Gå til innhold

– Kinect 2 kan lese leppene dine (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

On rails shooters??? laugh.gif tror du må se mere på rise of the night mares laugh.gif full 3d movment på det som alle fps spill har :thumbup: første fps man virkelig kan gå i med kroppen med full kropsbevegelser som å dodger feller åpner dører, klatrer dukker svømmer til å med holde seg lydløs :love:

 

Det er så bra at det har fått 53% i gjennomsnitt etter 54 Critics på metacritics, og 58.32% på Gamerankings. Det sier vel nok. :p

 

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/rise-of-nightmares

 

http://www.gamerankings.com/xbox360/606288-rise-of-nightmares/index.html

Lenke til kommentar

Sier vel litt om deg :whistle: og med den nye dashen 6th desember blir kinect enda mere intregert i x360 :love: se å lær sony

 

Det sier faktisk mer om deg, og din manglende evne til å sette sammen en helhetlig, forståelig setning. Men nok om det.

 

Hva mener du med at Sony ikke integrerer Move inn i konsollen deres? Er det noe de gjør, så er det å integrere Move-støtte inn i vanlige spill, så folk kan spille med det de foretrekker.

Det er nøyaktig det Kinect ikke har gjort. Adskillig mange flere spill til PlayStation har støtte for både Move og kontrollere, enn det Xbox 360 har for Kinect. Bare se på listene som ble lagt ut i side 2 i denne tråden. For Xbox sin Kinect finner du en masse gimmicky spill om dyr du kan liksom-klappe og fruk som du skal liksom-kutte, eller ubrukelige fighting games hvor ikke en eneste en av bevegelsene dine registreres korrekt. Innimellom finner man en juvel av et spill til Kinect, som Dance Central og Child of Eden, men disse er det få av. Det meste er rene casual-spill med dårlig produskjonsverdi og enda dårligere varighet for pengene. Sony har sikkert minst like mange dårlige Move-spill, men de har vært flinkere til å integrere Move-funksjonaliteten inn i spillene som allerede kan spilles på normalt vis (altså med en håndkontroller).

 

 

... Men jeg ser ikke hvorfor jeg gidder å diskutere lenger. En fanboy vil alltid vinne en diskusjon angående sin favoritt, da han nekter å se på statistikk og fakta, og heller bestemmer seg for å blindt lovprise yndlingen sin mens han dømmer nord og ned det motsatte. Si meg, har du egentlig noen sinne spilt på en PlayStation? Jeg spør ikke fordi jeg mener PS er så mye bedre - det blir en smaksak, og personlig synes jeg de begge er underlegen PC - men jeg spør bare for å vite. Har du faktisk prøvd Sony's konsoll i det hele tatt? For å i det hele tatt få noen form for perspektiv?

 

 

:ph34r: når sa jeg spillet var bra? :!: her snakker jeg om spille mekanikk og tekniske aspekter mot enkelte påstander om at det er en on rail shooter :!:

 

Ser mulighetene i framtidige spill og kinect 2 :love:

 

 

Nå, det var faktisk du som dro fram Rise of Nightmares. Ikke han. Han sa bare at det finnes en drøss med on-rail shooters til Kinect, noe han har helt rett i.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

:ph34r: når sa jeg spillet var bra? laugh.gif her snakker jeg om spille mekanikk og tekniske aspekter mot enkelte påstander om at det er en on rail shooter laugh.gif

 

Ser mulighetene i framtidige spill og kinect 2 :love:

 

Neste gang du skryter noe opp i skyene bør du vite hva du snakker om. :p Jeg har aldri sagt at jeg ikke liker kinect, move og alt det der. Alt jeg har sagt er at de aldri lager noen bra spill til dem, noe jeg har bevist hvis Rise of Boredom er det beste du kan komme på.

Lenke til kommentar

Skryter av spillemekanikken og ser i spillet mulighetene kinect virkelig har :ermm: tror neste gang bør du spille et spill før du ut taler deg igjen om noe du tydelig vis ikke har prøvd selv :hmm: (on rails) eller forstår (spille mekanikk)og kansje du kan diskutere tekniske aspekter uten å dra en fanboyisme in i det(meta score)

Lenke til kommentar

Plenty of casual spill, ja. Men hvor mange "vanlige" spill?

