Gå til innhold

De Ap-religiøse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100% enig.

Det starter nok i familien, de får ikke mulighet til å utvilke seg nøytralt og få egne meninger. Så fra tidlig alder blir de sendt til Utøya år etter år, og da er det ingen vei tilbake.

De som faktisk selv velger AP etter å ha vokst opp nøytralt må vel ha en type... Og der stopper jeg. Slipp fantasien løs :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ekstrem generalisering, men ellers kan dette fint sies om alle ungdomspartier.

 

Joda, men de fleste får evnen til å tenke selvstendig etter hvert. For mange Ap-ere er fanatismen livsvarig.

 

Jeg tror du overdriver APs begeistring for venstresiden. Husk at det ikke er noen som har blitt så overvåket og forfulgt som venstresiden etter krigen hvor AP stort sett har styrt.

 

Det var vel fordi at de som var til venstre for Ap faktisk var en reell trussel mot Aps makt. Nå er det høyresiden som skal overvåkes og forfølges. Ap hater dem som truer Ap.

Endret av coyoteulf
Lenke til kommentar

Joda, men de fleste få evnen til å tenke selvstendig etter hvert. For mange Ap-ere er fanatismen livsvarig.

Sikkert. For meg virker det hele mer som påstander på grunn av personlige erfaringer, og jeg har opplevd både det du sier, og det motsatte av det du sier.

 

Det var vel fordi at de som var til venstre for Ap faktisk var en reell trussel mot Aps makt. Nå er det høyresiden som skal overvåkes og forfølges. Ap hater dem som truer Ap.

Nei. Det hadde med anti-kommunisme å gjøre, og da ble selvsagt alle til venstre for AP kommunister, enten de klart sa at de var kommunister eller om de nektet for det og aldri hadde hatt noe med kommunisme å gjøre. På samme måte som dagens overvåkning av personer fra Midtøsten og snart oss alle.

 

Jeg tviler på at Høyre ønsker å overvåke seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, det er jo ganske innlysende hvorfor det er sånn. Hele AP sitt stemmegrunnlag er mer eller mindre at de gjorde noe før krigen, og etter krigen så bygde de mer eller mindre landet vårt helt til 70-tallet en gang. Jo, og de dannet en allianse med LO.

Så foreldrene sine forteller barna om denne "klassekampen" og "komeptansen" og "folkeligheten", og blir inspirert. Det andre problemet er at AP har et meget godt indoktrineringsapparat i AUF, og det som hendte i sommer vil gjør det som før kunne fikses med litt prat om til et slags monstrøsitet der å gå i mot noe som helst av partiet vil lage en eller annen form for ramaskrik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Det hadde med anti-kommunisme å gjøre, og da ble selvsagt alle til venstre for AP kommunister, enten de klart sa at de var kommunister eller om de nektet for det og aldri hadde hatt noe med kommunisme å gjøre. På samme måte som dagens overvåkning av personer fra Midtøsten og snart oss alle.

 

Litt sånn som alle som er til høyre for Ap nå er freppere og ABB-sympatisører med andre ord.

 

Regjeringen har nå laget et eget nettsted for å varsle om "høyreekstrem" aktivitet. Jeg regner med at jeg allerede er tipset inn dit.

Endret av coyoteulf
Lenke til kommentar

Litt sånn som alle som er til høyre for Ap nå er freppere og ABB-sympatisører med andre ord.

 

Regjeringen har nå laget et eget nettsted for å varsle om "høyreekstrem" aktivitet. Jeg regner med at jeg allerede er tipset inn dit.

Det er nok litt mer sammensatt da alle til høyre for AP er kritikere av innvandringspolitikken, men ikke alle fordi den er for mild. Men jeg støtter absolutt ikke noe korstog mot enkelte grupper om du tror det. Jeg er tvilsom til hele PST.

 

Man bør ikke dømmes eller etterforskes før en har begått et lovbrudd.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg har møtt mange slike mennesker. De jeg har møtt med de kjennetegnene er normalt ungdomspolitikere.

 

AP er ikke noe verre enn andre partier på dette området.

 

Det jeg synes er verre er AP-stemmerens toleranse mot udemokratisk politikk i AP. Jeg kan tenke meg at de fleste AP-velgere er imot DLD, men det er ingen opprør. Folk i AP må begynne å kritisere sitt eget parti når de går imot sine egne velgere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jøss. Arbeiderparti-religionen er en religion på samme måte som kristendom ++. Når man omtaler religioner i norge bør man begynne å inkludere arbeiderparti-religionen.

 

"En av de klareste og mest kritiske stemmene i dagens postmoderne, norske kakafoni, er Walid al-Kubaisi, som sammenligner den venstreradikale kultur- og meningseliten med eldre tiders presteskap. I likhet med prestene i den kristne kirken framfører dagens venstreradikale ”presteskap” kravet om at tanken skal være ren for ”skitt” og ”grums”, men ikke bare ”skitne” tanker, også de ”skitne” ordene skal bort fra det offentlige ordskiftet. Det ”nøytrale” byråkrati- og elitespråket med sin avkjønnede, karakterløse og ”pietistiske” form blir den språklige malen. Målet er et språk fritt for emosjoner, poesi og viktige avleiringer av innsikt fra livets skitne strøm, en virkelighet de venstreradikale elitene vil stenge ute ved å fornekte den, ja helst vil de utrydde den skitne virkeligheten. Det er dette al-Kubaisi kaller venstresidens tankefascisme der siktepunktet er å ”frigjøre” tanken for ”synd” på samme måte som de kristne prestene ”vasket” bort de urene tankene hos sine sognebarn med Bibelen i hånden."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes partifanatikere i alle partier, men jeg vil påstå at det ikke finnes noen som er så fanatiske (og så tallrike) som de fra Ap. Det skyldes sannsynligvis at man har et meget effektivt apparat for å indoktrinering helt fra barndommen i AUF.

