Gå til innhold

[Løst] Ny stasjonær Budsjett: ca 25000,-


Anbefalte innlegg

For å få en støysvak spill-PC må man vel ha vannkjøling?

 

Mitt skjermkort (AMD 6970) bråker ihvertfall noe jævlig når jeg spiller men da har jeg som regel på meg lyd på ørene så det gjør ikke meg noe.

 

Jeg ville gått for en 27" skjerm evt. større pga den dårlige oppløsningen man får på mindre skjermer. Jeg fant ikke noen 24" skjerm med mer enn 1900x1200 oppløsning og gikk for en 27" dell og har ikke angret ett sekund.

 

Skjermkortet mitt klarer å dra BF3 i den oppløsningen med settings på high/ultra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få en støysvak spill-PC må man vel ha vannkjøling?

 

Mitt skjermkort (AMD 6970) bråker ihvertfall noe jævlig når jeg spiller men da har jeg som regel på meg lyd på ørene så det gjør ikke meg noe.

 

Jeg ville gått for en 27" skjerm evt. større pga den dårlige oppløsningen man får på mindre skjermer. Jeg fant ikke noen 24" skjerm med mer enn 1900x1200 oppløsning og gikk for en 27" dell og har ikke angret ett sekund.

 

Skjermkortet mitt klarer å dra BF3 i den oppløsningen med settings på high/ultra.

 

 

Vil ikkje bråke med Fracal Design R3, Noctua nh-d14 og MSI twin frozr III

Lenke til kommentar

Har du tenkt deg å ta med pc-en til lan partys etc er Cpu-cooler:Noctua nh-d14 ikke noen god løsning. Cpu-cooler:Noctua nh-d14 er veldig tung og når du flytter på pc-en vil vekten av kjøleren stresse hk ditt og er du skikkelig uheldig, ødlegge det. Gå for h70 eller ligninde produkt. Hos disse er hovedvekten skrudd fast i kabinettet. Når det gjelder minne har jeg sett en artikkel om minne bruk i spill(som jeg selvfølgelig ikke finner nå) er at 4-6 gig holder i massevis. Når du installerer spillene på den nye pc-en, husk å ikke installere spillene på SDD. I spill er det mye lesing/skriving til disk og du vil derfor bruke opp sdd din fort.

Lenke til kommentar

Skal igang med spilling igjen og vil ha en skikkelig bra pc.

 

Ønsker:

-2 pc-skjermer

-Støysvak

-Skal klare alle spill i høyeste oppløsning

-SSD lagring

 

16 GB ram, 2x GTX 580 Twin Frozr II, 2 skjermer, 2.5 TB hdd, Core i7

mye kraftigere pc enn den som er satt opp på forrige side ;)

 

når du først handler for en slik sum så må du handle noe som holder for ei stund og ikke bare handle middels pc som bare er overpriced.

Eneste som er synd er at HDD er så skyhøye i priser for tida men det kan du kjøpe bedre og større disker senere.

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Skal igang med spilling igjen og vil ha en skikkelig bra pc.

 

Ønsker:

-2 pc-skjermer

-Støysvak

-Skal klare alle spill i høyeste oppløsning

-SSD lagring

 

16 GB ram, 2x GTX 580 Twin Frozr II, 2 skjermer, 2.5 TB hdd, Core i7

mye kraftigere pc enn den som er satt opp på forrige side ;)

 

når du først handler for en slik sum så må du handle noe som holder for ei stund og ikke bare handle middels pc som bare er overpriced.

Eneste som er synd er at HDD er så skyhøye i priser for tida men det kan du kjøpe bedre og større disker senere.

 

Jeg har en 2TB HDD liggende, så trenger bare en SSD :)

Lenke til kommentar

Skal igang med spilling igjen og vil ha en skikkelig bra pc.

 

Ønsker:

-2 pc-skjermer

-Støysvak

-Skal klare alle spill i høyeste oppløsning

-SSD lagring

 

16 GB ram, 2x GTX 580 Twin Frozr II, 2 skjermer, 2.5 TB hdd, Core i7

mye kraftigere pc enn den som er satt opp på forrige side ;)

 

når du først handler for en slik sum så må du handle noe som holder for ei stund og ikke bare handle middels pc som bare er overpriced.

Eneste som er synd er at HDD er så skyhøye i priser for tida men det kan du kjøpe bedre og større disker senere.

