Gå til innhold

Skuffet over Skyrim


Anbefalte innlegg

7 år gammel grafikk? har du prøvd å skru ALT på ultra? spillet er jo fantastisk ut, pc versjonen er jo noe helt annet enn konsollgrafikken. Hvilket rollespill har bedre grafikk?

 

"Ultra" gir ikke flere polygoner til modellene i spillet, og det spillet her trenger mange flere polygoner for å se bra ut.

 

Teksturene er også dårlige selv på ultra. Akkurat som med Oblivion, så må du laste ned en HD pakke med større teksturer for at det skal se brukbart ut. Vi er så heldige at den er der ute allerede:

http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=607

 

Både Two Worlds 2 og Witcher 2 har bedre grafikk og begge er i samme sjanger, siden du ville ha eksempler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.
Jeg er ingen elder scrolls fanboy, ble fort lei av både morrowind og oblivion, men skyrim er jo helt suverent. 7 år gammel grafikk? har du prøvd å skru ALT på ultra? spillet er jo fantastisk ut, pc versjonen er jo noe helt annet enn konsollgrafikken. Hvilket rollespill har bedre grafikk? Forventer du Crysis grafikk i et så stort spill kanskje? jeg er enig i at interfacet er noe skit.. Ellers er jo gameplayet helt supert, mye mye bedre enn de forrige spillene. Hvor mange timer har du spillt egentlig? høres ut som du ikke har gitt det store sjansen :)

 

Morrowind ser bedre ut enn Skyrim med litt mods...så Runinho har rett i at Skyrims grafikk suger. Eller, den er jo ikke stygg, men den er mye dårligere enn hva et spill late 2011 burde ha.

Lenke til kommentar
Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.
Jeg er ingen elder scrolls fanboy, ble fort lei av både morrowind og oblivion, men skyrim er jo helt suverent. 7 år gammel grafikk? har du prøvd å skru ALT på ultra? spillet er jo fantastisk ut, pc versjonen er jo noe helt annet enn konsollgrafikken. Hvilket rollespill har bedre grafikk? Forventer du Crysis grafikk i et så stort spill kanskje? jeg er enig i at interfacet er noe skit.. Ellers er jo gameplayet helt supert, mye mye bedre enn de forrige spillene. Hvor mange timer har du spillt egentlig? høres ut som du ikke har gitt det store sjansen :)

 

Morrowind ser bedre ut enn Skyrim med litt mods...så Runinho har rett i at Skyrims grafikk suger. Eller, den er jo ikke stygg, men den er mye dårligere enn hva et spill late 2011 burde ha.

 

Mods teller ikke. Skal du regne med mods, må du regne med mods til Skyrim også. Dessuten, om du mener grafikken i Morrowind er bedre enn Skyrim, når du bruker mods, så har ikke du spilt Morrowind med mods. Landskapet blir pent, vannet glinser og teksturene er skarpe... men spillermodellene er fortsatt dårlige, og floraen er langt ifra like tett og variert. Slutt å tulle.

Lenke til kommentar
Two Worlds 2 og Witcher 2 er vel ikke akkurat x360 porter, og er heller ikke like store og åpne spill, spesielt ikke The Witcher 2. De kan derfor ikke sammenlignes med Skyrim i det hele tatt. Skyrim er et stort åpen verden-spill med svært mange NPCer og skal fungere også på PS3 og X360.

 

Så poenget ditt er at det er helt greit for Skyrim å ha dårlig grafikk pga 360 port og derfor kan ikke grafikken kritiseres i det hele tatt. Beklager, jeg har en PC vesjon, og PC spillet Skyrim ser ut som et spill fra 2005.

 

Og se så stort det er! Morthal ligger knapt 200 meter fra Solitude. Og det er så åpent at de separerte byer i egne instanser. Forresten det er også så åpent at den modifiserte Gamebryo engine fortsatt kjører verden av mange forskjellige cells! Fantastisk!

Lenke til kommentar

Mods teller ikke. Skal du regne med mods, må du regne med mods til Skyrim også.

Poenget er at et modda game fra 2002 ikke bør kunne moddes til å se nesten bedre ut enn et spill fra late 2011.

Mods kan fikse en del HD-teksturer osv, og kan helt sikkert gjøre skyrim penere også, men det er mange ting mods ikke kan fikse(polygons, lightning etc).

 

En god del fjell, bygninger etc ser ut som er laget av leire, og selv om ting ser pent ut på avstand: Når man kommer nærmere ser tydelig hvor polygonene slutter og begynner.(Ta en titt på fjell/steiner/klipper).

 

Dessuten, om du mener grafikken i Morrowind er bedre enn Skyrim, når du bruker mods, så har ikke du spilt Morrowind med mods. Landskapet blir pent, vannet glinser og teksturene er skarpe... men spillermodellene er fortsatt dårlige, og floraen er langt ifra like tett og variert. Slutt å tulle.

Jeg vet at mods i liten grad kan fikse på polygoncounten til morrowinds characters. Og det skal Bethesda ha, selve figurene ser ikke så alt for dårlige ut. Men landskapet har en latterlig lav polygoncount.

