Gå til innhold

Spill på mobiltelefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen måte å kjøre sin egen (eller andres da) kode direkte på maskinvaren i en T610. Mophun er jo binærfiler men om jeg husker riktig så har faktisk T610 to prosessorer. Den ene er til telefonens egne programmer og java mens den andre er en litt mer moderne versjon av prosessoren som sitter i T68i / T3X0 og kjører mophun spill. For å gjøre det hele enda verre så er ikke masknvaren rask nok til å kunne emulere noe som hellst (ihvertfall ikke en nintendo eller sega). Den prosessoren som sitter i de gamle gameboyene (Z80) er såpass enkel at det finnes mange ferdige og relativt raske emulatorer ute, jeg mener også at jeg har sett en som var helt kodet i java. Den krevde litt maskin men fungerte ganske bra. Å få den til å kjøre på en av de telefonene som har tregest javastøtte av alle er nok ikke mulig.

Lenke til kommentar
Det går kun ann på 3650 siden den har symbian OS....

Har Både Comadore 64 emulator å nintendo emulator på min 3650  8)

 

hehe, neida, det må da finnes noen ting til z600.

 

det må jo gå ann å "programmere" om de emulatorne til java spill da...

 

edit frisker opp postene litt

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Symbian OS som det snakkes om her fins på 3650, 7650 og etterhvert (Siemens) SX1 og (Nokia igjen) 6600. Det leser ikke *.exe (ikke så vidt jeg vet i hvert fall), men støtter *.sis som er den programtypen som brukes for det meste. P800-en min kan dog også lese av *.doc-filer (Word) og PowerPoint-filer (husker ikke navnet på de akkurat nå).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
men den standard leseren, og www.amobil.no går smekkegodt med den!

Jeg har problemer med amobil.no på dataen min jeg.. Første gang jeg åpner siden så tar det lang tid(og dte har ikke med adsl'en å gjøre for den funker fint alle andre steder) og så kommer det en java sak opp som jeg trykker på close på og da kan jeg begynnne å "trykke" på ting på siden..

Er det noen som vet om noe annet java program jg kan bruke som ikke er så tregt?? Har nemlig lasta ned noe java greier.. Håper noen kan svare meg selv om det er offtopic!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...