 

Jeg har en 2TB HDD liggende, så trenger bare en SSD :)

 

knall det, da dette jo prisen au ned litt, til og med under budsjettet ;)

 

EDIT:

Jeg har gtx 580 twin frozr II selv, kun 1 av de da, og BF3 er det eneste spillet jeg har spillt til nå som har gjort slik at vifta har måtte økt hastigheta, BF3 er det spillet som har brukt mest av grafikk kortet ever til nå og har absolutt 0 problemer eller stress. kjører på fullt og setter vifta på 65% og holder temp på 60 grader under spilling på BF3

med vifta på 40% hastighet holder jeg temp på 80 grader

Idle på 40% hastighet holder jeg 40 grader med 24 grader i rommet

 

Har også samme kabinett som valgt i den lista

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Ser dette ut som et aktuelt oppsett?:

Gpu:MSI Radeon HD 6970 Lightning

Cpu:INTEL CORE I5 2500K

Cpu-cooler:Noctua nh-d14

ssd:SAMSUNG 830 SERIES 128GB

Hdd:WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 1TB 7200RPM

Kbn:Fractal Design R3 black Pearl

HK:ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

Vifter:3stk FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 120MM Og 2stk FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 140MM

Ram:KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB)

Dvd:SAMSUNG DVD±R/RW/RAM

Psu:CORSAIR AX 850W

OS:MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR

Skjerm: 2x: DELL U2312HM

Viss du har en HDD, så anbefaler jeg at du bruker den til prisene synker igjen.

 

Dette blir rett rundt 20000 totalt.

Dette så bra ut! Likte spesielt godt kjøleløsningene :)

Jeg ville gått for Corsair H100 istedet for Noctua-kjøleren.

 

Er 8gb minne nok? Hadde i utgangspunktet tenkt 16gb

Du trenger mye minne, så 16GB er bra.

 

Ikke vits i å invistere i i7 cpu?

Jo, gå for en i7-2600. Den har flere funksjoner enn i7-2600K, men hvis du vil overklokke så går du for sistnenvte (med "K").

Lenke til kommentar

"Høyeste oppløsning", antar 1080p.

 

For kravet alle spill i dag i 1080p uten lagg, denne pc'en:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1005002&su=5B37472F-A74A-4149-97BF-3BED680C9F2C

 

2500k er rask nok, den har ikke HT, men spill har liten bruk for 8 tråder, og dersom den blir "treg" med tiden så klokk den opp 1GHz++, det er lett, kjapt og går fint på valgte kjøler.

 

Kjøp HDD seinere dersom du ikke har.

 

Og nei, du trenger ikke mer enn 8GB RAM, strengt talt hadde du greid deg fint med 4GB RAM til spilling.

 

Du trenger heller ikke vannkjøling eller noen monster CPU-kjøler for å ha en stillegående pc.

 

De siste 10 tusen kronene kan du legge i skjermkort oppgradering på nyåret dersom det viser seg at det har noen hensikt, på bedre monitorer eller du kan være litt lur å spare dem ;)

 

Skjermkortet mitt klarer å dra BF3 i den oppløsningen med settings på high/ultra.

 

Merkelig at du klarer at dra bf3 på 2560x1440 med 1x6970 kort på high/ ultra når jeg med samme... snip

 

1. Skru av MSAA.

2. Diskuter dette mellom dere på PM.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

ville no gått for eit 6990 i staden for 6970 når du har så mykje peng å gå ut med.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628587

 

også får å få god opplevelse med fleire skjermer, så ta heller tre stk. og kjør eyefinity.

 

også vannkjøling selvfølelig! mulig at du kan sette opp eget vannkjølings system slik at du får det på skjermkortet og.

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar

Er du helt avhengig av 2 skjermer? Ville annbefalt 1x dell u2711 hvis det passer i busjettet ditt. Jeg gikk fra 2x 24" til 1x 27" å angrer ikke et sekund. Alternativt 3x skjermer og ATI kort, så kan du spille med Eyefinity :)

 

Kabinett vil også ha en del å si mtp støy. Gå for et kabinettet som er støyisolert, har gummioppheng til harddisker, bruker 120mm+ vifter. Fractal R3 er billig men helt ok. Ville også annbefalt en Corsair vannkjøler til CPU(praktisk hvis du går for en "K" cpu med autoklokk fra hk).

Skjermkortstøy kommer veldig ann på hvordan kjøling man har ellers. Dårlig ventilert kabinett vil føre til mer støy.

 

Hvorfor tror alle her at man trenger så mye minne? Har fortsatt 6gb og sliter ikke på noen måte. Har sjeldent klart å bruke mer en 4gb.

 

Spiller BF3 i Ultra/high med opsettet under, så det går ann å ha oppsett som varer i 2 år+

Microstuttering som nevnt over er ikke noe jeg sliter med, så vil tro dette er fraværende på nyere løsninger med bedre skalering.

 

Vil annbefale denne SSD'en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641086

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Kjøpte spillpc for 30.000 for noen år siden. Den tapte seg 25.000 i pris i løpet av 2 år og ble solgt for 5000.

Litt morsomt hvordan Mac holder seg i pris i forhold. En kamerat av meg solgte en 2006 Mac Pro for 7000,- som han kjøpte i 2006 for rundt 30k. Eneste han hadde oppgradert var RAM.

Lenke til kommentar

Når Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz CL9 koster 799 på netshop.no. Hva er da vitsen med å spare et par hundrelapper og bare velge 8gb. Minne er billig, kjøp rikelig.

 

Spare et par hundrelapper lapper? Eller si det på en annen måte, unngå å kjøpe noe som er 100% dyrere uten å se snurten av ytelsen for de pengene. I forhold til de fra Corsair som jeg valgte ut ihvertfall*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...