Gå til innhold

Skuffet over Skyrim


Anbefalte innlegg

Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.

 

7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.

 

Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.

Endret av Zeph
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.

 

7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.

 

Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.

Jeg er ingen elder scrolls fanboy, ble fort lei av både morrowind og oblivion, men skyrim er jo helt suverent.

7 år gammel grafikk? har du prøvd å skru ALT på ultra? spillet er jo fantastisk ut, pc versjonen er jo noe helt annet enn konsollgrafikken. Hvilket rollespill har bedre grafikk? Forventer du Crysis grafikk i et så stort spill kanskje?

 

jeg er enig i at interfacet er noe skit..

 

Ellers er jo gameplayet helt supert, mye mye bedre enn de forrige spillene. Hvor mange timer har du spillt egentlig? høres ut som du ikke har gitt det store sjansen :)

Endret av Fenixen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.
Du vet ikke engang hva du snakker om! Har du idet hele tatt prøvd spillet? Jeg tipper at du bare så en dårlig low res trailer av det og fant ut: hmm dette er no dritt så nå skal jeg bitche om det i et forum av noe slag. Små dritt unger som deg skulle ikke hatt lov til å engang registrere seg i forum som dette.

 

Han skriver det nok litt hardt, men jeg er enig at det finnes en god del tekniske mangler. Det at noen lager high res textures skulle ikke vært nødvendigt. musen i menyene er jo helt forferdelig.

 

Og det er absolutt ingen grunn til at dette spillet ikke kunne hatt tilnærmet crysis grafikk. størrelsen har absolutt ingenting med saken og gjøre. det kommer annpå hvilken view distance du velger og hvor dynamisk de lager bagrunnen i spillet. mange måter og optimalisere dette på.

 

men alt i alt så er det ett vakkert spill, men 10/10 er det langt i fra. da skal alt det tekniske også være der nytte ikke med godt innhold vist det er dårlig ui.

 

Og av nettop samme grunn så fatte eg heller ikke at de gir assasins creed så bra kritikk heller. alle pc spill i dag e jo bare noen møkkete konsoll ports

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du høres ut som om Skyrim stjelte kjæresten din og fikk deg sparket fra jobben din.Skyrim er et enormt vakkert spill, og tilbyr hundrevis av timer med underholdning. At teksturen ikke er på høyeste nivå er irrelevant, da vi har mange frivillige personer som lager høyoppløslige teksturer for oss. Menyene vil også bli fikset.

Nå er jo ikke teksturer akkurat det eneste elementet som gjør opp grafikk i spill. Selve modellene og hvor detaljerte disse er (antall polygoner, bruk av tesselering etc), bruk av nyeste shadermodel (4.1) for bedre ytelse og bedre filtre er noen av de tingene som har mye å si for hvor pen grafikken er.

 

Joda høyoppløste teksturer kan gjøre spillet noe penere. Men når spillet i utgangspunktet ser ganske middelmådig ut hjelper det ikke om teksturene blir litt bedre. Ikke minst ser det rart og til tider stygt ut med veldig høyoppløste teksturer på modeller med få polygoner. Når formen på 3D-modellen ikke gjenspeiler den formen teksturen antyder ser det ofte rart ut. Man ser det stadig i spill der man ofte kan se beltespenner som er tegnet inn i tekstur, men ikke laget som en del av modellene.

 

Jeg kan være enig i at Skyrim sin "art style" er god og reflekterer det geoklimatiske miljøet og den mytologien de tar utgangspunkt i. Men grafikken er teknisk og visuelt sett bare litt bedre enn middelmådig. Hvis Bethesda (eventuelt Zenimax Media) hadde hatt lyst, kunne de investert i DX11, tesselering, detaljerte modeller (flere polygoner) og lignende for PC-versjonen. Men all den tid dette ikke gir en anstendig økning av penger i kassen porter de den laveste versjonen til alle platformer og sparer slik mye penger. At grafikkmotoren er håpløst dårlig optimalisert for Windows og PC-platformen er også dårlig. Når man sitter på et Radeon 6970, 6GB ram og fire-kjerne-prosessor, og nyeste drivere og får 30fps i uteområder med mye detaljer er det for dårlig.

