Gå til innhold

Android 4.0-oppdatering ikke klar på lenge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det med opperatørene skulle ta mindre tid her til lands, siden jeg ikke har inntrykk av at Telenor og Netcom driver å dikterer krav til mobilprodusentene. Men om dem selger samme modellen globalt så kan det vel fint være at amerikanske operatører blander seg inn i hvilke telefoner som selges ellers, siden det kan oppstå gråimport osv.

 

Eneste telenor gjør er å stappe telefonen full av dritt som f. eks. dagbladet, VG, Gulesider osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt deilig med forandring fra Gingerbread til ICS, kjorer veldig fint paa min 1aar gamle Desire Z. Er jo ganske mange bugs, men alt man trenger funker. sjekk ut xda, det er veldig mange telefoner som har enten en alpha eller beta port. Det er jo ogsaa goy aa prove noe for andre :)

 

en av tingene som ikke funker er da skandinavisk tastatur :p

Lenke til kommentar

Jeg synes Android er det beste mobil-OSet som finnes, men er en ting jeg ikke liker. Det er at Google gir det til alt å alle. Hadde det vært mere eksklusiv så hadde det vært mindre bugs, raskere oppdateringer osv.

 

Ser for meg at en løsning der kun Samsung, HTC og kanskje et selskap til hadde fått retten til å bruke Android på sine telefoner (maks 3 modeller pr år) og oppdatert dem innen 3 måneder hadde vært det beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er en del forskjeller fra Android 2.3.4 og Android 4.0... Bukergrensesnittetne som produsentene har laget (Samsung Touchwiz, Motorola Blur etc.) må skrives om for å passe inn i det nye operativsystemet og ikke minst kjøre godt.

 

Dette er det jeg mener er det største problemet til Android, lite uniformt design. På den måten kan det aldri bli like intuitivt som iOS hvor alle vet hvor tilbakeknappen er etc. Med ICS har Google selv designet et mye penere og mer uniformt OS, så jeg håper fler velger å vise frem mer av dette. Det vil gi tydeligere linjer mellom f.eks kontakter-musikk-market-settings etc.

Tja, syns det er litt urettferdig å klage på at modeller fra forskjellige produsenter ikke er helt like. Om du bare holder deg til Samsung eller bare holder deg til HTC (bruker du iOS du jo holde deg til en produsent) så er opplevelsen veldig lik.

Lenke til kommentar

Jeg mente egentlig AOSP. Musikk-appen og maps har ingenting til feller. De kunne trukket så mange linjer med hverandre ift design som de ikke gjør. Samme gjelder Market, Google+, settings, kontakter.

 

At andre legger på et skin oppå det igjen er jo forståelig. Nå med ICS har Google jobbet med alt dette slik at det skal virke mer sømløst, og da syns jeg det ikke er like nødvendig med skins fra Samsung/motorola/HTC etc.

Lenke til kommentar

En smule misvisende overskrift. ICS er lansert. Det er produsentene som er trege. Vi får vel se hva forsinkelene skyldes når vårslippet av telefoner kommer. Setter en knapp på at de fleste produsenter velger å lansere et nytt flaggskip med ICS før de gir ut oppdatering til dagens telefoner. Hva produsenter sier er årsak til trege oppdateringer, og hva som faktisk er årsak, henger sjelden sammen.

 

De som har Nexus S kan allerede kjøre ren ICS kompilert fra kildekoden til Galaxy Nexus (nei "full" kildekode er enda ikke gitt ut), eller kose seg med Cyanogenmod 9.

 

Regner med det kommer en offisiell versjon fra Google selv i løpet av ei uke eller 2.

 

Når det er sagt fungerer jo 2.3.x utmerket. Det her er jo bare snakk om gratis ekstrabonus. Unødvendig å dra inn iOS i alle saker om Android. Hva med Winphone?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er en del forskjeller fra Android 2.3.4 og Android 4.0... Bukergrensesnittetne som produsentene har laget (Samsung Touchwiz, Motorola Blur etc.) må skrives om for å passe inn i det nye operativsystemet og ikke minst kjøre godt.
Dette er det jeg mener er det største problemet til Android, lite uniformt design. På den måten kan det aldri bli like intuitivt som iOS hvor alle vet hvor tilbakeknappen er etc. Med ICS har Google selv designet et mye penere og mer uniformt OS, så jeg håper fler velger å vise frem mer av dette. Det vil gi tydeligere linjer mellom f.eks kontakter-musikk-market-settings etc.
2 måneder er faktisk ikke så ille, men jeg håper CyanogenMod gutta bruker litt kortere tid :)
Det vil være svært varierende for forskjellige devices. Oss med GSII må nok vente på en leak fra Samsung dessverre, se bloggen til www.CodeworkX.de der han skriver litt om hvorfor.

 

Er så enig. Nå som Google faktisk har satt seg ned og laget et fullgodt ui så håper jeg telefon produsentene kan kaste sine egne ui'er.

 

At de absolutt bare må trøkka på den gørra av skall bør jo ikke gå utover kundemassen. Dette er nok den store grunnen til at jeg velger Galaxy Nexus neste gang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...