Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ustyrlig lillebror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

han kan ikke bli fratatt alt av elektronikk og kommunikasjonsmiddel med engang, med mindre du har litt sadistiske trekk ,så setter man seg ned og lager en plan sammen istedenfor.

 

Sett opp en nedtrappingsplan for WOW fks , få han til å finne seg noe annet å gjøre ( motivere for å gå ned i vekt og trening ) Han må ha noe å fylle all den ledige tiden sin med

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nettopp det man som foreldre kan gjøre. Det er ikke et spørsmål om gutten klarer seg uten eller ikke, eller ikke forstår hva som skjer. Det er alt for mange foreldre som syr puter under armene på barna sine og gjør de en STOR bjørnetjeneste ved å prøve å være kameraten, og ikke en forelder.

 

Ja eg skal være enig i at det blir en tøff begynnelse, for alle parter, men det vil gjøre det helt tydelig ovenfor gutten at nå er nok nok. Ikke at eg tror at foreldrene her klarer det, eller vil gjøre et forsøk, ettersom at de har holdt på så lenge de har med det som ikke har fungert. Men dette er en metode som vil fungere.

 

Når alle privilegier er inndratt DA setter man seg ned med den krakilske håpefulle arvingen og setter opp en plan for hva som må gjøres og hvilke mål som må oppnås før vedkommende får tilgang til enkelte av privilegiene igjen.

 

Begynner man i motsatt ende med å sette seg og prøve å forhandle seg til bedre oppførsel, når poden har alle kortene, så kommer man ikke lenger enn det bordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En stor del av problemet later til å være den usympatiske personligheten hans, at han er støyende og aggressiv. Har han noen far? Beklager hvis dette er et plagsomt spørsmål, men hvis han har en far kan han kanskje flytte til faren sin i noen måneder eller mer. Han blir kanskje ikke noe bedre, men da får dere en pause så lenge.

Er det noen andre steder dere kan sende ham? Slankefarm, gårdsarbeide eller lignende? Onkel eller tante? Din morfar? (han fortjener sikkert ikke å få denne gutten på døra).

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke det? Nedtrapping kan høres fryktelig smart ut det, men det viser seg med flere ting at det ikke hjelper(varierer vel fra person til person også), og jeg vet av minst èn som er like gammel som meg(20) som burde ha blitt kastet ut hjemmefra for lenge siden og begynt å betale all dritten sin selv.

 

Folk kan komme å late som om de vet svaret, og forsvare de "stakkarene" som har det "så vondt", men enkelte ganger kan faktisk litt hard disiplin gjøre susen ganske fort, uten å gi senskader.

 

EDIT: Jeg er forresten enig i at foreldre/søsken har skylda når det har gått så langt. Men ettersom det er gått så langt vil jeg tro slike "drastiske" tiltak er nødvendig.

 

 

 

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Slike drasiske tiltak hadde fungert om de gjorde det for 5 år siden. Når han er 16 år, fører det bare til at han setter seg på bakbeina. Snakke med han for å få han til å forstå situasjonen er lov. Men ut over det er det nok bare venner eller kjæreste som kan endre han vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...