Gå til innhold

Valg av smarttelefon til rundt 2500 kr


cookie007

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal gå til innkjøp av en ny telefon. Jeg har ikke tenkt å bruke mer penger enn 2500 kr på mobilen..

Har lyst på en smarttelfeon, slik at jeg kan laste ned app'er osv. Men som dere ser er ikke budsjettet av det høyeste, og er heller ikke glad i telefoner som blir alt for store.

 

Har sett meg mye rundt, lest mange tester, og har sett mye på HTC Wildfire S. Er litt redd for at skjermen er såpass liten at det blir veeeldig vanskelig å skrive på? Men liker den ellers godt, fordi det er en bra smarttelefon til en billig penge.

 

Så fant jeg jo Sony Ericsson Active som også har fått veldig på her på Amobil sin test, og derfor begynte jeg å lure litt. Den virker jo faktisk bedre enn Wildfire S på de fleste områder, men jeg syns den ser litt "massiv" ut, altså litt klumpete. HTC'en er tynnere, hvis dere skjønner!

 

Så lurer jeg på hva dere anbefaler? Hvilken av dem som er best?

Jeg ringer lite, men sender mye sms. Ellers sender jeg litt mms, liker å ta litt bilder for å "dokumentere" kvelder, hendelser osv. men ikke noe spesielt opptatt av super kamerakvalitet på mobilen. Liker at jeg kan laste ned app'er som sagt, og spille spill på mobilen når jeg kjeder meg.

Hvilken av disse, eller eventuelt andre, vil du anbefale?

 

:Endret emnetittel!

Endret av cookie007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har Wildfire S, og er strålende fornøyd. Eg har ikke testet Active, så eg kan dessverre ikke sammenligne disse. Men mistanken din i forhold til skriving, er korrekt. Det er litt vanskelig å skrive på Wildfire S, men etter å ha gått bort fra fysisk tastatur så har eg aldri vært 100% fornøyd med skjermtastatur.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

Leter fortsatt etter mobil!

 

Har vel egentlig funnet ut at Wildfire S er litt for dårlig. Heller nå mot HTC Desire S eller Sony Ericsson Xperia Neo.

 

Er vel egentlig interessert i en smartmobil hvor jeg kan sende mange sms, spille og ta bilder med, uten at det må koste for mye.

Er ikke stinn i penger, så leter etter det billigste og beste alternativet.

 

Noen som har noen tips i forhold til smartmobiler i 2000-3000,- klassen?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S2 er tingen for deg, finnes omtrent ingen mobiler som er bedre. Fantastisk bildekvalitet, full-hd video og 4,3" skjerm. Årets mobil 2011.

 

Kjøpes på siba.no med Tele2 abonnementet Champion Mega for totalt 3068.

(Husk å velge forlenging eller portering for å slippe minimusfakturering!)

Hvis du bestiller før julaften får du et gavekort på siba.no på 500 kroner ;)

 

Svart: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=6855650

Hvit : http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=7457446

Endret av tortef
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S2 er tingen for deg, finnes omtrent ingen mobiler som er bedre. Fantastisk bildekvalitet, full-hd video og 4,3" skjerm. Årets mobil 2011.

 

Kjøpes på siba.no med Tele2 abonnementet Champion Mega for totalt 3068.

(Husk å velge forlenging eller portering for å slippe minimusfakturering!)

Hvis du bestiller før julaften får du et gavekort på siba.no på 500 kroner ;)

 

Svart: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=6855650

Hvit : http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=7457446

Tenkte også å anbefale den men lot være siden du ikke vil den skal bli for stor.

 

Bare nevner at Elkjøp selger den for 1 kr med omtrent valgfri operatør. Typisk ekstrabetaling til operatør er 200 kr/mnd altså ca 2500 kr totalt + forbruk.

Lenke til kommentar

Vil slenge meg på Galaxy S2. Koster kanskje litt mer enn du hadde tenkt deg, og er muligens litt større. Til gjengjeld er den svært tynn og lett, og vilt mye bedre enn andre telefoner i din prisklasse på alle områder.

 

Den er dessverre ikke markedets råeste telefon lenger, da både Galaxy Nexus og Note har kommet, men de er igjen gigantiske i forhold, og koster omtrent det dobbelte.

 

Du bør ha sterke grunner for å velge noe annet enn SGS2.

Lenke til kommentar

Vil slenge meg på Galaxy S2. Koster kanskje litt mer enn du hadde tenkt deg, og er muligens litt større. Til gjengjeld er den svært tynn og lett, og vilt mye bedre enn andre telefoner i din prisklasse på alle områder.

 

Den er dessverre ikke markedets råeste telefon lenger, da både Galaxy Nexus og Note har kommet, men de er igjen gigantiske i forhold, og koster omtrent det dobbelte.

 

Du bør ha sterke grunner for å velge noe annet enn SGS2.

1 kr på Elkjøp, under 2500 kr inkl avbetaling til operatør.

