Gå til innhold

Nuskin? Er dette noe lureri?


Anbefalte innlegg

Det er den mentaliteten som gjør at du mest sannsynlig ikke vil lykkes som entreprenør. Det vanskeligste for meg var å godta at folk ville gjøre narr av det jeg gjorde, si nei, si at det ikke går an å tjene penger på. Men jeg må si at motivasjonen bare ble større av dette.

 

Jeg har full forståelse for at dette er noe fremmed og kanskje litt skummelt. Jeg hadde sikkert den oppfatningen før også. Men det er også lett å være negativ om noe som du ikke er helt sikker på hva er, og hvor andre lykkes så til de grader.

 

Jeg må i hvert fall si at mitt liv ble forandret den dagen jeg gikk på et seminar og fikk muligheten til å skape min egen framtid, og jeg er ikke alene om det :)

Endret av Akse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du, ut i fra det eg skrev, konkludere med at eg ikke har hva som trengs?

 

Ikke svarte du på spørsmålet mitt heller.

 

Det var nok en krass måte å si det på fra min side, men de som lykkes som entreprenører er mennesker med ståpå vilje som ikke gir seg. Om det er deg kan jeg selvfølgelig ikke vite.

 

Hva er vanskelig? Jeg vet jeg hadde fått til det meste om jeg hadde gått inn for det, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare på spørsmålet ditt. Den vanskeligste oppgaven min er uten tvil å utvikle meg selv til å bli bedre.

 

Men on topic igjen. MLM handler om produkter. Liker du dem, flott. Liker du dem ikke, er det ingen som tvinger deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dedt blir litt vanskelig å diskutere når motparten ikke har satt seg inn i fakta. Hvem snakker om kremer til 1700,- boksen?

Jeg gikk til Nuskin og så på månedens produkt jeg:

 

post-52698-0-53394900-1324287205_thumb.png

 

Link

 

Les deg opp litt om NuSkin og foretningsmuligheten så kan vi snakkes:-)

Gjerne. Hva er det du vil jeg skal lese?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Her er et annet morsomt produkt med typisk MLM-reklame:

 

post-52698-0-86312600-1324288323_thumb.png

 

Link

 

"Et programmerbart apparat med patenterte selvjusterende galvanisk strøm og utskiftbare elektroder for ansikt, hodebunn og kropp. "

 

"... selvjusterende galvanisk strøm", intet mindre. Lurer på hvor mange av Nuskins kunder som googler det og finner ut at det er det som andre produsenter kaller et batteri...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dedt blir litt vanskelig å diskutere når motparten ikke har satt seg inn i fakta. Hvem snakker om kremer til 1700,- boksen?

Jeg gikk til Nuskin og så på månedens produkt jeg:

 

post-52698-0-53394900-1324287205_thumb.png

 

Link

 

Les deg opp litt om NuSkin og foretningsmuligheten så kan vi snakkes:-)

Gjerne. Hva er det du vil jeg skal lese?

 

Geir :)

 

Så flott da! Dette er en av bestelgerne til NuSkin. (Hvis man kjøper av distributør får man 30% avslag) Og hvorfor kjøper noen så dyre produkter? Kan det faktisk være for at de virker?

 

 

Gjerne. Hva er det du vil jeg skal lese?

 

Geir :)

 

Jeg vil at du skal lese om ageLOC-teknologien så du bedre forstår prisen bak produktet.

Lenke til kommentar

Og hvorfor kjøper noen så dyre produkter? Kan det faktisk være for at de virker?

 

Hvorfor ber så mange folk til forskjellige guder mon tro? Ønsketenkning kalles det, av samme årsak som at utallige mannfolk er dumme nok til å drikke homeopatiske midler for å få tilbake håret på skallen. At folk er dumme nok til å gå på triksene til snake oil salesmen, betyr ikke at slangeoljen virker.