 

Dette ser ut som noe fra WoW...og det sier litt

Skyrim-screenshots-Thumbnail.jpg

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Two Worlds 2 og Witcher 2 er vel ikke akkurat x360 porter, og er heller ikke like store og åpne spill, spesielt ikke The Witcher 2. De kan derfor ikke sammenlignes med Skyrim i det hele tatt. Skyrim er et stort åpen verden-spill med svært mange NPCer og skal fungere også på PS3 og X360.

 

Så poenget ditt er at det er helt greit for Skyrim å ha dårlig grafikk pga 360 port og derfor kan ikke grafikken kritiseres i det hele tatt. Beklager, jeg har en PC vesjon, og PC spillet Skyrim ser ut som et spill fra 2005.

 

Og se så stort det er! Morthal ligger knapt 200 meter fra Solitude. Og det er så åpent at de separerte byer i egne instanser. Forresten det er også så åpent at den modifiserte Gamebryo engine fortsatt kjører verden av mange forskjellige cells! Fantastisk!

Hvis du sammenlinger med The Witcher 2, er det enormt stort og åpent. I TW2 kunne du knapt bevege deg uten å møte usynlige vegger og andre hindringer og kunne bare gå en utvalgt "løype". Jeg sier ikke at grafikken ikke kan kritiseres, men etter min mening er det veldig mye annet med spillet som er mye viktigere for innlevelsen og rollespilloppplevelsen enn enda bedre grafikk. Det er vel også rimelig innlysende at en 360-port ikke blir like heftig grafikk-messig som et spill som primært er utviklet for pc-plattformen eller der pc er hovedplattform. Du skal heller ikke se bort fra at Microsoft har hatt et ord med i laget om at det ikke skal være for store forskjeller på de ulike versjonene.

Jeg har også pc-versjonen, og jeg setter bedre AI, UI, stemningsfull og passende musikk, kampsystem, dialoger og valg og konsekvenser av disse langt foran litt eller mye bedre grafikk. Kan spille gamle rollespill den dag i dag som er mye bedre på disse områdene og få en mye bedre innlevelse og rollespillopplevelse selv om grafikken er en god del dårligere enn i Skyrim.

Endret av casemodd
Lenke til kommentar

Virker egentlig mer som at det er visse personer her inne som har satt seg det mål å være pessimistisk til Skyrim samme hva de møter på. Forferdelig flisespikkeri. Når antallet polygoner bestemmer hva som er bra og hva som er dårlig. Det er da vel ingen her som har påstått at Skyrim er menneskehistoriens beste spill? At det er et perfekt spill? Synes mye blir flisespikkeri. Denne manien med grafikk er også på vei til å gå over stokk og stein. Forøvrig er ikke grafikken i Battlefield 3 på PC (som en annen her nevnte) SÅ jævlig bra heller. Spillet har ikke en sol på himmelen engang.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.

 

Nå må du huske at en anmeldelse er subjektiv og det at du selv syntes spillet fortjener 0 av 10 så betyr ikke det at andre mener det samme. Selv syntes jeg spillet er ett av de bedre spillene ute på markedet. Ja det har sine feil og mangler, men jeg her ikke opplevd noen bugs som er ille nok til å være en "deal-breaker".

 

10/10 syntes jeg er en vel fortjent karakter, min mening, og jeg syntes at Skyrim vil fortjene årets spill. I hvertfall innen sin sjanger.

Lenke til kommentar

Dette ser ut som noe fra WoW...og det sier litt

Skyrim-screenshots-Thumbnail.jpg

 

Ikke rart det "ser ut som WoW" (da har du neppe spilt WoW) når du spiller med 1358x699 oppløsning, mann. Det er bare hakket høyere en det konsollene kjører spill på.

 

Til gjengjeld kan jo jeg vise kontrast med et annet bilde.

 

6336146510_0824b2c9bc_b.jpg

 

Dette er IKKE et offisielt liksom-screenshot. Dette er tatt i spillet av en vanlig spiller. Her finnes det ingen texture-packs, men han har brukt ini-tweaking og noen av de primitive moddene som finnes der ute akkurat nå - som så mange andre av oss. Han har nok også fiklet med FOV'en og "tm" (togglemenus, fjerner ikoner og menyer fra skjermen) i dev-konsollen. Jeg synes slettes ikke det ser så verst ut, jeg.

 

Flere bilder fra hans sett finner du HER.

 

At spillet visuelt sett - fra et teknisk synspunkt - ikke er det mest avanserte i industrien, er ikke noe sjokk. Men å si at Skyrim - visuelt fra både teknisk og artistisk syn - ser verre ut enn Morrowind (med eller uten mods), det blir bare idiotisk. Rett og slett.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Viktigste tweaken DeadEndThrills-mannen har brukt er uGridstoload, som sender distant land-suppeteksturane så langt vekk at du stort sett ikkje ser dei bak fjella.