 

Synes godt Bethesda kunne kjørt en lignende linje som Dice. Her får PC-spillere fantastisk grafikk, samtidig som konsollspillere får helt ok grafikk. Samtidig tar de grafikkmotorer til nye nivåer. Hadde Skyrim hatt en like PC-optimalisert motor som Battlefield 3 tør jeg knapt tenke på hvor pent Skyrim hadde sett ut.

 

User interfacet er også alt annet enn anstendig. At det finnes moddere som jobber med å lage bedre interface er vel og bra. Men et menysystem burde søren meg ikke være så dårlig i utgangspunktet. Det ser jo ut som om de bare slang noe sammen og så sa seg fornøyd, uten å teste det i det hele tatt. Når man kjøper et spill for 350 kroner (++) burde man få et produkt som faktisk er mulig å bruke uten å bli helt frustrert.

 

Foruten grafikken og interaksjonsdesignet (mer spesifikt menyene), er ikke spillet så gale. Og til tross for en del bugs her og der (noen litt "game breaking"), har jeg kost meg med spillet (60 timer er klokket per nå). Men rent personlig synes jeg godt de kunne lagt mer arbeid i PC-versjonen med et menysystem som faktisk fungerer med mus og tastatur, og tilpasse grafikkmotoren så den faktisk kjører godt på PC-komponenter.

Endret av Snorre
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg kan enda ikke fatt hvorfor folk klager over grafikken i Skyrim.

Jeg er grafikk-junkie ,dvs jeg har top-notch system , med flerkjerne gpu løsning(SLI), rask cpu og stor skjerm.Og jeg liker grafikken i spillet utrolig godt.

Grafikken i Skyrim er utrolig vakker og verden er å flott å vandre i.

Hva hadde folk forventet seg ? Grafikk som ingen kunne kjøre ? Skulle utviklerene skreddersy et pc-spill som kom 10 år etter konsollspillet ?

 

Jeg mener utviklerene har gjort et UTROLIG bra resultat etter å ha hatt press på seg til å lage et multiplattform-spill , alt er snakk om penger. De vil bare lage spill , mens investorer og konsern tenker penger.

Endret av Fleskelars
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du høres ut som om Skyrim stjelte kjæresten din og fikk deg sparket fra jobben din.Skyrim er et enormt vakkert spill, og tilbyr hundrevis av timer med underholdning. At teksturen ikke er på høyeste nivå er irrelevant, da vi har mange frivillige personer som lager høyoppløslige teksturer for oss. Menyene vil også bli fikset.

Nå er jo ikke teksturer akkurat det eneste elementet som gjør opp grafikk i spill. Selve modellene og hvor detaljerte disse er (antall polygoner, bruk av tesselering etc), bruk av nyeste shadermodel (4.1) for bedre ytelse og bedre filtre er noen av de tingene som har mye å si for hvor pen grafikken er.

 

Joda høyoppløste teksturer kan gjøre spillet noe penere. Men når spillet i utgangspunktet ser ganske middelmådig ut hjelper det ikke om teksturene blir litt bedre. Ikke minst ser det rart og til tider stygt ut med veldig høyoppløste teksturer på modeller med få polygoner. Når formen på 3D-modellen ikke gjenspeiler den formen teksturen antyder ser det ofte rart ut. Man ser det stadig i spill der man ofte kan se beltespenner som er tegnet inn i tekstur, men ikke laget som en del av modellene.