 

Sony med Move har noen om ikke mange spill som er "vanlige", Killzone3,Resistance 3 og Heavy Rain for å nevne noen i farta. Men alt for få ja...

 

Kinect blir jo fort veldig vanskelig å bruke til vanlige spill så dem sikter seg inn mer på casual og litt "enklere" spill. Men synes det er fint jeg, personlig så spiller jeg nok vanlige spill så det er gøy å koble av med noe "enklere" casual spill engang iblant. Alt trenger ikke å være så "hardcore" hele tiden...spill er jo så mye mer en det..

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Alle husker MS sa Kinect is true 1:1. Men nå sier han med solbrillene som er Kinect designeren og Fable skaperen at delay i motiongaming er bra. Make up the damn mind dammit.

Jeg har som ingen andre har gjort brukt mye mer Move en Kinect.

 

Kinect er bra for 1 time om gangen. Jeg har blitt lei å "kose" dyr, stå stille å se på spillet spiller seg selv ala on rails osv. Men bra headtracking for Forza 4, de skal Kinect/Turn 10 ha cred for.

 

Vet at det finnes rævva Move titler og rævva Kinect titler, men problemet her er at MS har ingenting som Heavy Rain, Killzone 3, Little Big Planet 2, Resistance 3, Sport Champions (mye mer nøyaktig bordtennis for å ta et eksempel) og Top Spin 4 der faktisk Move blir brukt bedre, langt over det jeg trodde når jeg først skaffa Move.

 

Så jeg tror ikke før jeg får se at Kinect 2 leser leppene mine. Men hva har det å si for spillet å slikt det er enda ikke godt å vite.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Plenty of casual spill, ja. Men hvor mange "vanlige" spill?

 

Sony med Move har noen om ikke mange spill som er "vanlige", Killzone3,Resistance 3 og Heavy Rain for å nevne noen i farta. Men alt for få ja...

 

Kinect blir jo fort veldig vanskelig å bruke til vanlige spill så dem sikter seg inn mer på casual og litt "enklere" spill. Men synes det er fint jeg, personlig så spiller jeg nok vanlige spill så det er gøy å koble av med noe "enklere" casual spill engang iblant. Alt trenger ikke å være så "hardcore" hele tiden...spill er jo så mye mer en det..

 

Killzone 3, Resistance 3 og Heavy Rain var alle spill som enten fungerer like fint uten Move eller ikke støttet det i første omgang da de de kom ut. Heavy Rain kom for eksempel i en Move-edition lenge etter at det vanlige hadde kommet, og Move-supporten der er ikke engang verdt å nevne. Jeg klarte å holde ut i nesten en time før jeg gav opp og gikk over til vanlig kontroller.

Lenke til kommentar

Poenget er at du sa at Move ikke støttet mange vanlige spill, og der tar du feil, noe LarZen beskrev. Igjen refererer jeg til linkene som ble lagt ut på forrige side. Det endrer selvfølgelig ikke spillene helt, men det er en alternativ måte å spille de vanlige spillene dine på, som noen verdsetter høyt. Andre liker å bruke håndkontrolleren.

Lenke til kommentar

Geez... hva er det folk ikke skjønner? Jeg snakker da vanlig norsk? Det jeg mener er jo selvsagt det ikke er noen vanlige spill som er laget for Move, Kinect og så videre. Det holder ikke så ta et ti år gammel spill, oppdatere grafikken litt og legge til Move-støtte for å si at det er fantastiske muligheter med Move. Det de må gjøre er å lage et spill som utnytter Move (eller Kinect osv) mye bedre enn de har gjort til nå, og lage det for vanlige spillere. Det eneste spillet jeg har prøvd noensinne som faktisk utnytter mulighetene i Move er et eller annet Eye Toy Pets, eller hva faen det nå heter, og det utnyttet kun kameraet. Det var bare en demo, og hele "spillet" gikk ut på å holde et lite kjæledyr. Å styre kameraet i Resistance med Move-kontrolleren er ikke en "ny" måte å spille på. Vi har spilt på den måten i årevis på PC og Wii. PCen bruker mus i stedet for Move-kontroller, men ellers er det akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Geez... hva er det folk ikke skjønner? Jeg snakker da vanlig norsk? Det jeg mener er jo selvsagt det ikke er noen vanlige spill som er laget for Move, Kinect og så videre. Det holder ikke så ta et ti år gammel spill, oppdatere grafikken litt og legge til Move-støtte for å si at det er fantastiske muligheter med Move. Det de må gjøre er å lage et spill som utnytter Move (eller Kinect osv) mye bedre enn de har gjort til nå, og lage det for vanlige spillere. Det eneste spillet jeg har prøvd noensinne som faktisk utnytter mulighetene i Move er et eller annet Eye Toy Pets, eller hva faen det nå heter, og det utnyttet kun kameraet. Det var bare en demo, og hele "spillet" gikk ut på å holde et lite kjæledyr. Å styre kameraet i Resistance med Move-kontrolleren er ikke en "ny" måte å spille på. Vi har spilt på den måten i årevis på PC og Wii. PCen bruker mus i stedet for Move-kontroller, men ellers er det akkurat det samme.

