Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anti røykekampanjen som staten igangsetter nå!


vill panda

Anbefalte innlegg

Staten setter i gang en kampanje for å få folk til å slutte å røyke, men det blir ikke nevnt hvordan de med røykeplikt skal forholde seg til det.For det er et faktum at noen ikke har lov til å slutte i det hele tatt.Og det med kreft og røyking setter jeg et spørsmåls tegn ved da det i hovedsak røykere som drikker alkohol som oftest får kreft

 

Så jeg undres hvorfor det ikke er satt i gang noen kampanje mot alkohol, som etter min mening er langt farligere enn røyking. Mange volds episoder skjer i forbindelse med at voldsutøvere har nytt alkohol og det ser ut til at det er blitt verre med årene.

I tillegg så får de skader på indre organer og selvfølgelig kreft av ulike former.

 

Det finnes voksne som gir barna alkohol også, slik at når barna er 15 år gamle så ser de ut som 50-60 åringer. Det finnes eksempler på at disse "barna" låner de voksnes legimitasjon og fører kort og lever som en voksen.

 

La oss ha en kampanje mot alkohol også, det er langt viktigere.

Har en mistanke om at staten tjener så mye på alkohol avgifter at noen kampanje mot alkohol aldrig vil bli aktuelt.

 

Mulig at det begynner å bli liten tilgang på tobakk på verdensmarkedet som gjør at en må få folk til å slutte å røyke uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Staten setter i gang en kampanje for å få folk til å slutte å røyke, men det blir ikke nevnt hvordan de med røykeplikt skal forholde seg til det.For det er et faktum at noen ikke har lov til å slutte i det hele tatt.

 

Ikke har lov til å slutte??

 

Ja , ikke lov til å slutte hvis en har fått røykeplikt, som oftest av religiøse årsaker.

Lenke til kommentar

Staten setter i gang en kampanje for å få folk til å slutte å røyke, men det blir ikke nevnt hvordan de med røykeplikt skal forholde seg til det.For det er et faktum at noen ikke har lov til å slutte i det hele tatt.

 

Ikke har lov til å slutte??

 

Ja , ikke lov til å slutte hvis en har fått røykeplikt, som oftest av religiøse årsaker.

 

Har du mer informasjone vedrørende dette? Finnes det religioner som tvinger en å røyke tobakk?

Lenke til kommentar

I noen kulturer så røyker man f.eks marijuana for å komme nærmere Gud. Er det det TS mener?

 

Forøvrig så er jeg enig, alkohol er langt farligere enn det røyken noen sinne vil bli, men siden det er ett rusmiddel som er ''sosialt akseptert'' så er det vanskelig å få gjort noe med det.

 

Regjeringen skal vel ikke sette i gang en nasjonal kampanje mot cannabis, så vidt meg bekjent.

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Det er bra at regjeringen gjør tiltak for og få folk som røyker til og slutte!

Det som er vanskelig og si er hvilket program som er best til og få folk til og slutte og røyke. Det og slutte og røyke er ikke gjort på 123.

 

Jeg har en brutal men nødvendig metode som det kommer til å gå hundre år før den har slått til virkning med den kommer til og la vær eneste Normann til og slutte og røyke. Det er ikke vert og nevne metoden min her for det kommer til og bli fryktelige protester!

Lenke til kommentar

Regjeringen skal vel ikke sette i gang en nasjonal kampanje mot cannabis, så vidt meg bekjent.

 

Nei, men det er ett eksempel på noen som muligens føler at de 'må' røyke, og dermed ikke 'kan' slutte.

 

Hva har det med hva TS skriver? For meg virker det som han sa at noen mennesker har røykeplikt (tobakk).

Lenke til kommentar

Fortell fortell, er jo alltid morsom å høre hvilken metode du ønsker å påtvinge andre.

Jeg her en veldig drastisk metode men den vil virke.

Min metode er den og fjerne alle røykepakker fra butikk hyllene og gjøre det ulovelig og ta med røyk fra Sverige. Jeg vil også at det skal bli ulovelig og røyke uten ett godkjenningskort eller lignende.