 

Jeg kan være enig i at Skyrim sin "art style" er god og reflekterer det geoklimatiske miljøet og den mytologien de tar utgangspunkt i. Men grafikken er teknisk og visuelt sett bare litt bedre enn middelmådig. Hvis Bethesda (eventuelt Zenimax Media) hadde hatt lyst, kunne de investert i DX11, tesselering, detaljerte modeller (flere polygoner) og lignende for PC-versjonen. Men all den tid dette ikke gir en anstendig økning av penger i kassen porter de den laveste versjonen til alle platformer og sparer slik mye penger. At grafikkmotoren er håpløst dårlig optimalisert for Windows og PC-platformen er også dårlig. Når man sitter på et Radeon 6970, 6GB ram og fire-kjerne-prosessor, og nyeste drivere og får 30fps i uteområder med mye detaljer er det for dårlig.

Synes godt Bethesda kunne kjørt en lignende linje som Dice. Her får PC-spillere fantastisk grafikk, samtidig som konsollspillere får helt ok grafikk. Samtidig tar de grafikkmotorer til nye nivåer. Hadde Skyrim hatt en like PC-optimalisert motor som Battlefield 3 tør jeg knapt tenke på hvor pent Skyrim hadde sett ut.

 

User interfacet er også alt annet enn anstendig. At det finnes moddere som jobber med å lage bedre interface er vel og bra. Men et menysystem burde søren meg ikke være så dårlig i utgangspunktet. Det ser jo ut som om de bare slang noe sammen og så sa seg fornøyd, uten å teste det i det hele tatt. Når man kjøper et spill for 350 kroner (++) burde man få et produkt som faktisk er mulig å bruke uten å bli helt frustrert.

 

Foruten grafikken og interaksjonsdesignet (mer spesifikt menyene), er ikke spillet så gale. Og til tross for en del bugs her og der (noen litt "game breaking"), har jeg kost meg med spillet (60 timer er klokket per nå). Men rent personlig synes jeg godt de kunne lagt mer arbeid i PC-versjonen med et menysystem som faktisk fungerer med mus og tastatur, og tilpasse grafikkmotoren så den faktisk kjører godt på PC-komponenter.

 

Grafikkmotoren er da overhodet ikke dårlig optimalisert, jeg sitter her med pent 100-120 FPS, spillet flyter bra som bare det. Sikkert noe tull med ditt oppsett, eller ATI.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.

 

For noe vrøvl. Årets store skuffelse? Du må ha bodd under en svær stein om du ble så skuffet over grafikken. Du så altså aldri videoene og skjermbildene? 7 år gammel grafikk er ikke noe annet enn det man kan forvente seg av 7 år gammel teknologi. At Xbox i det hele tatt klarer å kjøre Skyrim er intet annet enn et under. Å si at spillet ser ut som lego er bare ren idioti. Den er langt bedre enn som så. Ikke i nærheten av så pen som i The Witcher 2, men så er Skyrim et hundre ganger mer åpent spill også, hvor du også kan manipulere omgivelsene i en mye høyere grad. Spesielt er det idiotisk å si at grafikken ser ut som lego om du har evne nok til å tweake litt på egen hånd - siden du kritiserer grafikken så mye, så virker det som at du interesserer deg nok i grafikk til å faktisk ha interesse i å alltid får bedre grafikk i et spill, noe som kun kan skje gjennom ini-tweaking eller modding.

 

Om du lengter tilbake til tekst-MUD, så får du bare ha lykke til. Spillene eksisterer fortsatt, det er bare å gå tilbake til dem. Interface? Jepp, den er veldig konsollfisert. Akkurat som Oblivion. Hva er det å bli skuffet over? Det er ingen overraskelse i det hele tatt. Det ER kritikkverdig, men å bruke dette alene som et argument for å gi spillet 0/10 er bare barnslig.

 

Å beskrive samtlige anmelderne i verden som "fanboys", "inkompetente" og "kjøpt og betalt", for så å gi spillet karakter 0... Det virker som om at det er du som er den eneste fanboyen her. HVA, nøyaktig, du er fanboy av, aner jeg ikke, og det bryr jeg meg fint lite om også. Men ingen normal person med generelt normale meninger, som lever i dagens (spill)samfunn, som vet standarden for grafikk og andre elementer i moderne spill, kan gi et slikt multiplattformspill 0/10. Selv å gi Skyrim 5/10 er å dra den vel langt.

