Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Axe er en initiator, ikke en tank.

 

 

Det er jeg enig i. Var dårlige lanes med det dere hadde. Lycan eller Ursa woods. SB burde roamet. Bat bot. SF mid.

For det går ikke an å være initiatior OG tank. Axe er det nærmeste DotA kommer en "tank" siden han er den eneste helten "med unntak av legion commander som ikke er i spillet enda" som kan force enemies til å angripe ham selv i stedenfor hans allies. Endret av EirDir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Axe er jo selvfølgelig en tank OG en initiator akkurat som tide og centaur. Dessuten, de fleste helter kan spilles med suksess i mange forskjellige roller. Noen spiller QoP som en ganker med hex, Yamateh spiller QoP med BoT og 3xrapier.

Visste ikke at Yamateh hadde stjålet QoP builden min :ohmy:
Lenke til kommentar

Jeg er en oldschool typ fra original Dota, hvor der alt var delt opp i support, carry og tank. Dog det er ikke bokstavelig talt. For meg er en tank som angriper først og prøver å lokke oppmerksomhet. Det funker omtrent alltid mot de fleste randoms. Skjønt det er ikke så enkelt når nivået blir høyere mot Pro.

Lenke til kommentar

Blir så oppgitt når folk begynner å snakke om tanks i Dota...

 

Det sies at Ursa ikke brukes av proffene fordi det er så lett å kontre han med ghost scepter og force staff, men hvis du har noen med diffusal vil det fjerne ghost form. Som i dette meget underholdende gamet:

 

Hva skal man gjøre... =P

Lenke til kommentar

At det finnes tanks i dota er jeg også uenig i, at det finnes EN helt som har en spell som kan minne om noe tank-like er dog helt klart, for axe kan ta bort aggro fra teammates, det må da være definisjonen av å "tanke" for allies? Hvis ikke kan man vel bare fjerne ordet "tank" fra ordboka.

Lenke til kommentar

Carry/Pusher.

Kan han ikke være tank selv om han også er en pusher?

Med samme logikk kan ikke kotl være support siden han er en pusher.

DK har trekk av en carry i den form av at han er god med mange items og som regel er den på laget som tar mest farm, men han er også den som tåler mest og løper inn i slagene først, slik som en tank.

Lenke til kommentar

Det finnes forskjellige typer av support, tanks og carry!

 

Tank deles inn i 3 grupper!

1. Tank support [Earthshaker, sand king osv]

2. Tank semi/hard carry [Dragonknight, sven, Chaos knight]

3. Tank/Damagetaker [Axe, Centaur]

 

Carry deles også inn i 3 grupper

Carry tank [Razor]

Carry Support [Venomancer, Venge]

Carry semi/hard [Mirana, Bounty hunter, Luna, Troll, void og mortred]

 

Support deles også inn i 3 grupper

Support carry [invoker, Nortrom, Visage, Obsidian, Storm Spirit, Windrunner]

Support support [Puck, Dark seer, Rubick, Pugna, Zeus, Goblin Techies]

Support tank [Death prophet, Necrolyte, Skywrath mage, Winter Wyvern]

 

Så for eksempel om laget ditt består av

Venomancer

Magina

Earthshaker

Invoker

Dark Seer

 

Så er det Dark seer og eartshaker som er support. Venomancer og Invoker er ganker, mens magina er carry. Men med disse heltene her så er det meningen at laget skal ganke hele tiden og teamfighte. Ikke farme siden bare 1 helt er ment for farm. 4 er ment for ganks. Men det som skjer i public games er at alle bare farmer. Ingen ganker og dermed kommer dem til å tape med denne lineuppen her.

 

1 vanlig Dota match varer i 15 til 25 minutter. Public games varer i 50-60 minutter. Velger man riktig heroes og ikke spille tulle kan motstander laget bli eid veldig kjapt. Dragon Knight er bare om han får farm. Om man spiller Dragon Knight mot 5 premades så kommer man til å tape. 5 premades er ikke så dum og lar Dragon Knight farme hele kampen.

Endret av Anvilycus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sannsynligvis ikke.

 

Angående tank-diskusjonen. Er det ikke slik at det å være en tank er en egenskap i større grad enn en rolle. Lite som irriterer meg mer når folk skriver mens man gjør picks: "We need a tank". Det er bare Axe til nå i Dota 2 som kan tanke damage for andre, og det er i svært begrenset grad uansett. Det er iallefall det jeg synes er frustrerende når folk snakker om tanks i Dota, fordi de snakker om det som en rolle man trenger i et lag. Dota er ikke et wow-style mmorpg. Heroes som kan tanke mye kan brukes til å initiate nettopp på grunn av dette. Da blir initiator rollen til heroen, og tank er egenskapen som tillater heroen å initiate.

 

Liker heller ikke all den rolleoppdelingen og kategoriseringen en del er så opphengt i. De fleste heroes kan brukes suksessfullt i mange roller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sannsynligvis ikke.

 

Angående tank-diskusjonen. Er det ikke slik at det å være en tank er en egenskap i større grad enn en rolle. Lite som irriterer meg mer når folk skriver mens man gjør picks: "We need a tank". Det er bare Axe til nå i Dota 2 som kan tanke damage for andre, og det er i svært begrenset grad uansett. Det er iallefall det jeg synes er frustrerende når folk snakker om tanks i Dota, fordi de snakker om det som en rolle man trenger i et lag. Dota er ikke et wow-style mmorpg. Heroes som kan tanke mye kan brukes til å initiate nettopp på grunn av dette. Da blir initiator rollen til heroen, og tank er egenskapen som tillater heroen å initiate.

 

Liker heller ikke all den rolleoppdelingen og kategoriseringen en del er så opphengt i. De fleste heroes kan brukes suksessfullt i mange roller.

This. This. A thousand times this.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

jeg har ofte sagt at vi trenger en tank og det blir feil ofte, men det jeg mener er at vi da trenger en beefy hero som tåler litt kontra en glasskanon som Nevermore. F.eks tide/axe/centaur osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...