Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Greie, omtenksomme gutter er bakerst i køen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia med typisk "snille" gutter er dette (som jeg som jente ser det):

 

-De har lite selvtillitt og virker usikre

-De utsletter seg selv i forholdet og blir til en tøffel

-De har få egne meninger

-Man kan sjelden diskutere med de, for de gir seg uten å tørre å stå for det de mener (eller de mener egentlig ingenting)

-De mangler ofte spontanitet og impulsivitet, fordi de vil være sikre på at jenta liker noe før de gjør det

-De mister egne hobbyer og interesser fort, fordi de helst vil være med dama.

 

De punktene over her gjør "snille" gutter til kjedelige gutter.

 

Joda, om man vil ha et trygt og rolig familieliv så passer de perfekt som ektemenn og fedre. Men hvor blir det da av lidenskapen? Hvorfor viser de ikke sterkere personlighet? Og sterkere personlighet betyr ikke at dere må være badboys eller gjøre dumme ting, heller at dere viser at dere har egne meninger, eget liv utenom dama og tør å gjøre noe som ikke er forventet.

 

Dere blir rett og slett for forutsigbare.

 

 

Og ja, det finnes snille gutter som også har en egen, sterk personlighet. Det finnes gutter som hverken skulker, røyker eller drikker, og samtidig har en vilje til å kunne stå på sitt i en diskusjon. De er gull verdt, for de holder lidenskapen, spenningen og utfordringene ved like, uten at de er slemme og gir f.

 

Alt er selvfølgelig skrevet ut fra egne erfaringer, så beklager om det føles som generalisering, men slik er nå de typisk "snille" guttene jeg har møtt.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Heidi
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Greia med typisk "snille" gutter er dette (som jeg som jente ser det):

 

-De har lite selvtillitt og virker usikre

-De utsletter seg selv i forholdet og blir til en tøffel

-De har få egne meninger

-Man kan sjelden diskutere med de, for de gir seg uten å tørre å stå for det de mener (eller de mener egentlig ingenting)

-De mangler ofte spontanitet og impulsivitet, fordi de vil være sikre på at jenta liker noe før de gjør det

-De mister egne hobbyer og interesser fort, fordi de helst vil være med dama.

 

De punktene over her gjør "snille" gutter til kjedelige gutter.

 

Joda, om man vil ha et trygt og rolig familieliv så passer de perfekt som ektemenn og fedre. Men hvor blir det da av lidenskapen? Hvorfor viser de ikke sterkere personlighet? Og sterkere personlighet betyr ikke at dere må være badboys eller gjøre dumme ting, heller at dere viser at dere har egne meninger, eget liv utenom dama og tør å gjøre noe som ikke er forventet.

 

Dere blir rett og slett for forutsigbare.

 

 

Og ja, det finnes snille gutter som også har en egen, sterk personlighet. Det finnes gutter som hverken skulker, røyker eller drikker, og samtidig har en vilje til å kunne stå på sitt i en diskusjon. De er gull verdt, for de holder lidenskapen, spenningen og utfordringene ved like, uten at de er slemme og gir f.

 

Alt er selvfølgelig skrevet ut fra egne erfaringer, så beklager om det føles som generalisering, men slik er nå de typisk "snille" guttene jeg har møtt.

 

Edit: Skrivefeil.

 

et glimrende innlegg (som jeg som mann ser det) =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det fant jeg ut et år etterpå. Jeg var selvfølgelig knust, og hun lovte å aldri gjøre noe slikt igjen.

 

Sålenge det ikke er konsekvenser hvis hun bryter løftet er løftet meningsløst.

 

Så jeg bare lurer.... Hvorfor kommer greie, omtenksomme gutter bakerst i køen?

 

Greie og omtenksomme gutter kommer ikke bakerst i køen, men gutter som lar seg tråkke på vil alltid bli tråkka på.

 

Mennesker er for komplekse til å dele dem opp i slemme og snille. Spør deg selv, betyr ikke "slemme" gutter bare egentlig at du ikke liker dem?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er enig i mange av inleggene dette temaet har fått, der noen treffer litt bedre enn andre riktignok.

Men for meg er det viktig å poengtere at det finnes nyanser, mens det i bunn og grunn har blitt diskutert ytterpunktene av personligheter.

 

Mye av det som går igjen her at "snille gutter" lar seg bli tråkket på, er sky, lite selvsikker osv. Vel, det kan godt stemme. Men det finnes også de som faktisk er så sikker på seg selv at de velger å stole fullt og helt på andre. Dersom jeg ser på min egen situasjon, viste dette seg å være helt feil.