 

Som jeg sa tidligere, Move er ingen revolusjon. Det er egentlig bare "Wii med bedre grafikk". For meg er ikke dette noe negativt. et boksespill med grafikk á la Fight Night, og kontroll á la Wii høres ut som en kjempeflott idé. Men det er fortsatt ikke noe særlig nytt med den.

 

Kinect er sådan (igjen, som jeg sa tidligere) en langt mer "revolusjonerende" enhet. Det er bare så synd at de går så aldeles på tryne når det gjelder støtte til enheten. Det er et ekstremt mindretall av spill til den som i det hele tatt er verd prisen man betaler. Og nå snakker jeg ikke om "casual piss" eller "ekte hardcore". Jeg snakker om spill som i det hele tatt er spillbar. Det meste av Kinect-spill er totalt ødelagt møkk, som ikke leser bevegelsene dine i det hele tatt, hvor gameplay'et ofte er basert rundt primitive, dørgende kjedelige repetisjoner.

Lenke til kommentar

Og som jeg har sagt siden starten har jeg ingenting imot verken Kinect eller move. Det jeg sier er at det ikke hjelper hvor tull vi kan koble til diverse konsoller om det ikke er noen spill som utnytter det. PS3 har sixaxis som standard, men jeg har til dags dato ikke prøvd ett eneste spill der var interessant. De få jeg har prøvd som bruker Move enten fungere svært dårlig, eller fungerer minst like bra uten Move. Alle spillene jeg har sett og prøvd til Kinect har vært for casual til å holde interessen mer enn fem minutter, og samtlige har vært så enkle at alle kan spille dem. Forza4 kan nok bruke Kinect, men hva så? Det er langt bedre å bruke et ratt uansett. For det første får du mye bedre styring på bilen på det viset, og for det andre har vi ratt i ekte biler uansett. At noen gidder å sitte med hendene i løse luften og spille bilspill i stedet for å sitte med en gamepad som gir bedre presisjon skjønner jeg ikke. Men folk må da få lov til å gjøre som de selv vil. Alt jeg ber om er at noen faktisk kan prøve å utnytte Move eller Kinect i stedet for å bare spy ut flere casual spill.

Lenke til kommentar

QLT. Gleder meg til neste batch med totalt ubrukelige spill til en overpriset, overhypet liten tulledings som ikke-gamere kjøper til andre ikke-gamere i julegave.

 

Snedig, jeg har vært en "gamer" i 27-28 år, og jeg har en slik. Jeg har hatt mye morro med den. Men jeg er kanskje ikke en like tøff gamer som deg?

 

Ut over dette er den enda morsommere for barna.

 

Personlig håper jeg på at man kombinerer bruk av vanlig kontroller og kinect i enda større grad. For eksempel ved at man kan se seg rundt i 1. person spill ved å vri på hodet. I skyte spill kan man da sikte på en dør, men fremdeles se fra side til side. Man kan se ut sidevinduet på en bil som sladder gjennom en sving, eller ha full oversikt alle veier i flight sims.

 

Kort fortalt, jeg ser mange bruksområder, selv for hardcore bad ass gamere som ikke evner å slappe av med noe annet en BF3 etc...