 

Som lederen av ett av MLM-ene jeg lukta på da jeg var ung sa: "There is a sucker born every minute."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg oppklare noen ting nå, så mitt ståsted er kjent:

 

1. Jeg er markedsliberalist av ideologi og overbevisning. Jeg mener at den riktige prisen på et produkt er den markedet er villig til å betale. De som ikke er villige kan la være å kjøpe. Selv er jeg ikke sjelden i den siste gruppen, men det betyr ikke at prisen eller produktet er feil for andre enn meg. Så jeg har ikke noe imot at en krem koster 1700 kroner, dersom noen er villig til å betale det.

 

Men det betyr at deltagerne i det samme markedet må holdes ansvarlige for at det de selger holder hva det lover. Og det påhviler derfor oss som forbrukere å være kritiske til all markedsføring.

 

2. Anti-aldringskremer virker. Det sier hudlegene, så det tror jeg på. Men de sier også at de virksomme ingrediensene er kjente, og at de virker like godt i apotekmerkene til 100 kroner som i de til 1000. De hemmelige aktive ingredisensene er det all grunn til å stille spørsmål ved. Det spørsmålet er det min erfaring at produsentene av vidunderkremene ikke svarer på. Om Nuskin gjør det finner jeg ut etterhvert.

 

3. Jeg er som Nikka ateist. Jeg lar meg overvise av etterprøvbare fakta. Formuleringer som "patentert selvjusterende galvanisk strøm" gjør meg skeptisk, fordi jeg ved hva galvanisk strøm er. Og når man påberoper seg et patent på noe som ble oppdaget for 200 år siden (av herrene Galvani og Volta, førstevnte oppdaget fenomenet, sistnevnte forklarte det), så skylder de å henvise til nøyaktig hva de har patentert som ikke alle andre batteridrevne dingser har.

 

Ønsketenkning kalles det, av samme årsak som at utallige mannfolk er dumme nok til å drikke homeopatiske midler for å få tilbake håret på skallen.

Jeg har nesten ikke hår igjen på hodet, og det er helt greit. Jeg gikk selv for 15 år siden til en frisør nede på Nøstet som ville prakke på meg en hårkur. Den kostet tre ganger så mye som frisørtimen, og man måtte kjøp ny hver måned. Mitt svar var ganske enkelt: "Enten det virker eller ikke, det er ikke verd det for meg". At folk på død og liv skal se yngre og glattere ut idag er et tegn på hvor overfladisk verden er blitt. Jeg synes rynker er pent på gamle mennesker.

 

Men det er en annen diskusjon, og jeg vil ikke nekte folk å bruke penger på det. Men trådstarters spørsmål er om Nuskin er noe lureri, og siden MLM som fenomen og forretningsmodell er omstridt, så er det noe jeg synes det er viktig å diskutere.

 

Geir :)

Edit: Pyntet litt på noen setninger.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk dette var en noe høy pris sammenlignet med produktene jeg bruker, men det kan godt hende de er fantastiske.

 

Jeg kjenner ikke til NuSkins markedsplan spesifikt, men jeg vet at alle selskapene som er medlemmer hos direktesalgsforbundet opererer lovlig, så man kan vel ikke kalle det for lureri. Men det er vel ingen tvil om at forretningsmodellen er omstridt.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk dette var en noe høy pris sammenlignet med produktene jeg bruker, men det kan godt hende de er fantastiske.

 

Jeg kjenner ikke til NuSkins markedsplan spesifikt, men jeg vet at alle selskapene som er medlemmer hos direktesalgsforbundet opererer lovlig, så man kan vel ikke kalle det for lureri. Men det er vel ingen tvil om at forretningsmodellen er omstridt.