 

Nå skal dere høre litt med detaljert:

Vi fjerner altså all røyk fra butikk fyller samt snus. Alle de som røyker kommer til ett slags kontor i sin kommune og får utdelt ett kort. Når de skal ha seg en røykepakke så stikker de til ett sted som selger røyk men det skal ikke være i en f eks matbutikk! (merk det!). Hvis det er noen som røyker på f eks gaten er sommerdag og politiet er tilstede så skal politiet kontrollere at han eller hun som røyker har med seg kortet som han\han fikk utdelt når de var innom for og bli registrert. Hvis han\hun ikke har med seg kort så blir det bot på f eks 1000 kr.

 

Dermed så er det bare de som røyker som får tak i røyk. og dermed så begynner ingen nye og hvis en ungdom på f eks 20 år greier og få tak i røyk så er det risiko for at han blir tatt på gaten. Når de gamle dør ut (de som har røyket) så er det ingen igjen som røyker og røyk er fjernet helt fra Norge.

 

Dette er en drastisk metode nesten litt idiotisk jeg vet det så derfor så trenger dere ikke å kommentere metoden min. Den kommer trolig aldri og tre i verk men den ville virket men det er en for tungvindt og noe idiotisk metode.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva har det med hva TS skriver? For meg virker det som han sa at noen mennesker har røykeplikt (tobakk).

 

Så du påstår at det at man har innlært at hvis man røyker så kommer man nærmere Gud, ikke blir som en 'plikt' for de religiøse?

 

Jeg tror ærlig talt ikke det er mange prosentene av norges røykere som røyker tobakk fordi religionen deres sier at de må...Jeg skjønner ikke denne tråden.

Lenke til kommentar

Fortell fortell, er jo alltid morsom å høre hvilken metode du ønsker å påtvinge andre.

Jeg her en veldig drastisk metode men den vil virke.

Min metode er den og fjerne alle røykepakker fra butikk hyllene og gjøre det ulovelig og ta med røyk fra Sverige. Jeg vil også at det skal bli ulovelig og røyke uten ett godkjenningskort eller lignende.

 

Nå skal dere høre litt med detaljert:

Vi fjerner altså all røyk fra butikk fyller samt snus. Alle de som røyker kommer til ett slags kontor i sin kommune og får utdelt ett kort. Når de skal ha seg en røykepakke så stikker de til ett sted som selger røyk men det skal ikke være i en f eks matbutikk! (merk det!). Hvis det er noen som røyker på f eks gaten er sommerdag og politiet er tilstede så skal politiet kontrollere at han eller hun som røyker har med seg kortet som han\han fikk utdelt når de var innom for og bli registrert. Hvis han\hun ikke har med seg kort så blir det bot på f eks 1000 kr.

 

Dermed så er det bare de som røyker som får tak i røyk. og dermed så begynner ingen nye og hvis en ungdom på f eks 20 år greier og få tak i røyk så er det risiko for at han blir tatt på gaten. Når de gamle dør ut (de som har røyket) så er det ingen igjen som røyker og røyk er fjernet helt fra Norge.

 

Dette er en drastisk metode nesten litt idiotisk jeg vet det så derfor så trenger dere ikke å kommentere metoden min. Den kommer trolig aldri og tre i verk men den ville virket men det er en for tungvindt og noe idiotisk metode.

 

 

Jeg pleier ikke å kommentere slik, men føler at det er fortjent.

 

L O L

 

 

Men en slik metode for å få slutt på røyking vil det skapes et svart marked for sigaretter.

Ref: Alkoholforbudet i USA

Endret av Neptjune
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, for vi har jo sett at det har fungert så veldig bra på narkomane, og vi vet jo at ingen ungdommer eller andre i andre aldersgrupper begynner på dop i dag. (Ja.. det er sarkasme, for de som lurer)

 

Jeg tror ærlig talt ikke det er mange prosentene av norges røykere som røyker tobakk fordi religionen deres sier at de må...Jeg skjønner ikke denne tråden.

 

Er mye som er vanskelig å skjønne :p

 

Nå dro jeg kun inn ett eksempel på hvorfor man eventuelt skulle føle at man 'ikke kan' slutte å røyke, hvor det faktisk skjer er jo irrelevant.

Lenke til kommentar

Om det dannes ett svarte merket så er det en sjanse for at man blir tatt.

Det ville uansett funket! Om 100 personer røyker i Norge siden de har klart og smugle inn noen sigaretter så kan men si at det har virket.

 

Men metoden kommer aldri til og iverksettes da.

 

Et forbud ville fungert i den grad at man lot kriminelle ta seg av salg og regulering.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...