 

Jeg startet dette temaet for å synliggjøre litt tilfellene der et forhold allerede har startet, der partneren bryter tilitt som man har fått. Men selvfølgelig gjelder temaet også for fester, på byen og hvor nå enn man treffer nye folk.

 

Etter min mening er det alt for stort fokus på mote og å bli sett. Vel, sistenevnte vil ja alltid være en slager. Men, når jeg ser orange jenter med stålblondt hår, men miniskjørt på en vinterdag med minusgrader har jeg mest lyst til å daske litt vett i hodet deres. Orange gutter bør daskes hardere. Nei, for min egen del, hadde jeg sett noen som ville skille seg ut ved å være seg selv, som å være fonuftig kledd selv om man skal pynte seg... Vel, for meg er det attraktivt. Noen som er så sikker på seg selv at de kan være seg selv til alle tider. Sier for all del ikke at jeg ikke liker en tettsittende kjole i ny og ne (riktig nok ikke å gå med det selv), men har man ikke fornuft er man ikke interessant.

Lenke til kommentar

At du velger å stole fullt og helt på en annen person er ikke negativt. At du fortsetter å gjøre det etter hun første gang ber om pause og attpåtil etter hun har sviktet deg en gang forteller meg at du 1., enten er en dårlig menneskekjenner eller 2., at du er dumsnill og lar deg bli tråkket på.

 

Hvorfor i alle dager skal man ta en pause til å begynne med? Man kan fortsatt være sammen og ordne opp i problemer, man kan fortsatt være sammen selv om man har litt tid fra hverandre. Pause er å be om å få føle seg singel.

 

Samtidig som hun nøt singellivet satt du og ventet. Og ventet. Begge gangene! Det er ikke å være snill, det er å være dumsnill. Hun fikk bekreftelse på at hun hadde deg rundt lillefingeren og kunne gjøre hva hun ville. Etter dere forsøkte igjen opplevde hun nok også at singeltilværelsen fra første pausen var mer spennende enn et forhold med deg. Du viste jo manglende ryggrad ved ikke å sette noen krav.

 

Og bare for å poengtere litt, "alle" jenter er ikke sånn. Men det er fullt forståelig fra min side at man går lei i et kjedelig forhold hvor den "snille" partneren godtar alt man gjør og bare er takknemlig for at den andre "kommer tilbake".

 

Feilen var måten dette ble gjort på, at dette var stygt mot deg tror jeg ingen er uenig i.

 

Men at du skal legge hennes oppførsel til grunn for å konkludere med at jenter ikke vil ha snille, omtenksomme gutter blir litt feil.

 

Det siste du nevner her angående klesstil kan jeg ikke se at har noenting med saken å gjøre. Intelligens er absolutt et kriterie for meg for å velge en gutt, men jeg vurderer da ikke det utfra klesstil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mye av det som går igjen her at "snille gutter" lar seg bli tråkket på, er sky, lite selvsikker osv.

 

Det er ikke det som går igjen i det hele tatt. Det som går igjen er at det å la seg tråkke på, være sky, lite selvsikker osv. ikke er det samme som å være snill gutt.

 

Eller for å snu litt på det: det er ikke det at man er snill gutt som gjør at man blir overkjørt og forbigått. Det er det at man er sky, lite selvsikker og alt det der som gjør at man blir overkjørt og forbigått.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle jenter vil nok ikke ha bærumssosser, men jeg tror alle jenter vil ha gutter som er "rampete". Eller "mischievous" som det så flott heter på engelsk.

 

Så, snill, grei og omtenksom, men likevel ertete og litt småfrekk til tider. Tror også jenter vil ha gutter som er gladere i å feste og skape liv enn det de selv er

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror kvinners ur-instinkter trekker dem mot "badboys", mens den oppegående og siviliserte delen av dem vil ha en snill og god fyr. Tenk hva dyrene gjør for å vise dominans. De skriker, bråker og eksponerer seg selv hensynsløst. Dessuten så er det litt spennende for dem å kapre en badboy.

 

Når det er sagt, jeg tror "good guys" kan komme langt om de bare manner seg litt opp og gir litt mer faen. Du må sette pris på deg selv for at en kvinne skal bli tiltrukket av deg, tror jeg.

Lenke til kommentar

Heldigvis er vi litt forskjellige fra dyrene. Det er få jenter som vi ha en "bad boy" som brøler og dunker seg i brystet. En "moderne" alfahann som kvinner vil ha [når det gjelder på utesteder] er en mann som er bra kledd, fit, har bra sosiale antenner, tåler mye sosialt press og er forholdsvis seksuelt aggressiv. Sosial status er en klar fordel.