 

Si hva du vil, men til slutt, når dagen er omme, så kan deg ikke sies annet enn at, tja, "the joke is on you". Du betalte tydeligvis for et spill som du ikke hadde gjort noe som helst research rundt på forhånd. Du kan ikke ha sett et eneste screenshot, du har ikke lest en eneste artikkel. Du... du er vel klar over at Skyrim skulle være et RPG i det hele tatt, ikke sant?

 

 

 

Du høres ut som om Skyrim stjelte kjæresten din og fikk deg sparket fra jobben din.

 

Skyrim er et enormt vakkert spill, og tilbyr hundrevis av timer med underholdning. At teksturen ikke er på høyeste nivå er irrelevant, da vi har mange frivillige personer som lager høyoppløslige teksturer for oss. Menyene vil også bli fikset.

Håper du får rett ang. menyen. Noe ala Fallout 3 hadde vært meget bra, og dratt opp brukeropplevelsen (iallefall min) kraftig.

 

Selvfølgelig vil det bli fikset. Oblivion hadde flere uhyre gode UI-modder, blant annet DarkUI, som ga deg valget om du ville bruke listemenyer eller et klassisk rutenett for å se inventaret ditt. Du kunne også velge (under installasjonen av modden) hvilken størrelse ikonene på skjermen skulle ha, hvilken skrifttype du ville bruke, du kunne til og med arrangere hvor på skjermen du ville ha kompasset, helsebaren osv - ja du kunne faktisk fjerne dem helt om du ville.

 

Disse moddene finner sin vei til Skyrim så snart modverktøyene slippes. Det kribler i fingrene til de fleste TES-moddere etter å få disse verktøyene, og du vil garantert se en eksplosjon av nye mods på samme dag som vertøyet lanseres. Tro du meg. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.

 

Det ser ut som en mix av viking, keltisk, skottsk og nord slavisk kultur, så begrepet "nords" passer bra.

 

Enig om forferdelig UI og grafikken. Oblivion skulle ha sett ut som Skyrim, og Skyrims grafikk skulle ha vært mye bedre.

Lenke til kommentar
selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.

 

Det ser ut som en mix av viking, keltisk, skottsk og nord slavisk kultur, så begrepet "nords" passer bra.

 

Enig om forferdelig UI og grafikken. Oblivion skulle ha sett ut som Skyrim, og Skyrims grafikk skulle ha vært mye bedre.

 

Oblivion sin grafikk var ganske så 'groundbreaking' for sin tid. Det kom ut i 2006. Du må gjerne komme med screenshots fra et RPG fra samme år, med bedre grafikk og samtidig en like stor verden å boltre seg i, med like stor frihet til å manipulere verdenen omkring deg. Å si at "Oblivion skulle sett ut som Skyrim" blir bare dumt, da du insinuerer at Oblivion sin grafikk ikke var god nok for sin tid.

Lenke til kommentar

At grafikkmotoren er håpløst dårlig optimalisert for Windows og PC-platformen er også dårlig. Når man sitter på et Radeon 6970, 6GB ram og fire-kjerne-prosessor, og nyeste drivere og får 30fps i uteområder med mye detaljer er det for dårlig.Synes godt Bethesda kunne kjørt en lignende linje som Dice. Her får PC-spillere fantastisk grafikk, samtidig som konsollspillere får helt ok grafikk. Samtidig tar de grafikkmotorer til nye nivåer. Hadde Skyrim hatt en like PC-optimalisert motor som Battlefield 3 tør jeg knapt tenke på hvor pent Skyrim hadde sett ut.

 

Jeg kjører spillet på en mellomting av high og ultra på 1920x1200, og er aldri nede i 30fps med mitt 4 år gamle 4870. Så i motsetning til deg har jeg tenkt at spillet er veldig godt optimalisert for PC. Til sammenligning må jeg kjøre Battlefield 3 på low, og ikke engang da får jeg mer enn 50fps i snitt.