Alle produktene til NuSkin koster ikke så mye. Min ærede motdiskutant (som siden har skrevet et aldeles utmerket innlegg som jeg respekterer) hadde selvfølgelig plukket ut et av de dyreste...;-)

 

Når det gjelder lovlighet og NuSkin så er de børsnotert på New York-børsen. Aksjekursen ved lansering av ageLOC i 2009 var rundt 9$. I dag omsettes aksjen for i overkant av 47$.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Alle produktene til NuSkin koster ikke så mye. Min ærede motdiskutant (som siden har skrevet et aldeles utmerket innlegg som jeg respekterer) hadde selvfølgelig plukket ut et av de dyreste...;-)

Jeg valgte månedens produkt, enkelt og greit. Jeg regnet med at det var representativt. :)

 

Når det gjelder lovlighet og NuSkin så er de børsnotert på New York-børsen. Aksjekursen ved lansering av ageLOC i 2009 var rundt 9$. I dag omsettes aksjen for i overkant av 47$.

At det er lovlig bestrider jeg ikke. Det er Lotto også, og når jeg vinner jackpot'en på 175 millioner på onsdag er jeg glad for det. Men lønnsomt behøver det ikke være, annet enn for eierne. Det er det som bestemmer aksjekursen.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

At det er lovlig bestrider jeg ikke. Det er Lotto også, og når jeg vinner jackpot'en på 175 millioner på onsdag er jeg glad for det. Men lønnsomt behøver det ikke være, annet enn for eierne. Det er det som bestemmer aksjekursen.

 

Geir :)

 

Gode poenger!:-)

 

Men dette kan også være lønnsomt for andre: Sitat NuSkin enterprises: "OUR VISION is to become the WORLD'S LEADING direct selling company by generating MORE INCOME for DISTRIBUTORS than any other company"

 

:)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

 

Gode poenger!:-)

 

Men dette kan også være lønnsomt for andre: Sitat NuSkin enterprises: "OUR VISION is to become the WORLD'S LEADING direct selling company by generating MORE INCOME for DISTRIBUTORS than any other company"

 

:)

 

Ikke rart det da, om folk er villig til å betale 1700 kr for et petroliumsbasert produkt med litt parfyme og andre kjemikalier i. Kostprisen på disse indigridiensene er mikroskopiske og den påståtte effekten er stort sett bare tull. Enkelte av disse kremene gjør huden betent, og det kan rette ut rynkene på en sykelig måte. Skal du oppnå resultater avhenger det at du bruker dem hele tiden.

 

Den billigste måten å passe på huden er å ikke røyke, spise sunt (nok vitaminer og mineraler er meget viktig) og trene, og unngå ekstreme temperaturer og stress. Også noe så enkelt som å drikke nok vann og unngå sukker og andre høyglykemiske matvarer som hvetemel.

Lenke til kommentar

Ikke rart det da, om folk er villig til å betale 1700 kr for et petroliumsbasert produkt med litt parfyme og andre kjemikalier i.

Så vidt meg bekjent finnes det ikke petroliumsbaserte kjemikalier i NuSkins produkter. De fikk mye oppmerksomhet i 1989 fordi de var ett av veldig få firmaer som IKKE brukte mineraloljer som fyllstoff i sine produkter.

Lenke til kommentar

Jeg var som sagt på en presentasjon av Nu Skin businessmodellen for en måneds tid siden sammen med en kompis. Han var helt med på notene, det virket som han var klar for å investere i startpakken og komme i gang. Snakka med han for litt siden, og da hadde tydeligvis dama hans overtalt han til å la være, hun var meget skeptisk :p Kjenner jeg er glad for det, han er ikke en kar jeg ville sett på som selgertypen i det hele tatt.

 

Det er sikkert mulig å tjene penger på dette, sålenge folk kjøper produktene og/eller lar seg verve som distributører. Men jeg vet at det ikke er noe jeg kunne ha drevet med, jeg har verken personlighet eller ork til å drive med masete rekruttering eller salg.

Lenke til kommentar

Derfor lærer man seg tiltrekkende markedsføring. Det er mange måter å markedsføre på, og jeg hadde aldri orket å mase på folk for å la dem prøve mine fantastiske produkter.

 

Enig! En annen innfalsvinkel er at man anbefaler produkter på samme måte som man anbefaler en god bok, en film eller en restaurant. Hvis det kommer fra noen som man har tillit til så vil man helt klart vurdere det på en annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...