 

Problemet til de fleste gutter når de er på byen, og generelt når de har kjærester, er at de er for forutsigbare. Det er vitenskapelig bevist at dette minsker tiltrekningen, ikke bare i sjekkeprosessen, men også i livet ellers. F.eks. så er enarmede banditter er bygd opp på det samme prinsippet: Det er ikke noe gøy om man vinner hver gang, heller ikke hver fjerde gang - det blir først "avhengighetsskapende" når man er usikker på når man vinner, eller om man gjør det i det hele tatt. Klarer man å implementere dette med jenter, har man kommet et godt stykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra tråd .. jeg begynner å tro at kjærringer liker å få juling.

 

Jeg vet om mange skikkelige drittsekker. Slemme mannfolk, enkelt og greit. Det som går igjen hos alle, er at damene ikke viker så mye som en meter. De er på plass og både støtter og forsvarer typene.

 

Vi har alle hørt utrykket; "Nice guys finish last". Men skal det virkelig være nødvendig med den slags regime?

Lenke til kommentar

Jeg føler ofte at de guttene som identifiserer seg selv i katagorien du snakker om, er de store tøflene. Disse guttene gjør absolutt alt for dama de er sammen med. De blir med på alt hun vil, er enig i alt hun sier, lar hun sette skapet på plass og tar i mot all dritt med tanken om at "jeg er ikke bra nok for henne, jeg må endre meg". Det er ikke å være snill, men å undergrave seg selv. Nå snakker jeg kun for meg selv, men jeg ønsker noen som kan stå på sine meninger og tanker og uttrykke dem uavhengig av hva jeg måtte mene om dem. Det er såpass viktig for meg med en definert personlighet og en formening om hva man vil og ønsker, at jeg blir vanvittig frustrert når noen bare sier seg enig eller ber meg bestemme. Synes også badboy-stereotypien er håpløs, fordi det er stor forskjell på det å behandle dama dårlig og det å se ut som en badboy.

 

Snill i den betydning respektfull, tålmodig, kjærlig og trygg er derimot noe helt annet - og er det alle ønsker seg :)

Endret av Anaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snill i den betydning respektfull, tålmodig, kjærlig og trygg er derimot noe helt annet - og er det alle ønsker seg

 

Jeg har alltid vært den snille gutten ,men fikk aldri noen kjæreste i ung alder.

Jeg manglet selvtilliten som skulle til for å fortsette praten å handlingen for å gjøre jenta mer interressert i meg.

 

 

Har alltid vært den som kom godt over ens med jenter ,men når jeg kom litt inn på det med sjekking så feiget jeg ut.

 

Nå har jeg kommet i 30-årene å møtt ei flott jente.

Har snakket en del med henne ,og funnet ut at hun stort sett har vært sammen med gutter som er litt sånn "badboy".

Men hun ble dårlig behandlet av dem,de var utro mot henne ,til og med slo henne.

 

Mulig det er fordi hun nå har barn at hun har forandret seg,men hun vil ikke ha sånne gutter mer.

 

Jeg er fortsatt meg selv når jeg snakker med henne,og hun er fortsatt interressert i meg.

Jeg får bedre og bedre selvtillit når jeg er sammen med henne,og tenker hvor bra det er at hun sjønner min situasjon.

 

Hun har bein i nesa og sier i fra hvis noe er i veien.

 

Men en må bare prøve å tørre gjøre ting å ikke tenke vanskelig.

Selvtillit er det som oftest ikke er til stede hos de fleste.

 

Men jeg har lært utrolig mye det siste året om hvordan snakke med jenter ,tolke dem og lært

dem å kjenne.

 

Postet av anonym: d205c1e2729641e38d413e730ac1f3ef

 

Postet av anonym: d205c1e2729641e38d413e730ac1f3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mistenker at de fleste innleggene her er skrevet av frustrerte typer som ikke får seg damer og begynner å legge skylden over på andre og skaper myter om at gutter som driter i skolen og er "bad-boys" er det jenter vil ha.

 

Jeg har alltid vært flink på skolen og fått gode karakterer, kler meg pent opp når jeg skal ut døren og er en av de skikkelige. Eksen min sa jeg var den snilleste gutten hun kunne tenke seg og det samme sier nåværende kjæreste om meg. Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av at å være drittsekk trekker damer, men folk som der i mot rett og slett ikke er flinke sosialt og som sitter litt for mye inne og tenker over sin egen snillhet framfor å leke litt med det motsatte kjønn, de kan jeg på sett og vis forstå at de ikke får seg damer så lett.

