Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg driter som en hest.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg driter cirka 2-3 ganger om dagen. Er det normalt? Neppe. All denne dritinga har ihvertfall ført til at ræva mi voldtas brutalt noen ganger når jeg driter. Det gjør som oftest ikke vondt, men noen ganger ser det ut som om dasspapiret er tatt fra en scene i en random splatter-film. Masse blod med andre ord.

 

Hva kan dette skyldes? Er jævlig plagsomt å drite så ofte. Kansje jeg skulde prøve å holde meg til utpå kvelden, slik at all dritten kommer ut på en gang?

 

Takk

 

Postet av anonym: 9066f2a0f4afe6d5980eaa29ea76242e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er det optimalt å ha så god "sirkulasjon" at du får avføring ved hvert måltid, men det du sier ang. blod er ikke bra.

 

Ut i fra det du sier virker det som at det er ferskt og rødt, noe som gjør at jeg mistenker det kommer av for hard avføring.

 

Må du jobber hardt for å få ut noe ?

 

Har du vært plaget med det lenge ?

 

Du kan prøve å unngå melk og hvete (glutenholdig) fullstendig og se hva som skjer.

 

Det er også viktig å få i seg nok væske. Om du får for lite av det kan det være en av grunnene til at avføringen blir hard.

 

Hva spiser du typsik ?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det optimalt å ha så god "sirkulasjon" at du får avføring ved hvert måltid, men det du sier ang. blod er ikke bra.

 

Ut i fra det du sier virker det som at det er ferskt og rødt, noe som gjør at jeg mistenker det kommer av for hard avføring.

 

Må du jobber hardt for å få ut noe ?

 

Har du vært plaget med det lenge ?

 

Du kan prøve å unngå melk og hvete (glutenholdig) fullstendig og se hva som skjer.

 

Det er også viktig å få i seg nok væske. Om du får for lite av det kan det være en av grunnene til at avføringen blir hard.

 

Hva spiser du typsik ?

 

Ja, det er ferskt og rødt. Tror ikke jeg driter blod, tror mer at det kommer fra ræva.

Av og til må jeg jobbe hardt for å få ut noe, men ikke oftere enn normalt tror jeg da.

Vet faktistk ikke hvor lenge jeg har vært plaget med dette, men litt mer enn 1 år sånn cirka. Kansje 2 år, kansje mer. Det er først nå jeg har begynt å tenke på det.

 

Hva jeg spiser typiskt er oftest hjemmelaget mat, som pølser, hjemlaget pizza, lasagne, kjøtt, poteter osv.

 

TS

 

 

Postet av anonym: 9066f2a0f4afe6d5980eaa29ea76242e

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tro at du har fått en anal-rift pga mye tørking, fikk det selv når jeg gikk på do 3-5 ganger daglig før. Hvis du har muligheten, vask deg med vann etter (dvs hopp i dusjen, kan ta et tørk for å få bort store rester) evt unngå å være så grunndig (ikke akkruat delikat) Også vil det selvfølgelig hjelpe å brukte mykere papir.

 

Mener også at jeg har sett reklame for en krem du får på apoteket som skal gjøre helbredingen raskere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...