Gå til innhold

– Den nye Xbox-en annonseres i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett nåværende grafikkkort takler avatar grafikk. Sammen med en god prossesor.
haha hææææ ??Ikke sjans overhodet. Her er det som rendret Avatar filmen:weta-digital-water-cooling-servers.gif40 000 prosessore og 104TB med minne som rendret Avatar filmen.Ser for meg en 14åring med et 590 kort sitter og spiller Avatar grafikk realtime ja :new_woot:

 

nå mente vel han grafikk og ikke rendering?

Lenke til kommentar

Gimme!

Vi får satse på at Sony får ut fingen med PS4,da. Sånn at ikke det samme skjer igjen; 4-5 år før konsollen virkelig slår ut i blomst, tungvindt arkitektur, havner i bakleksa i utviklermiljø.

 

Så er det bare å krysse fingrene for færre eksklusive titler enn denne genereajosnen, at MS lemper på det stramme rammeverket rundt Live og at neste generasjon ikke bare blir en lett oppgradert utgave som såvidt takler 1920*1080- oppløsning.

Vi slipper vel heldigvis samme situasjon som med PS3. Da var jo Cell noe nytt å vende seg til. Sony hadde nok aldri investert så mye som de gjorde i Cell hvis de ikke hadde planer om å dumpe det for PS4.

 

Når det gjelder eksklusiver så er jo disse de spillene som generelt har sett best ut på PS3, sannsynligvis pga. Cell og at det porteres dårlig til PS3.

 

Uansett håper jeg det stemmer at nye konsoller er på vei, men jeg håper for guds skyld den minnemengden ikke stemmer. - I hvert fall ikke hvis dette er snakk om en delt løsning slik som i X360

Lenke til kommentar

Hvis neste Xbox kommer neste høst er det syv år siden 360 ble lansert. Svært mange spill blir utgitt på både konsoll og PC og derfor har teknologisk utvikling stagnert kraftig med dagens svært langvarige generasjon som i dag er allerede veldig utdatert.

 

Ny konsoll generasjon vil bringe med seg en ny generasjon av teknologisk utviking for PC spill siden disse er så tett knyttet sammen i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis neste Xbox kommer neste høst er det syv år siden 360 ble lansert. Svært mange spill blir utgitt på både konsoll og PC og derfor har teknologisk utvikling stagnert kraftig med dagens svært langvarige generasjon som i dag er allerede veldig utdatert.

 

Ny konsoll generasjon vil bringe med seg en ny generasjon av teknologisk utviking for PC spill siden disse er så tett knyttet sammen i dag.

 

Absolutt :)

 

Crysis 2 grafikk holder lenge for meg.

 

Et spill som har dårligere grafikk enn nummer 1?

Lenke til kommentar

Da krysser jeg fingrene for at den kommer til å bli bakoverkompatibel med 360 spillene og alle Arcade spillene. :ohmy:

 

Det var vel også spekuleringer om at den nye boksen skulle ha ARM prosessor?

 

ARM og PowerPC er vel begge RISC, eller er det andre arkitektoniske forskjeller som muligens vil spolere bakawakacompatability? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis neste Xbox kommer neste høst er det syv år siden 360 ble lansert. Svært mange spill blir utgitt på både konsoll og PC og derfor har teknologisk utvikling stagnert kraftig med dagens svært langvarige generasjon som i dag er allerede veldig utdatert.

 

Ny konsoll generasjon vil bringe med seg en ny generasjon av teknologisk utviking for PC spill siden disse er så tett knyttet sammen i dag.

 

Absolutt :)

 

Crysis 2 grafikk holder lenge for meg.

Et spill som har dårligere grafikk enn nummer 1?

Njah...stussa spesielt over teksturer og frykten for stort annet enn lukkede urbane miljø for å skjule mangelfull konsoll-hardware (selv om det ble noe bedre med patcher til PC). Alikevel synes jeg at Crysis 2 er bedre på noen områder som ikke nødvendigvis sluker så mye ytelse. De hadde smartere lyssetting og mer realistiske farger, mennesker så også veldig bra ut. Den konstante blur looken var litt overdreven, men gav jo forsåvidt et fint preg.

 

Hvis noe positivt kan trekkes ut fra at vi er blitt pint med gamle konsoller er det vel det at utviklere har måttet fokusere på smartere optimalisering vi har jo sett mye god bruk av farger og lyssetting. Så har vi jo sluppet å tømme lommeboka for oppgraderinger og evt. nye konsoller og.

Lenke til kommentar

Skjermkortet blir vel neppe bedre enn de vi har idag, men når utviklerne utnytter det blir det en annen vri. Men for all del, bare få ut de jævla nye konsollene slik at vi PC-spillere slipper å lide av utdatert grafikk.

Det aller viktigste for meg er at de nye konsollene får DX11 (eller tilsvarende OpenGL-versjon for PS4).

Bare pirke litt: PS3 benytter ikke direkte OpenGL (eller Direct3D) men har et eget properietært lavnivå API. OpenGL ES 2.0 er dog tilgjengelig på PlayStation 3 for kompatibilitet.

 

Men ja. Det er viktig at disse API-nivåene benyttes. Da får helt sikkert XNA DirectX 11 støtte også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...