Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Forresten; av erfaring trigges ragerne noe jævli av denne måten å lane mid på. Så det gjelder å være spot on med misscalls, ellers legger de deg fullstendig for hat! :D

 

Så klart miss calls hjelper litt, men til syvende og sist er det jo vedkommendes egen feil at de ikke følger med på minimappet. Bare å mute slike folk =)

Lenke til kommentar

Så klart miss calls hjelper litt, men til syvende og sist er det jo vedkommendes egen feil at de ikke følger med på minimappet. Bare å mute slike folk =)

 

Jeg har samme holdning, prøver å calle miss ved hver anledning motstanderen har vært borte i foggen mellom 3-5 sek. Skulle jeg glemme det en gang eller si ifra "for seint" gidder jeg ikke bry meg om rage. Det samme skjer andre veien, motstanderen ganker mid fra sidelanes uten miss, dog jeg vil si det er vanskeligere å følge med på laneflowen på begge sidelanesa enn det er å følge med på midden fra en sidelane.

Lenke til kommentar

LOL! Skulle sittet oppe for en match til ser jeg :D

 

AM og KOTL på den matchen er venner av meg :p Han (Badaim) sendte meg en sms inatt om hvor møkkaOPhelt AM er som klarer å komme tilbake selv om alle på laget hans har 10 deaths, og de lå under med gull drit lenge :p

 

Var så sikker på at laget mitt skulle vinne den kampen! Men tydeligvis tok jeg alle kills og Akasha er akkurat ikke en super carry. Dette er bare bevis på at stats ikke betyr noenting, og det er kun lagsamarbeid som gjelder i et spill som dota.

Lenke til kommentar

Alltid si ifra om noen ikke er der de skal. Lagspill handler om å kommunisere og det er viktig at man hjelper laget sitt så mye man kan. Selvfølgelig kan man være vrang og si at andre burde følge med på karte. Hvis man tenker slik så har man ikke forstått DOTA og kommer aldri til å bli god. Det handler om å spille sammen med fire andre og ikke bare tenke på deg selv.

En god spiller hjelper seg selv og resten av laget så mye han kan. Selvfølgelig kan man glemme å si i fra om ting og det er ikke til å unngå at folk blir drept, men man burde prøve så god man kan. Det er også en god øvelse for å bli bedre, man øver på å følge med. Man øver på å skjønne spillet.

Hva man skal kjøpe eller hvilke ferdigheter forskjellige helter har er ikke vanskelig å lære seg, men det som er vanskelig er å vite akkurat når man burde gjøre X eller hva det betyr når en motstander gjør Y. Treffe perfekte timinger, rett og slett ha det man kaller "game-sense"

 

Jeg er enig med aluxez når det har med bevegelse å gjøre. Sniper mid burde bli så leng han kan, Queen of Pain burde løpe rundt. Handler om helte man spiller, spiller med og mot.

Lenke til kommentar

Jeg har samme holdning, prøver å calle miss ved hver anledning motstanderen har vært borte i foggen mellom 3-5 sek. Skulle jeg glemme det en gang eller si ifra "for seint" gidder jeg ikke bry meg om rage. Det samme skjer andre veien, motstanderen ganker mid fra sidelanes uten miss, dog jeg vil si det er vanskeligere å følge med på laneflowen på begge sidelanesa enn det er å følge med på midden fra en sidelane.

 

Helt enig! Jeg får så tunnelsyn når jeg spiller mid - 100% fokus på last hits og denies, samt være obs om jeg møter en helt som kan ganke meg, at det har hendt at jeg ikke ser at noen er borte fra minimap og fått lide for det ved manglende ss call. Men så er jeg ikke like rutinert som mange andre heller. Mye enklere å glance på minimap når man spiller en sidelane.

 

Hva du mener er helt irrelevant for meg lille gutt.

 

Var tilbud på monkey island 1 og 2 på steam. Passer kanskje din APM bedre enn dota :p ?

Lenke til kommentar

Wow du er helten min! Du vet hva APM er!!!!! WOW

 

Hva har action per minute med dota å gjøre? Selv om du har en høy APM så betyr det ikke du er bedre enn motstanderen du spiller mot. APM er bare museklikk og tastatur klikk du utfører hvert minutt.

 

Som eksempel i strategi spill.

Bindings 1, 2 ,3 ,4 ,5 ,6 osv. Du trykker hele tiden og veksler mellom 1-6. Tada plutselig har du høy APM.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Hva har action per minute med dota å gjøre? Selv om du har en høy APM så betyr det ikke du er bedre enn motstanderen du spiller mot. APM er bare museklikk og tastatur klikk du utfører hvert minutt.

 

Som eksempel i strategi spill.

Bindings 1, 2 ,3 ,4 ,5 ,6 osv. Du trykker hele tiden og veksler mellom 1-6. Tada plutselig har du høy APM.

 

jeg vet godt hva APM er. Jeg har sett hundrevis av profesjonelle SC2 kamper og spiller i toppen av silver division

Lenke til kommentar

 

 

Hva har action per minute med dota å gjøre? Selv om du har en høy APM så betyr det ikke du er bedre enn motstanderen du spiller mot. APM er bare museklikk og tastatur klikk du utfører hvert minutt.

 

Som eksempel i strategi spill.

Bindings 1, 2 ,3 ,4 ,5 ,6 osv. Du trykker hele tiden og veksler mellom 1-6. Tada plutselig har du høy APM.

Ja men har du 20apm vil du automatisk være dårlig i dota.
Lenke til kommentar

Er så deilig å spille pubs når folk vet rollen dems. Når man gamer support, og ikke er 100% alene om all supporting, da de andre supportene på laget også gjør jobben sin. Det utgjør så utrolig mye. 20 minutter finish, konstante wards - men samtidig luxury items som support.

 

https://dotabuff.com/matches/88694328

 

That's how it's done!

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...