Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah! Herlig å komme hjem og lese nyheten om at Even Hovland endelig har tatt til fornuft og signert for Norges beste fotballklubb. Med Steenslid tilbake og ikke minst herrene Forren og (dare I say it?) Vatshaug så lurer jeg fælt på hvilken spiss folket mener er oppskrytt nok til å komme til skudd mot Molde neste sesong? Og hvis denne spissen, som ikke finnes, mot formodning klarer å tåte avgårde en ball blir den garantert stoppet av Espen Muren Pettersen.

 

Molde FK 2012 - 0 baklengsmål!

Lenke til kommentar

Sogndal holdt 0 i 2011 de.

 

Men helt klart at Hovland vil få bedre utvikling som stopper ved å stoppe Angnan på trening hver dag, fremfor Samuel Eto'o. I tillegg vil han muligens få 2 kamper i CL kvalikken før Molde presterer å levere det dårligste et norsk lag har gjort i CL kvalikken.

Endret av Emils1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, Molde har klart å kvalifisere seg til gruppespillet alle årene de har hatt sjansen. Kan noen andre norske lag skilte med det?

 

Tør jeg påpeke at Molde ble utryddet av motstanderne i gruppespillet det året og endte soleklart sist med bare 3 poeng etter at de såvidt karret seg til en 3-2-seier hjemme mot Olympiakos, mens RBK vant sin gruppe med blant annet sterke borteseiere mot Boavista og Borussia Dortmund?

 

Edit: CSKA Moskva (på den tiden) og Mallorca var vel ikke den sterkeste motstanden man kunne fått i kvaliken, som blant annet også hadde navn som Besiktas, Chelsea, Fiorentina, PSV Eindhoven og Valencia.

 

Let's face it, den eneste grunnen til at Molde fikk være med den gangen, var RBKs storspill i Europa tidligere sesonger, sammen med Drillos suksess med landslaget (som da forsåvidt var på vei ned. 99/00-sesongen var vel den siste virkelig store sesongen i Europa for norske lag)

 

Edit: Og før vi begynner å grine om at MFK hadde vanskeligere gruppe med Real Madrid, Porto og Olympiakos, hadde RBK den EKSAKT samme gruppen to år tidligere (97/98), og endte på en andreplass, etter å ha vunnet alle hjemmekampene, 2 uavgjorte bortekamper pluss et rimelig solid bortetap for Real Madrid.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Jeg tipper at du har brukt Wikipedia og "forsket" deg frem til den uttalelsen der for du kan umulig ha sett kampene og uttalt deg på den måten. Molde gjorde det stikk motsatte av å dumme seg ut, fakta er at vi var absolutt på høyde med Real Madrid i den siste hjemmekampen og var et tverliggerskudd og et stolpetreff unna å gå videre til UEFA-cupen, slettes ikke dårlig i en så vanskelig gruppe og mtp at det var klubbens første møte med den eruopeiske eliten. Og ditt forsøk på å latterliggjøre motstanden i kvalikken blir bare flaut å lese, i stedet for å være bitter - går det ikke å glede seg over andre norske lags fremgang? Ooops, såg du hva jeg gjorde der? Jeg lekte Rbk-supporter ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tipper at du har brukt Wikipedia og "forsket" deg frem til den uttalelsen der for du kan umulig ha sett kampene og uttalt deg på den måten. Molde gjorde det stikk motsatte av å dumme seg ut, fakta er at vi var absolutt på høyde med Real Madrid i den siste hjemmekampen og var et tverliggerskudd og et stolpetreff unna å gå videre til UEFA-cupen, slettes ikke dårlig i en så vanskelig gruppe og mtp at det var klubbens første møte med den eruopeiske eliten. Og ditt forsøk på å latterliggjøre motstanden i kvalikken blir bare flaut å lese, i stedet for å være bitter - går det ikke å glede seg over andre norske lags fremgang? Ooops, såg du hva jeg gjorde der? Jeg lekte Rbk-supporter ;)

 

Husker disse kampene som om det var i går, de tre + den kampen mot Brann som ble spilt om igjen fordi Andreas Lund ble felt og ikke fikk et soleklart straffespark på stillingen 0-1 ti minutter for slutt eller noe slikt. Brann vant forøvrig omkampen 3-1. Roy Helge Olsen var dommer. Jeg var sikkert på 5-6 Molde-RBK kamper som jeg ikke husker noen ting av.

 

Første kampen mot Porto husker jeg vi reiste hjem slukøret ifra, var ikke hjemme før langt på natt. Husker jeg riktig putta Porto enten på overtid eller veldig sent i den matchen. Etter Olympiakos-seieren husker jeg det ble feiret som om Molde hadde vunnet mer enn bare en CL-kamp, og etter Real Madrid-kampen husker jeg veldig godt frasen "Alt vi trenger å gjøre for å delta igjen er å vinne serien".

 

Begynner å bli en stund siden jeg besøkte Molde eller holdt med Molde for den saks skyld nå.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at du har brukt Wikipedia og "forsket" deg frem til den uttalelsen der for du kan umulig ha sett kampene og uttalt deg på den måten. Molde gjorde det stikk motsatte av å dumme seg ut, fakta er at vi var absolutt på høyde med Real Madrid i den siste hjemmekampen og var et tverliggerskudd og et stolpetreff unna å gå videre til UEFA-cupen, slettes ikke dårlig i en så vanskelig gruppe og mtp at det var klubbens første møte med den eruopeiske eliten. Og ditt forsøk på å latterliggjøre motstanden i kvalikken blir bare flaut å lese, i stedet for å være bitter - går det ikke å glede seg over andre norske lags fremgang? Ooops, såg du hva jeg gjorde der? Jeg lekte Rbk-supporter ;)

 

Det er ikke årntli' rivalisering om man ikke overdriver litt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iflg denne artikkelen er Øyvind Hoås ikke på vei hjem til Molde... men det siste sitatet tolker jeg dit at det bare er snakk om hvor mye Sarpsborg skal få for ham. Litt overrasket her egentlig, ser ikke på ham som en som kan forsterke laget noe særlig. Han vil riktignok tilføre spissegenskaper i ordets andre forstand men jeg klarer ikke se hva vi skal med et slikt oppspillspunkt til, der er Annan mer enn god nok. Det vi trenger er avsluttere, selv om Berget forhåpentligvis trer inn i den rollen for alvor i år.

 

Men han er jo Moldegutt da :love:

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...