Gå til innhold

Neste generasjons skjermkort.

Lappyo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva blir prisen på disse kortene?

Komme ha tenkt meg å oppgradere til HD 7970 når den kommer.

Kjører en GTX 580 akkurat nå, er det verde å oppgradere? Eller skal jeg gå med nVidia sine kort istedet? :thumbup:

Det lønner seg vel sjelden å oppgradere :) jeg ville ventet å se hvordan kortene yter. det er mye nytt i arkitekturen så man vet liksom aldri hva man får før det der..

litt pris rykter fra se og hør:

http://www.fudzilla.com/graphics/item/25089-amd-radeon-hd-7000-series-priced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilder av mulig prototype av Radeon HD 7900 "Tahiti"

post-140856-0-03044600-1323388819_thumb.jpg

Link

Link

Det er ihvertfall ikke et produksjonskort, AMD har lansert kort med svart PCB de to siste generasjonene og har hatt rød PCB på ES-variantene. Det er også 8+6 pinner og et kjølerdesign som ikke ligner på noen tidligere kort.

Skrevet

Hvor mye bedre er ytelsen på 7000 serien? Det må da ha kommet noe info ettersom kortene lanseres tidlig januar måned.

Skrevet

Når kan vi forvente å se HD7000 serien i norske nettbutikker?

Jeg vil påstå at vi kan trygt forvente å se dem i norske nettbutikker i juni. Om du lurer på hvor tidlig vi får dem vil jeg tippe midten-slutten av januar

Skrevet

Jeg vil påstå at vi kan trygt forvente å se dem i norske nettbutikker i juni. Om du lurer på hvor tidlig vi får dem vil jeg tippe midten-slutten av januar

I Juni? Hva faen?

Skrevet

I Juni? Hva faen?

Altså, du spør: "Når kan vi forvente å se kortene", jeg svarer: "I juni vil de helt sikkert være i butikkene."

Det betyr da ikke det samme som at de først vil komme i nettbutikker i juni.

Skrevet

I Juni? Hva faen?

Altså, du spør: "Når kan vi forvente å se kortene", jeg svarer: "I juni vil de helt sikkert være i butikkene."

Det betyr da ikke det samme som at de først vil komme i nettbutikker i juni.

Trodde nesten du hadde gått helt av skaftet. :D

Skrevet

Så lenge det kommer kort på den orginale datoen så er dette bare en posetiv papir lansering. blir gådt å få lest noen tester, mere ro i kropper til jul :)

papirlansering var mye værre før, da kom det stort sett aldri kort når de ble lansert

Skrevet (endret)

Hvis jeg skjønner artikkelen rett, så vil det komme ut kort i et svært begrenset opplag den 22, og for "fullt" i januar?

Endret av FiveInline
Skrevet

Hvis jeg skjønner artikkelen rett, så vil det komme ut kort i et svært begrenset opplag den 22, og for "fullt" i januar?

Now, it looks like the Radeon HD 7970 will launch on December 22, 2011, bringing a Christmas gift to all the current AMD users and those that want to become one. This will be a very limited launch, with the real availability only coming on January 9, 2012 - which should be the launch date for the Radeon HD 7950.

Dette stemmer, men hva de legger i ''very limited'' er ukjent. Er det slik at komplett bare får 20-30 kort, eller ikke får inn kort i det hele tatt? Time will tell.

Passer bra med en lansering så tidlig, så får jeg sett litt på benchmarks osv til jeg får tilbake litt skattepenger i Januar! :)

Skrevet (endret)

Ja vi får se, antagelig kommer det ikke noen kort inn i det hele tatt, jeg står værtfall klar til å bestille 2 stk :)

Endret av FiveInline
Skrevet

Jeg har hørt at det i begynnelsen bare blir referansekort av 7970, hvis det stemmer, håper ikke det bråker like djævelsk som jeg ofte har opplevd at referansekjølere gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...