Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Jeg har da aldri hevdet at TV2 var nøyaktige. Om du mener informasjon fra VG nødvendigvis er til å stole på får være opp til deg. Jeg stusser på mange ting i den artikkelen etter å ha hørt hva de forkjellige aktørene sier om saken. I tillegg har jo aktørene gjort en del i ettertid som langt på vei er innrømmelser på at prisen på VGP bevisst ble gjort lavere enn den burde være, Stabæk har jo til og med betalt penger til Nancy etter saken ble oppdaget og offentliggjort. Den artikkelen viser ikke at det ikke har foregått noe snusk, for det har etterhvert blitt mer og mer åpenbart, den viser i beste fall at det blir vanskeligere å bevise det enn det inntrykket man kan få av andre mediekilder. Noe som selvsagt dessverre kan komme de forskjellige klubbene til fordel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fæst på Lerkendal første runde ja!

3-6?

Tipper trønderne er sterkt ute etter revansj, samt at det passer RBK utmerket å få dette i første kamp, når det ikke er noe stress med resten av sesongen osv. Helt ærlig? Tipper motsatt resultat, altså 6-3 til RBK.

Altså. Husk at RBK var klart best de første 20 og lå under 0-4. Kampen var bare rar, samt at en stolpe midt i mål hadde gjort mer nytte enn Örlund.

Lenke til kommentar

Jeg har da aldri hevdet at TV2 var nøyaktige. Om du mener informasjon fra VG nødvendigvis er til å stole på får være opp til deg. Jeg stusser på mange ting i den artikkelen etter å ha hørt hva de forkjellige aktørene sier om saken. I tillegg har jo aktørene gjort en del i ettertid som langt på vei er innrømmelser på at prisen på VGP bevisst ble gjort lavere enn den burde være, Stabæk har jo til og med betalt penger til Nancy etter saken ble oppdaget og offentliggjort. Den artikkelen viser ikke at det ikke har foregått noe snusk, for det har etterhvert blitt mer og mer åpenbart, den viser i beste fall at det blir vanskeligere å bevise det enn det inntrykket man kan få av andre mediekilder. Noe som selvsagt dessverre kan komme de forskjellige klubbene til fordel.

 

Beløpet som Stabæk i ettertid ga til Nancy var langt fra noen innrømmelse. Dette var et kulanse-beløp, et beløp for å få det ut av veien og for å spare penger, da rettsaker på tvers av landegrenser fort kunne blitt en hel del dyrere enn denne kulansen.

 

Jeg sier ikke at jeg har rett heller, men se det fra to sider. Mye av det som er kommet frem er tull, vi får se hva politi kommer frem til. Mest sannsynlig har de et svar til oss i midten av januar.

Lenke til kommentar

Jee, stusset jeg på også. Det var 1-3 til pause. Men ja, feilaktige idømte frispark samt en Örlund som enten var dritings eller betalt av bergenserne hjalp jo ikke akkurat på saken (sånn så hvertfall første omgang ut fra Øvre Øst... :whistle: )

 

 

For uvitende vestlendinger, søringer og andre halvtomsinger, Øvre Øst er Kjernen-feltet på Lerkendal.

 

Lenke til kommentar
Altså. Husk at RBK var klart best de første 20 og lå under 0-4. Kampen var bare rar, samt at en stolpe midt i mål hadde gjort mer nytte enn Örlund.

 

Ehh... Så du kampen? Klart best? 0-4 etter 20 min? Ingenting av det stemmer. Stillingen var vel til og med aldri 0-4.

Greit, 0-3. Skrev ETT mål feil. Kan du tilgi meg?

 

 

Men ja, RBK var best de første 20 da Brann scora tre. Etter det sækka de.

Lenke til kommentar

Det er ingenting å tilgi, men det kan virke som om du har fortrengt mye av kampen. Og det er jo forståelig når du er RBK-supporter.

 

De første 20 var jevnere enn 0-3 skulle tilsi, men at RBK var "klart best" stemmer jo rett og slett ikke. Ballinnehavet var jevnt hele kampen, ikke bare i de første minuttene, men først og fremst er det kvaliteten på ballinnehavet som er viktig. Brann var gjennomgående mye raskere i pasningsspillet, mer nøyaktig, hadde flere løp og bevegelser, mer effektivt angrepsspill og var bedre i duellspillet. Det var ikke tilfeldig at det endte med 6 mål i riktig ende av banen.

Lenke til kommentar

Målene begge veier var greie. Målene til Brann var en kombinasjon av meget godt angrepsspill, dårlig forsvarsspill og dårlig keeperspill.

 

Det første målet til RBK var et godt dødballtrekk det var nesten umulig å forsvare seg mot (kanskje litt dårlig markering), det andre var flott angepsspill, og det tredje var direkte elendig markeringsspill fra Brann.

Lenke til kommentar

Flere av Brann sine mål var utelukkende elendig keeperspill. Brann hadde 7 skudd på mål, 6 gikk inn. Det er den dårligste kampen, uten tvil, av Örlund.

 

Uansett. Det skal revansjeres.

 

Havnet uansett over Brann på tabellen :p

Men ja, RBK _bør_ slå Brann med 3 mål eller mer neste sesong :) Ingenting bedre enn å være trønder i Bergen da :D

Lenke til kommentar

Brann kom vel på 5 eller 6 i år, så da skulle vel det tilsi at de havner langt unna noen som helst edelt i år. Nå ryktes det at Gustavinho forsvinner også, den eneste spilleren i Brann som er i stand til noe ekstra ordinert. Rosenborg har fått inn Bertsen fra Bodø/Glimt fra og med 1. Januar. Det blir spennende å se hvor mye spilletid han får av Jonnson, og hvordan laget blir seende ut. Forhåpentligvis går vi ut med mer ambisjoner i år, og satser på nummer 1.

 

Håper også at Molde får et jævlig år. Nedrykk hadde vært konge, men 12 plass er okei det og. Så vi får muligheten til å høre Solskjær sutre litt mer hvert år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...