Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har hatt en liga med et altfor overlegent lag nesten i alle årene jeg har fulgt med. Var du misfornøyd med det? Og er du mer fornøyd nå, når resten av oss omtrent er på samme nivå som dere?

 

Jeg hadde vært kjempefornøyd om Brann vant serien med massevis av poeng hvert år, og fikk enorme pengesummer i Europa hele tiden.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg var missfornøyd nei, men nå er situasjonen annerledes. Det er lavere interesse og det kan jeg tenke meg har noe med at det er for ustabil liga. Så lenge vi har kommet på nivå med de andre kan man gjøre det beste ut av det. Vi kommer neppe til å bli så overlegne igjen, men selvfølgelig vil jeg at de 4 andre henger seg på å danner en kamp.

Lenke til kommentar

Stabilitet er forsåvidt det beste. Om de samme 4-5 lagene er i toppen hvert år og veksler någenlunde på å være i Europa vil de sakte, men sikkert bygge seg opp status og kapital. Det er ikke bra at ett lag er totalt overlegent år etter år da det blir en kjedelig og forutsigbar serie. Hadde spansk fotball vært noe interessant uten enten Barcelona eller Real?

 

En liga bestående av en såkalt "Topp-4" er for meg de beste ligaene. Se på Skottland og Spania: her er det to ekstremt overlegne lag som veksler på å vinne serien. Dette er risikabelt da avstanden ned til nr. 3 blir veldig stor og dersom ett eller begge topplagene ryker på en smell (jmf. Skottland) så står du der uten noe som helst.

Lenke til kommentar

For det første tror jeg ikke stabiliteten har noe med interessen i form av tilskuertall å gjøre. Det er nok heller utviklingen innen TV-rettigheter som har størsteparten av skylda. TL er jo mer spennende enn noen gang tidligere mens jeg har fulgt med. I tillegg skjønner jeg ikke hvordan man kan holde med konkurrentene sine mot svakere lag fordi man håper på en liga med stor forskjell på topp og bunn.

 

Økonomisk sett er forøvrig RBK fortsatt i en ekstremt mye bedre posisjon enn resten, dere har bare vært elendige på å tilpasse dere økonomiske nedgangstider, og har en altfor stor organisasjon. Om dere hadde gått gjennom litt av den samme hestekuren som de andre lagene kunne dere ha stilt en overlegen tropp i årets sesong. Det gjør dere ikke nå, men jeg tror fortsatt dere vinner serien.

Lenke til kommentar

Jeg håper bare folk kommer på kampene jeg, det gjelder for alle lag. RBK sliter nå helt ekstremt med å få folk til hjemmekampen mot Brann, noe som irriterer meg som faen. 4-0-tap for Viking bedret ikke akkurat det tallet.

Veit du hvor mange biletter som er solgt til nå?

 

Ser for meg at en miks av dårlige resultater i fjor og pessvær er en kombo som kan føre til godt under 15 000..

Lenke til kommentar

Syns det journalistmaset ang sesongkort blir litt småtullete.

Grunnen til at feks RBK og VIF ikke selger så mange sesongkort er jo at man får så og si alltid plass på både Lerkendal og Ullevaal.

 

Det der skjønner jeg ikke helt, det samme gjelder jo på alle tribuner i Norge men flere av de melder om økt salg. Jeg er overbevist om at grunnen til at det selges mindre i Trondheim er at laget ikke spiller like underholdende og ikke gjør det like bra som før. Og det er jo forståelig, det er bare å innse at flesteparten av folket på stadion er godværsfans, og akkurat det er ikke spesielt for Trondheim (eller Oslo).

Lenke til kommentar

Det er, unnskyld uttrykket, faenmeg for dårlig.

 

Seriestart, på Lerkendal (hvor stort sett alle tribunene er under tak), mot erkerival skal normalt sett være utsolgt. Skulle vært utsolgt så snart billettene ble lagt ut.

Huff, ja. Mot Brann og greier.. Var overraskende lite! Jeg skal iallefall stikke nedover sammen med Shurger.
Lenke til kommentar

Syns det journalistmaset ang sesongkort blir litt småtullete.

Grunnen til at feks RBK og VIF ikke selger så mange sesongkort er jo at man får så og si alltid plass på både Lerkendal og Ullevaal.

 

Det der skjønner jeg ikke helt, det samme gjelder jo på alle tribuner i Norge men flere av de melder om økt salg. Jeg er overbevist om at grunnen til at det selges mindre i Trondheim er at laget ikke spiller like underholdende og ikke gjør det like bra som før. Og det er jo forståelig, det er bare å innse at flesteparten av folket på stadion er godværsfans, og akkurat det er ikke spesielt for Trondheim (eller Oslo).

Nja til en viss grad, men du er ikke garantert en billett på feks nadderud som du er på Ullevaal og Lerkendal.

Lenke til kommentar

Det er, unnskyld uttrykket, faenmeg for dårlig.

 

Seriestart, på Lerkendal (hvor stort sett alle tribunene er under tak), mot erkerival skal normalt sett være utsolgt. Skulle vært utsolgt så snart billettene ble lagt ut.

Huff, ja. Mot Brann og greier.. Var overraskende lite! Jeg skal iallefall stikke nedover sammen med Shurger.

 

Øvre øst på dere også? Forumdate?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...