 

Stemmer. Med noen enkle tallendringer i ini-filene får man lett en mer visuelt tilfredsstillende opplevelse. En kan stille spørsmål til hvorfor i huleste Bethesda ikke bare gjorde dette selv, men så kan en også stille spørsmål ved hvorfor folk gidder å sutre når det faktisk ER mulig å gjøre grafikken bedre. Når man først er så interessert i grafikken i spill, så bør man kunne til ini-tweaking. Eller i det minste den enkle googlingen som skal til for å finne en ini-tweak guide.

Lenke til kommentar

Det er mange troll her, ja, men det trollet er ikke meg.

 

Det er åpenbart at spillet appellerer til Bethesda-RPG-fanboys som velger å overse alle spillets mangler.

 

Når Gamer.no så velger å gi spillet 10/10 uten å la manglene trekke ned, så blir det hele litt for latterlig for min del.

 

Jeg mener spillet bærer preg av å se ut som og spille som en alpha-build. Og det er totalt uholdbart. Derfor 0/10.

Lenke til kommentar

Virker egentlig mer som at det er visse personer her inne som har satt seg det mål å være pessimistisk til Skyrim samme hva de møter på.

 

Jeg bare sier det jeg mener. Etter å ha spilt i 27 år ifra jeg var 4 år gammel, og ha gledet meg villt til Skyrim, så forventer jeg noe mer enn en bedriten 7 år gammel konsoll direkte-port. Som kunde velger jeg også å dele min misnøye, fordi jeg opplever at fansen gir et totalt urealistisk bilde av spillet.

 

Skal innrømme ikke å ha lagt veldig mange timer inn i selve innholdet, og jeg er enig i at innpakning ikke er alt. F.eks spiller jeg fremdeles X-COM UFO: Enemy Unknown, i 320x240 eller noe slikt.

 

Men til å være et spill ifra straks 2012 er Skyrim helt uakseptabelt. Og da forstår jeg ikke hvordan folk klarer å skryte det opp i skyene med mindre de spiller det på konsoll og er vant til så dårlig standard. Personlig er jeg PC gamer og forventer vesentlig mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skyrim er årets største skuffelse, og et av de dårligste spillene jeg har spilt på lenge.

 

7 år gammel grafikk direkte importert ifra konsoll som ser ut som LEGO: Elder Scrolls, og et interface som gjør at jeg lengter tilbake til tekst-MUD... selv den mye omtalte settingen så for meg ikke ut som særlig mer enn en dårlig omtolkning av vikingkulturen.

 

Karakter 0/10 - Uspillelig. At spillanmeldere gir dette spillet 10/10 osv. er så hinsides at jeg må lure på om de er kjøpt og betalt, inkompetente, eller bare fanboys.

Jeg bare lurer på hvilken lego du bygget med når du var liten? :p

Skyrim ser i allefall bedre ut en den legoen jeg hadde tilgang til.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til gjengjeld kan jo jeg vise kontrast med et annet bilde.

6336146510_0824b2c9bc_b.jpg

Å si at Skyrim - visuelt fra både teknisk og artistisk syn - ser verre ut enn Morrowind (med eller uten mods), det blir bare idiotisk. Rett og slett.

Bilde fra Morrowind(2002):

morrowind2011-01.jpg

 

Jeg sier ikke at Skyrims grafikk er skikkelig dårlig, eller at Morrowinds grafikk overall er bedre - men i en del settinger er faktisk morrowind penere, og ute i naturen en del steder er polygoncounten tilsynelatende nesten den samme.

 

Det jeg sier er at for å være et late 2011 spill, og morrowind ble sluppet i 2002, så burde Skyrim utklasse Morrowind i grafikk på alle måter, selv med mods. Og grafikken i Skyrim er dårligere enn hva den burde ha vært.

 

Både grafikk og UI er tydelig consolifisert,

gameplay er så som så, veldig morsomt i begynnelsen men gikk fort lei da det var for liten dybde i character development systemet, items, politikk/resultater mellom stridende fraksjoner og valg du gjør som gjør verdnen dynamisk og slike ting jeg liker ved RPG's.

Main-questet engasjerer meg heller ikke nevneverdig lenger.

 

Jeg la inn en god del timer i begynnelsen av spillet, men det blir nok med Skyrim som med alle andre bethesda-spill jeg har kjøpt:

Jeg spiller dem halveis og gir meg midt i spillet da jeg plutselig står der uten noen vilje, motivasjon eller innlevelse i verdnen.

 

 

Men som action-slasher funker det jo ganske bra, og sikkert mange som liker det,

jeg går litt fort lei...men det er jo min egen feil.

Så tja..jeg ville gi karakter 6 eller 7 av 10.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Grafikken er dårligere enn det den burde har vært i Skyrim, også ihenhold til hvor syk grafikken til Oblivion var på sin tid. Men grafikken til Skyrim er akkurat på den punktet der den verken er dårlig eller bra, dvs at den verken trekker ned eller opp inntrykket.

 

Etter min og mange andres mening(og jeg er ganske hard når det kommer til grafikken, bare se avataren min :p ), trekker IKKE skyrim sin grafikk NED inntrykket.

 

Jeg mener at dette er mer enn godt nok til at spillet kan få 10/10:

 

tesv2011111020051282.jpg

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...