 

Jeg har alltid vært "flink" sosialt og hatt lett for å prate med folk. Har ingenting med at jeg ikke er skikkelig gutt å gjøre at jeg kan dra damer som en mangnet bare jeg går inn for det.

Her hvor jeg kommer fra er som regel veldig pene og skikkelig jenter også sammen med tisvarende av motsatt kjønn. De spiller som regel organisert idrett, gjør det bra på skolen og kommer fra velstående kår. Med andre ord sosial status.

 

Steriotypen som blir beskrevet i førstepost framstår for meg bare som kjedelig og ikke "skikkelig" Viss det å være lite fart og spenning i er å være "skikkelig" så er ikke jeg skikkelig. Hvem ønsker vel å sitte inne kveld på kveld uten spenning i tidlig alder? Folk ønsker å oppleve ting, og det kan man gjærne gjøre med skikkelig typer også.

 

Edit:

Typer i Rosa v-hals t-shirt er typer som førøvrig ikke eksisterer lenger. Kanskje Bærum anno 2004 men vi er snart i 2012. "Sossetiden" er over på lik linje som hippietiden.

Endret av Mantoius
  • Liker 5
Lenke til kommentar

*snip*

 

Edit:

Typer i Rosa v-hals t-shirt er typer som førøvrig ikke eksisterer lenger. Kanskje Bærum anno 2004 men vi er snart i 2012. "Sossetiden" er over på lik linje som hippietiden.

 

Resten av innlegget var godt, men her tror jeg du tar feil :tease: Er flust av folk som det der på VGS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

La oss vinkle dette litt annerledes. Ikke mot "snille, omtenksomme blablabla" men heller; hvorfor i ***** går jenter for en type som er heller glatt, "playboy"-ish + rykte på seg for å være utro? Han det er snakk om var sammen med ei i 4-5 år, for å så dra en; unnskyld meg da! når det da kom ut at han på en uke var utro med 3 personer ovenfor damen, og i tillegg klarer nå andre å faktisk falle for typen? DET lurer jeg på. Nei, er ingen typisk snill tøffel selv, ikke derfor jeg klager for å si det på den måten, men jeg ser virkelig ikke likningen her. HAr tidligere fått vite om jenter jeg har møtt at de har vært utro både en og to ganger for kort tid siden, kjenner jo at det er en skikkelig turnoff?

Lenke til kommentar

Det er veldig lett å analysere seg selv og påpeke alle ens gode kvaliteter og deretter rubrisere en selv som en "snill gutt". Ulempen med selvanalyse er at det skal noe inni helvetes mye mer til for å se ens negative sider (og plassere dem riktig inn i selvbildet) enn ens positive. Heidi påpekte en god del av disse i innlegg #22 over.

 

Følgefeilen etter denne selvanalysen er når man kommer til punktet "jeg har jo så mange gode sider, det må være noen andres feil at jeg ikke har kjæreste". Dette blir litt som personen som aldri er presis og slurver som pokker sier at det er arbeidsmarkedets feil at han ikke får jobb, fordi han er jo villig til å jobbe så mye overtid og blir jo alltid til jobben er gjort.

 

Vi er etterkommerne av de eventyrlystne - de mennene som klarte å skaffe seg kvinner i tidligere tider. Det var eventyrere, folk som lå over den gemene hop, de som var villig til å ta en risiko. Vi er hvem våre forfedre avlet oss til å bli.

Lenke til kommentar

WOMEN, Y U NO HAVE BETTER JUDGEMENT?

 

Usikre kvinnfolk tiltrekkes av selvsikre mannfolk.

Selvsikre kvinnfolk tiltrekkes OGSÅ av selvsikre mannfolk.

Mannfolk tiltrekkes av kvinnfolk, punktum.

 

Hvis man selv faktisk stiller seg bakerst i køen, så kan man jo ikke forvente annet. Vi lever dessverre fremdeles i et samfunn med tradisjonelle kjønnsroller når det kommer til dating og sex, og det forventes fremdeles i meget høy grad at det er mannen som skal "jage" kvinnen. Alle liker tross alt å føle seg attraktive.

 

Rasshøl har ofte lite selvinnsikt, og mye arroganse, og er derfor ofte mer frempå. Sjenerte gutter trekker seg ubevisst mer inn i bakgrunnen og forsøker å skjule seg. Det er ikke spesielt turn-on for jenter. Så selv om de FORSØKTE å komme i kontakt med en av dere ville dere antagelig klare å sabotere det selv. Kroppsspråk har veldig mye å si.

 

Så dere (vi?) niceguys, må faktisk gjøre et lite forsøk selv iblandt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...