 

Nå skal det nevnes at jeg har oppdatert til i5 2500k CPU, så det er mulig Skyrim utnytter dette på en annen måte enn BF.

Lenke til kommentar

Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.

 

Jeg har aldri likt RPG, men skyrm solgte meg, slutt å vær så bitter.

Lenke til kommentar

* Menyene er uoversiktelige og knotete, typisk at de ikke tar seg bryet med å lage en skikkelig port.

* Alt for mange fetch-quests

* Svake og dårlige dragekamper (og det er alt for mange av dem)

* Spilte på Master fra første stund, spillet er alt for lett

* I klassisk bethesda stil, er teksturene noe en amatør kunne lagd og jeg har funnet alt for mange grafiske feil og annet tull, men stabiliteten er langt bedre enn på oblivion.

* Tab kan brukes til å gå fra samtaler, endelig.

 

Det at man har muligheten for dual-wield hjelper lite når kampene kunne vært lang mer engasjerende. Du har one handed og two handed med sine undergrupper: sverd, øks og hammer. Den eneste forskjellen mellom dem er at de har hvert sitt perk og at slagene er litt tregere/raskere. Hva med en følelse av at du bruker et annet våpen? Muligheten til å bruke et våpen i en ELLER to hender? Styrkekrav? Spyd? Kastevåpen? Stats? RPG? Dragonborn?

 

Nå gjenstår det bare å se hvor lenge det tar før en god nude-mod er ute.

post-107732-0-05066500-1322839398_thumb.jpg

 

Nei, jeg løper heller tilbake til Dark Souls.

post-107732-0-33485400-1322839574_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har et 9600, dual core og stortrives med spillet.

 

Kan ikke spille med alt på max eller ultra, men det hadde nok ikke gjort opplevelsen av spillet bedre.

 

Ikke minst er det jo fint at folk med bærbare kan kose seg med spillet.

 

Såkalte "gamere" som syter med grafikkkort til 5k, i7 og 32GB med ram forstår jeg meg ikke på.

 

Minecraft tok jo av, men var det p.g.a grafikken? NEI!

 

De kunne ha brukt DX11(fordelene som følger med) og overstappet spillet med sinnsyke teksturer, men hadde det gjort spillet bedre? Ja, i noen minutter.

 

Prøv å spille en time på ultra og deretter en time på low. Skal love deg at du ikke vil merke forskjell.

 

For bedre grafikk: Det finnes muligheter for å tweake settings utenom selveste GUIen(det er lagt inn DX10 av en eller annen grunn i pakken som de ikke bruker) og det kommer DX11 patch.

 

Til slutt:

 

Grafikken avgjør ikke spillopplevelsen.

Lenke til kommentar

Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.

 

7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.

 

Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.

 

 

Du skrev omtrent akkurat det samma på en annen Skyrim topic for ikke lenge sia. Alle her vet att du enten troller eller ikke har peiling i det hele tatt. Hvis du synes dette spillet er uspillelig må du ha ett så høyt krav att det må være en lidelse for deg å spille og jeg skjønner da ikke att du i det hele tatt giddr. Jeg kan vel heller ikke si att du får pelle deg til Comodore 64 for grafikken der er vel så grusom att du kommer til å rive ut dine egne øyne å koke dem i olje.

 

Når det gjelder topic så gleder jeg meg til folk begynner å lage mods til Skyrim, spiller på Xbox nå men kommer til å kjøpe det på PC etterhvert for å få fingrafikken og mods :) (spiller på xbox for det å kjempe mot drager på en projektor og surround lyd er morsomt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Har storkost meg med Skyrim på PC. Dessverre laget siste patch så mange problemer for meg at jeg blir nødt til å vente på neste patch. Jeg kan ikke lenger bekrefte valg i dialoger med NPC's, noe som igjen gjøre det umulig å ta quests, eller generelt å snakke med karakterer i spillet. Synd at steam laster ned patch automatisk, for den forrige patchen ga meg ingen problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...