Lenke til kommentar

Heisann!

Takker så mye for svar :)

 

Det var jo et ekstremt bra tilbud på Samsung SII, men tror desverre at jeg syns den er for stor. Heller ganske mye mot Sony Ericsson Xperia Neo, men er veldig usikker mellom den og HTC Desire S. HTC Desire S er jo litt dyr, dette er en julegave fra foreldrene mine, så det spørs om de er så interessert i å gå langt over 2000 kr, så spørs om det er aktuelt med HTC desire s til nærmere 3000.. heheh!

 

Er bare en helt vanlig bruker, som sender mye sms, spiller litt spill og tar litt bilder bare for å "dokumentere" livet. Lite epost osv på mobilen.

Endret av cookie007
Lenke til kommentar

1 kr på Elkjøp, under 2500 kr inkl avbetaling til operatør.

 

Hvor finner du denne totalprisen? Kan ikke se denne prisen i kundeavisen som kampanjen gjelder for. Går forøvrig ut i dag.

Sa jeg det var totalpris?

 

Skrev vel det var avbetaling til operatør.

 

Skriver det enda tydeligere ett par poster tidligere at forbruk kom i tillegg.

 

Merk at abonnementene man kan velge mellom er standardabonnement og er ikke noe dyrere enn vanlig når man allerede har trekt i fra avbetalingskostnadene på telefonen.

 

Å regne totalpris er en litt foreldet regel som ikke er tilpasset de nye abonnementene som inkluderer en betydelig del ringeminutter, SMS og nedlastning.

Lenke til kommentar

1 kr på Elkjøp, under 2500 kr inkl avbetaling til operatør.

 

Hvor finner du denne totalprisen? Kan ikke se denne prisen i kundeavisen som kampanjen gjelder for. Går forøvrig ut i dag.

Sa jeg det var totalpris?

 

Skrev vel det var avbetaling til operatør.

 

Skriver det enda tydeligere ett par poster tidligere at forbruk kom i tillegg.

 

Merk at abonnementene man kan velge mellom er standardabonnement og er ikke noe dyrere enn vanlig når man allerede har trekt i fra avbetalingskostnadene på telefonen.

 

Å regne totalpris er en litt foreldet regel som ikke er tilpasset de nye abonnementene som inkluderer en betydelig del ringeminutter, SMS og nedlastning.

 

Leste ikke hele tråden å gikk ut fra totalpris, som er den enkleste prisen å forholde seg til da du slipper evnt overraskelser på abbonementet.

 

Den minste totalprisen jeg kunne finne hos elkjøp var 4199,- med netcom fastpris medium.

Da er vel tilbudet hos Siba med Tele2 Champion Mega å foretrekke. Må være obs på at totalprisen her ender på ca 3500 med nytegning + miniumsdebitering på abb.

 

Om man har ett abbonement som feks One Call Faktura eller Tele2 Sheriff, som man vil bruke på telefonen, så er det ett pluss å opplyse om totalprisen.

Lenke til kommentar

 

Leste ikke hele tråden å gikk ut fra totalpris, som er den enkleste prisen å forholde seg til da du slipper evnt overraskelser på abbonementet.

 

Den minste totalprisen jeg kunne finne hos elkjøp var 4199,- med netcom fastpris medium.

Da er vel tilbudet hos Siba med Tele2 Champion Mega å foretrekke. Må være obs på at totalprisen her ender på ca 3500 med nytegning + miniumsdebitering på abb.

 

Om man har ett abbonement som feks One Call Faktura eller Tele2 Sheriff, som man vil bruke på telefonen, så er det ett pluss å opplyse om totalprisen.

Helt enig for de som ikke bruker telefonen.

 

Fordi som liker å ringe og sende SMS vil nok tilbudet til Elkjøp være bedre.

Lenke til kommentar

Hei! sony ericsson xperia arc til (2549 hos cdon) kan jo være et alternativ til deg , dette er den gammle versjonen men Sony Ericsson bekreftet at den får Android 4.0 Ice Cream Sandwich.

 

Om denne blir for stor så kan jeg personelig anbefale:

Sony Ericsson Xperia Mini (ca 1500 kr) men da kan du bruke noen hundre på minnekort ;) eneste negative er litt lite batteri.

 

Eller så er sony ericsson neo et alternativ kjenner flere som har vært fornøyd med alt, men samme som på mini'n så er det batteri problemer

Endret av pyria
Lenke til kommentar

Eg og likar telefonar som er lommevenelege. Sony Ericsson Xperia Ray burde vere noko for deg, den er liten og lett og er omtrent like rask som mange større og dyrare telefonar.

 

Eg har faktisk i dag bestilt meg Xperia Ray. Hos CDON.COM har dei tilbod på denne no for 2159kr utan abonnement. Eg vurderte først Xperia Mini, som også bør vere eit godt kjøp, men Xperia mini har mindre mindre skjerm enn Xperia Ray.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...