 

Kjennetegn:

- Umulig å diskutere saklig med. De vurderer utelukkende en sak ut fra om Ap er enig eller ikke. De har ingen personlig mening overhodet. Dersom Ap ikke har uttalt seg vil de sjelden heller uttale seg.

 

- Når Ap har tatt en avgjørelse, stiller de seg bak den 100 %. Nok en gang er personlig mening og evne til selvstendig tenkning totalt fraværende.

 

- Når Ap derimot gjør helomvending i en sak, slik de ofte gjør, så gjør de Ap-religiøse det samme uten å mukke. Å påpeke at de hadde stikk motsatt mening tidligere møtes med stillhet.

 

- Ekstremt aggressive mot folk som er uenige med Ap. Alle som ikke er fra Ap, eller til venstre for Ap er "freppere". Disse møtes med hat og avsky. Dette henger igjen sammen med at de Ap-religiøse ikke klarer å tenke selv. De ser på alle argumenter (og fakta) som taler mot Ap's politikk som en trussel mot Ap og dermed seg selv.

 

Er det noen som har tilsvarende erfaringer som meg?

 

Enig.

Lenke til kommentar

 

 

- Ekstremt aggressive mot folk som er uenige med Ap. Alle som ikke er fra Ap, eller til venstre for Ap er "freppere". Disse møtes med hat og avsky.

Jeg føler dette gjelder mer for høyre og FrP enn arbeiderpartiet. Det er de som kaller ap kommunister, men det er ingen i AP som kaller høyre-folk for fascister, selv om de 2 parallellene er omtrent like saklige.

Lenke til kommentar

 

 

- Ekstremt aggressive mot folk som er uenige med Ap. Alle som ikke er fra Ap, eller til venstre for Ap er "freppere". Disse møtes med hat og avsky.

Jeg føler dette gjelder mer for høyre og FrP enn arbeiderpartiet. Det er de som kaller ap kommunister, men det er ingen i AP som kaller høyre-folk for fascister, selv om de 2 parallellene er omtrent like saklige.

 

Nice lie. Det er alltid AP folk som slenger dritt mot høyresiden og drar ut rasistkortet.

Lenke til kommentar

Hellige ku.

 

 

Det finnes partifanatikere i alle partier, men jeg vil påstå at det ikke finnes noen som er så fanatiske (og så tallrike) som de fra FrP. Det skyldes sannsynligvis at man har et meget effektivt apparat for å indoktrinering helt fra barndommen i FrPU.

 

Kjennetegn:

- Umulig å diskutere saklig med. De vurderer utelukkende en sak ut fra om FRP er enig eller ikke. De har ingen personlig mening overhodet. Dersom FRP ikke har uttalt seg vil de sjelden heller uttale seg.

 

- Når FRP har tatt en avgjørelse, stiller de seg bak den 100 %. Nok en gang er personlig mening og evne til selvstendig tenkning totalt fraværende.

 

- Når FRP derimot gjør helomvending i en sak, slik de ofte gjør, så gjør de FRP-religiøse det samme uten å mukke. Å påpeke at de hadde stikk motsatt mening tidligere møtes med stillhet.

 

- Ekstremt aggressive mot folk som er uenige med FRP. Alle som ikke er fra FRP, eller til venstre for FRP er "sosialister". Disse møtes med hat og avsky. Dette henger igjen sammen med at de FRP-religiøse ikke klarer å tenke selv. De ser på alle argumenter (og fakta) som taler mot FRP's politikk som en trussel mot FRP og dermed seg selv.

 

Er det noen som har tilsvarende erfaringer som meg?

 

...

 

...

 

...

 

...

 

I en normal diskusjon så ville jeg kommet med eksempler, slik at meningen min blir underbygget og sansynliggjort, og ikke virker som fornedrigende tåkeprat... men denne gangen gjør jeg et unntak for å bevise poenget mitt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det noen som har tilsvarende erfaringer som meg?

 

Interessant at du føler det sånn. Jeg vil faktisk si det slik at dersom man stemmer Frp så har man bevist at man her en personlig mening.

 

Å stemme Ap krever ingen selvstendig hjernevirksomhet overhodet. Det finnes ikke noe som er så politisk korrekt som Ap.

 

Frp er under kontinuerlig angrep fra PK-media og alle politisk korrekte sauer.

 

Det betyr ikke at alt Frp sier er bra eller riktig, tvert i mot, men hvis du stemmer Frp så har du ihvertfall tenkt noen selvstendige tanker. Og det er ikke tilfellet med Ap.

Endret av coyoteulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har tilsvarende erfaringer som meg?

 

Interessant at du føler det sånn. Jeg vil faktisk si det slik at dersom man stemmer Frp så har man bevist at man her en personlig mening.

 

Å stemme Ap krever ingen selvstendig hjernevirksomhet overhodet. Det finnes ikke noe som er så politisk korrekt som Ap.

 

Frp er under kontinuerlig angrep fra PK-media og alle politisk korrekte sauer.

 

Det betyr ikke at alt Frp sier er bra eller riktig, tvert i mot, men hvis du stemmer Frp så har du ihvertfall tenkt noen selvstendige tanker. Og det er ikke tilfellet med Ap.

 

Noe av det dummeste jeg har hørt, lurer på hvor mange ganger jeg må poste dette bildet her.

 

sheeple.png

 

AP-religiøse er like ille som FrP-religiøse og folk som påstår at det å stemme AP betyr at man ikke har tankegang og det å stemme FrP er å "tenke selvstendige tanker" og dermed sett lyset er kanskje enda verre enn "politisk korrekte sauer".

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...