste vet; De som piratkopierer spill, de piratkopierer gjerne ALLE spillene de kan komme over på nett, spiller dem i noen timer, kaster dem, og fortsetter til neste spill.

 

Serien har fått utrolig god markedsføring av den beste sorten - nemlig word-of-mouth. Dessuten ligger det titt og ofte på framsiden hos Steam, GoG, Direct2Drive og mange andre nettsteder. Den slettes-ikke-ordinære ordinærutgaven av spillet pryder også mange hyller i fysiske spillbutikker rundt omkring. Så det å si at The Witcher er et "relativt ukjent serie" i PC-samfunnet er bare tullball. Det mener nå jeg, i det minste. :)

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Litt synd med Crysis, da Crytek har sagt at de ønsker å holde liv i PC-plattformen.
Tipper Crysis 3 blir konsolleksklusivt, eventuelt en PC-port 5 måneder på etterskudd. Morsomt hvordan PC-spillere ødelegger mer og mer for seg selv.Crysis 2 er forøvrig gørrkjedelig. Mest generiske skytespillet på lenge(etter BF3 og MW3).

Hvor store tall som piratkopierer det er nok lite relevant i Cryteks regnestykke. De gjør det de tjener mest penger på uavhengig av piratkopiering. Med andre ord, hvis de kommer frem til at en utgivelse på PC bringer inn mer penger og at flere spiller spillet, så vil det bli utgitt på PC.

Lenke til kommentar
Er ikke Bf3 på lista?!Bf3 er ett av de mest nedlastede pga EA's Origin-system som rett og slett får folk til å IKKE kjøpe spill, så de laster de ned istedet.Ja, jeg inkludert.Gabe Newell sa noe sånt som "piracy isn't a problem if you deliver a good service for a reasonable prize", EA origin er ikke en god service, så de kan se lenge etter mine penger.

 

Da gir if0lge Gabe verken steam eller origin beskyttelse mot pirater. Begge er latterlig dyre tjenster. Jeg kj0per riktignok masse billige klassikere paa steam. Saa kostnad paa spill er et meget viktig poeng, bare synd de bommer saa forferdelig paa nye spill

Lenke til kommentar

De eneste gangene jeg handler på Steam er ved ekstreme tilbud på 50-75% som de hadde hele romjulen, da ble 5-6 store 2011 titler handlet for min del. Ved meget få unntak (under 5 på mange år) kjøper jeg spill til fullpris hos Steam.

 

Senk prisene for digital (miljøvennlig) distribusjon så vil man også selge vesentlig mer. Skjer det ikke noe med prisnivået ift. digital distribusjon ala Steam vil spillbransjen fortsette å ødelegge for seg selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Størst pirat kopiering på pc .. for et sjokk ikke rart ubisoft skyr plattformen som fy ... ødelagt av sine egene brukere

 

Ikke rart folk laster ned spillene dems når de tvinger på DRM der man må være koblet til internet for å spille og ræva ports fra konsoll som gjør spillet uspillbart hvis du ikke har en kontroll ligende og 100% stabilt nett blir også jævligt for folk som er på hytta eller ferie som vil spille litt når det har blitt litt seint.

 

Nei Ubisoft har seg sjøl til å takke. Husker dere ikke Ubisoft på e3 med han idioten som ikke kunne si Tom Clancy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pirater mener at det ikke har noe og si pga at ingen fysisk kopi kommer bort, men da bør vell det samme sies om noen hacker en norsk bank og stjeler digitale penger, de er ikke fysiske. men det påvirker oss og banken. samme som at utviklere blir påvirket av å miste en kunde.

Endret av Dore123m
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...