 

 

Jeg liker fordommene. Jeg nevnte ikke noe om unger eller at det ikke er "hardcore" nok. Du kan like Kinect så mye du vil (det finnes faktisk brukbare spill, og når dingsen faktisk funker, så er det ikke så verstt). Men det er ikke til å skyve under en stol at Kinect har svære problemer, både med gjenkjenning av deg og rommet du er i, OG det faktum at flesteparten av spillene er sjelløst møkk som ikke fortjener ett rødt øre. De som spiller til vanlig har gjerne peiling på dette, da de leser omtaler og henger på forum hvor de kan spørre selv eller få med seg diskusjoner. Ikke-gamere er tydelig de som Microsoft har siktet mot med Kinect. Det merker man med spillene som kommer ut også. Mødre og andre ikke-gamere (jada jada det finnes mange mødre som spiller osv osv - du/dere forstår hva jeg mener!!!) kjøper slike ting til ungene deres i gave etter å ha sett reklame for den på TV.

 

Jeg beklager så meget om du følte deg fornærmet av utsagnet mitt, men du kan ikke nekte på disse tre ting;

 

1. At de fleste som kjøper Kinect er ikke det man vanligvis kaller en "skikkelig gamer".

2. At Microsoft ikke sikter seg inn på gaming markedet med Kinect, men heller mer casual gamers - noe som er naturlig siden Microsoft elsker penger, og Nintendo har gjort stor suksess med å appellere til et bredere marked.

3. At det meste av spill til Kinect er ren møkk, og at Kinect i dag ikke fungerer i nærheten av så bra som TV-reklamene skulle ha det til å være.

 

 

Dermed har jeg ca. null tro på alt Microsoft sier om fremtidige Kinect-enheter. De skal få lov til å bevise det selv når disse enhetene kommer, men fram til da benytter jeg retten min til å le godt hver gang jeg hører noe som helst om Kinect.

 

Jeg har forøvrig spilt spill i bare 18 år. Men jeg ser ikke hvordan det er relevant.

Nå var jo dette innlegget relativt sett betydelig mer nyansert enn det første.

 

Hvor lenge du har spilt er i grunnen ikke direkte relevant for min del, jeg ser imidlertid på meg selv som en langdistansegamer, og var imponert over hvor fort jeg ble degradert til ikke-gamer.

 

Et annet poeng er at jeg da altså var ca 3 år da jeg fikk min første konsoll (philips G7000), og har siden da spilt masse. Jeg er ikke sikker på hvor lang tid jeg brukte på å "fortjene" gamer-stempelet, spesielt siden ordet den gang var så godt som ikkeeksisterende i Norge?

 

Men du skal ha for at noe av det du sier tildels stemmer. Det er ikke så veldig stort utvalg av spill, mange suger lut, men andre er faktisk helt ok, til bra, alt etter som hva du er ute etter til en hver tid.

 

Er det voldsomme storsatsninger i form av drøye actionspill til kinect? Nei, men må man utelukkende spille slike spill for å være en gamer? Jeg ser jo at du setter kriteriene til å være CoD og BF over her, og da har jo jeg spilt aktivt i 19 år før jeg fikk kalle meg en gamer. I så måte, og etter denne deffinisjonen, må jeg jo gi deg medhold i påstanden din.

 

Men kunne jeg ikke i det minste kunne kalle meg en gamer når jeg spilte doom online over modem i 1994? Eller kanskje når jeg spilte sinnsyke 1. person shooters som The Sentinell og The Colony når jeg var, tja, 8-10 år?

 

Nå tror du sikkert at jeg prøver å knuse din argumentasjon ved å namedroppe og vise til erfaring, men det er feil. Saken er at jeg i min høye og erfarne alder har et barn, eller tre, og med en slik far som da disse uheldigvis har (jeg burde jo være en tikkende bombe av en terroristspire) så sier det jo seg selv at også de har spilt siden de klarte å holde seg fast i en mus eller gamepad.

 

Når kan de tre inn i rekkene som godkjente gamere? 1. person shootere har endret seg siden jeg begynte, og det er ikke aktuelt å la 8-åringen spille CoD eller BF. The Gunstringer derimot er mer passende. Riktig nok et kinect spill i 3. person, men dog. Jeg vil påstå at vi har en gammel utslitt, og en ny og frisk gamerinne i huset.

 

Og faktum er, at om du ikke sammenligner kinect med CoD og BF, så finner du svært mye spillglede. Er kinect ufeilbar, nei. Men jeg har også svært få problemer med den. Nå har jeg riktig nok oppgradert det trange gutterommet hem at hu mor med et nytt 50m2 gutterom i egen bolig slik at jeg har god plass, men for min del fungerer det altså veldig bra. Jeg opplever ingen problemer som må skyves under en stol. Joda, litt etterslep kan det til tider være, men ikke all verden.

 

Selv om mange spill ikke sikter seg inn på den eldste gameren i huset, er det mye til glede for den yngste. Kinectimals er jo er spill som egner seg ypperlig til denne sensoren, men det betyr ikke at vi som liker CoD ikke kan få glede oss over mulighetene sensoren gir.

 

Jeg nevnte headtracing, hvilket i seg selv, om det utnyttes riktig, kan forsvare innkjøp av kinect. Forza 4 er jo et eksempel på dette. Og helt på slutten av et langt og strevsomt innlegg der jeg forteller litt om meg selv og min historie som gamer, gir jeg en linke som viser hvordan kinect også kan være for oss skikkelige gamere

.

 

Er det for lite av dette enda, såklart. Kan kinevt være for seriøse gamere, helt klart. Må spillprodusenter gjøre mer for å benytte seg av dette, deffinnitivt (med to f'er og to n'er til og med).

 

God Jul :p

Lenke til kommentar

*Snip*

 

 

Om du leser litt videre i tråden, så finner du kjapt ut at "CoD og Battlefield"-sitatet mitt var ment sarkastisk, som et svar på det jeg så på som teite poster av folk som helt misforsto poenget mitt (blant annet deg), som automatisk tror at når man snakker om skikkelige spill, så snakker man om actionspill med vold og eksplosjoner. Når jeg snakker om SKIKKELIGE spill (eller hva du nå enn vil kalle det), så snakker jeg om spill som gir en valuta for pengene. Spill som varer. Spill det er verd å prate om. Gjerne spill som tilføyer noe nytt til sin serie eller sjanger. Spill som "griper tak i deg". Gjerne spill som er laget med litt mer kjærlighet (for andre ting enn bare penger) fra utvikleren enn det, la oss si, Kinectimals tydeligvis er.

 

Nå har det seg da slik at de fleste store spill faktisk (desverre) ER av en voldelig type. Dette er vel gjerne fordi storparten av de som ofte kjøper spill, er unge menn eller gutter/menn generelt, og det er få andre typer spill som selger særlig godt i dette markedet (alternativet er som sagt mer "casual" spill for Nintendo Wii, iphone, Kinect og lignende - og ja, alle disse har også mer seriøse spill, det er ikke DET som er poenget).

Desverre er det ikke mange nok utviklere som tenker "utafor boksen". Noen gjør heldigvis det, som for eksempel utvikleren av Little Big Planet, Mirror's Edge, Spore, Minecraft, Forza 4 med Kinect (som du sier), for å nevne noen veldig få.

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor denne gigantiske "hva er en gamer"-diskusjonen startet, jeg. Alt jeg ville fram til, er at Kinect har et labert bibliotek av spill (hvor flesteparten har en særdeles dårlig poengsum på metacritic, og bare et fåtall har over 7/10 i det hele tatt). Det kommer få spill ut, og få av dem som kommer ut ender opp med å bli særlig bra. Kinect er muligens en fin idé, men det virker som at de fortsatt har mye å jobbe med når det kommer til nøyaktig hva Kinect sin "hensikt" skal være.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

*Snip*

 

 

Om du leser litt videre i tråden, så finner du kjapt ut at "CoD og Battlefield"-sitatet mitt var ment sarkastisk, som et svar på det jeg så på som teite poster av folk som helt misforsto poenget mitt (blant annet deg), som automatisk tror at når man snakker om skikkelige spill, så snakker man om actionspill med vold og eksplosjoner. Når jeg snakker om SKIKKELIGE spill (eller hva du nå enn vil kalle det), så snakker jeg om spill som gir en valuta for pengene. Spill som varer. Spill det er verd å prate om. Gjerne spill som tilføyer noe nytt til sin serie eller sjanger. Spill som "griper tak i deg". Gjerne spill som er laget med litt mer kjærlighet (for andre ting enn bare penger) fra utvikleren enn det, la oss si, Kinectimals tydeligvis er.

 

Nå har det seg da slik at de fleste store spill faktisk (desverre) ER av en voldelig type. Dette er vel gjerne fordi storparten av de som ofte kjøper spill, er unge menn eller gutter/menn generelt, og det er få andre typer spill som selger særlig godt i dette markedet (alternativet er som sagt mer "casual" spill for Nintendo Wii, iphone, Kinect og lignende - og ja, alle disse har også mer seriøse spill, det er ikke DET som er poenget).

Desverre er det ikke mange nok utviklere som tenker "utafor boksen". Noen gjør heldigvis det, som for eksempel utvikleren av Little Big Planet, Mirror's Edge, Spore, Minecraft, Forza 4 med Kinect (som du sier), for å nevne noen veldig få.

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor denne gigantiske "hva er en gamer"-diskusjonen startet, jeg. Alt jeg ville fram til, er at Kinect har et labert bibliotek av spill (hvor flesteparten har en særdeles dårlig poengsum på metacritic, og bare et fåtall har over 7/10 i det hele tatt). Det kommer få spill ut, og få av dem som kommer ut ender opp med å bli særlig bra. Kinect er muligens en fin idé, men det virker som at de fortsatt har mye å jobbe med når det kommer til nøyaktig hva Kinect sin "hensikt" skal være.

Frykt ikke, jeg forsto sarkasmen :) Jeg skrev også mine innlegg med et snev av, tja, skal vi si sarkasme, hvilket burde komme fram om du leste det hele. Som jeg også skrev var dine siste innlegg betydelig mer nyanserte enn det første korte på en bastant setning.

 

Jeg er enig med deg i at kinect er alt for lite utnyttet for oss, tørr jeg si "seriøse gamere" i den forstand at de aller fleste mest påkostede titlene ikke har benyttet seg av denne muligheten.

 

Med det sakt er det også litt vanskelig for utviklere å utnytte seg av kinect i spill som i utgangspunktet ikke er kinect spill. La oss ta BF3 der man godt kunne ha benyttet funksjonen for hodebevegelser slik at man kan se seg rundt etter fi selv om man fortsatt sikter på det vinduet der du vet det ligger en sniper som snart dukker opp, altså på samme måte som Forsa4, bare i 1. pers shooter style.

 

Problemet med dette er at ikke alle har kinect, og i dagens spillmarked som nermest utelukkende består av multiplayerspill får man da en situasjon der de med kinect får en fordel de andre ikke har. Dermed blir det vanskelig å ha med denne typen funksjonalitet.

 

På samme måte er den begrensede utbredelsen av utstyret også en faktor som taler i mot at de mest omtalte titlene blir eksklusive for kinect, til det er brukermassen alt for liten.

 

Dermed får man en situasjon der man må utvikle spill med lavere budsjett, hvilket på sin side ofte betyr en annen målgruppe.

 

Skal MS fortsatt satse på kinect, bør det derfor være standardutstyr i neste versjon av konsollen. Det betyr en ekstra produksjonskostnad, men gir utviklere spillerom til å lage storsatsninger med støtte for teknologien.

 

Med det sakt, personlig mener jeg flere av spillene til kinect etter hver har holdt en høy standard. Du nevner for eksempel kinectimals, som faktisk er et veldig godt spill, dog for en noe annen målgruppe enn den gjennomsnittlige CoD-spilleren. Jeg har spilt det selv, og det er faktisk ganske engasjerende en god stund.

 

Andre kinect partygames egner seg også veldig bra til akkurat det, party. Mange av disse blir spesielt morsomme etter litt for mange paraplydrinker.

 

Poenget er at tingen faktisk fungerer svært godt til det den kan, selv om det også kan bli bedre, og ikke minst kan utnyttes bedre.

 

Hvis du må leve på tørt brød og vann hvis du kjøper en kinect anbefaler jeg den ikke, men har du noen kontanter som ligger og slenger kan du få mye glede av den, det har i alle fall jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...