Gå til innhold

Neste generasjons skjermkort.


Lappyo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Lurer på om jeg må ha ny psu siden jeg skal kjøpe 4 stk 7970 eller vil det holde med med den hx 1000w jeg har?

 

1000watt vil ikke være nok til 4 av disse nei, vi kan nok regne med at 7970 vil ende opp et sted mellom 225 og 300watt, og at tilogmed en 1200 watt psu kan få problemer på full load på 4 kort + cpu.

 

Om du virkelig kan bruke så mye grafikkytelse til noe, så ville jeg heller anbefalt deg å vente på 7990 (eller hva det nå kommer til å hete) - Da kan du regne med å få 4 gpu'er med et totalt effektforbruk vesentlig lavere enn 4 7970 kort (Og noe lavere klokkefrekvenser). Du får også et mer standardisert oppsett, jeg tipper hverken AMD eller spillprodusentene bruker særlig lang tid på å luke ut bugs og problemer som oppstår ved bruk av 4 skjermkort (Om det er støtte for dette i det hele tatt).

Lenke til kommentar

:thumbup:

Hei.

 

Lurer på om jeg må ha ny psu siden jeg skal kjøpe 4 stk 7970 eller vil det holde med med den hx 1000w jeg har?

 

1000watt vil ikke være nok til 4 av disse nei, vi kan nok regne med at 7970 vil ende opp et sted mellom 225 og 300watt, og at tilogmed en 1200 watt psu kan få problemer på full load på 4 kort + cpu.

 

Om du virkelig kan bruke så mye grafikkytelse til noe, så ville jeg heller anbefalt deg å vente på 7990 (eller hva det nå kommer til å hete) - Da kan du regne med å få 4 gpu'er med et totalt effektforbruk vesentlig lavere enn 4 7970 kort (Og noe lavere klokkefrekvenser). Du får også et mer standardisert oppsett, jeg tipper hverken AMD eller spillprodusentene bruker særlig lang tid på å luke ut bugs og problemer som oppstår ved bruk av 4 skjermkort (Om det er støtte for dette i det hele tatt).

 

 

Hei.

 

Ja det var det jeg var redd for, men det er jo en silverstone 1500w. jeg får se det litt ann om jeg skal kjøpe 3 eller 4 da. er vel mest får å benke litt. Til spilling trenger jeg jo ikke 4 det vet jeg. Vi får jo bare vente å se når disse kortene kommer. Moro det blir det nok :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser jaggu ut som det har vært 5 stk 7970 til salgs i Hellas, og bildet over her er en bruker fra forumet under her.

 

http://www.thelab.gr/kartes-grafikon/sapphire-hd7970-protes-entyposeis-metriseis-103617.html

 

 

Samme person på [H]ardforum

http://hardforum.com/showthread.php?t=1662199

 

 

Spørs om ikke den plassen som solgte disse brøt en å annen NDA :roll:

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Kan man bruke dette kortet med full effekt på eksisterende SB Hovedkort? Eller må jeg vente til det kommer kort med PCI 3.0?

 

På moderat oppløsning (1080p) skal det ikke være stor forskjell på PCI-E 2.0 og PCI-E 3.0. Det kan nesten ikke merkes i det hele tatt, slik jeg har forstått det. 7900-serien tar rett og slett ikke i bruk den fulle kraften til PCI-E 3.0.

 

Det er allerede kort ute med PCI-E 3.0, men det vil fungere som 2.0 inntil du tar i bruk Ivy Bridge.

Lenke til kommentar

Kan man bruke dette kortet med full effekt på eksisterende SB Hovedkort? Eller må jeg vente til det kommer kort med PCI 3.0?

 

På moderat oppløsning (1080p) skal det ikke være stor forskjell på PCI-E 2.0 og PCI-E 3.0. Det kan nesten ikke merkes i det hele tatt, slik jeg har forstått det. 7900-serien tar rett og slett ikke i bruk den fulle kraften til PCI-E 3.0.

 

Det er allerede kort ute med PCI-E 3.0, men det vil fungere som 2.0 inntil du tar i bruk Ivy Bridge.

 

Hva hvis jeg spiller på 2560x1440? Vil 2.0 begrense effekten da? Har sokkel 2011 PCI 3.0?

Lenke til kommentar

Kan man bruke dette kortet med full effekt på eksisterende SB Hovedkort? Eller må jeg vente til det kommer kort med PCI 3.0?

 

På moderat oppløsning (1080p) skal det ikke være stor forskjell på PCI-E 2.0 og PCI-E 3.0. Det kan nesten ikke merkes i det hele tatt, slik jeg har forstått det. 7900-serien tar rett og slett ikke i bruk den fulle kraften til PCI-E 3.0.

 

Det er allerede kort ute med PCI-E 3.0, men det vil fungere som 2.0 inntil du tar i bruk Ivy Bridge.

 

Hva hvis jeg spiller på 2560x1440? Vil 2.0 begrense effekten da? Har sokkel 2011 PCI 3.0?

 

2.0 kan begrense litt muligens, men dette har jeg ikke hørt noe særlig om.

2011 kan muligens få 3.0, det vil vise seg.

Lenke til kommentar

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2216254

 

Skal Sapphire slippe en ekstrem utgave av 7970 med 1335mhz(!) hastighet? Helt sykt hvis dette stemmer.

1335 MHz!? Hvordan kan de gå glipp av en slik sjanse?

Slapp av, gigabyte kommertil å lansere en 1337 modell slik at de kan si de har det raskeste overklokkede kortet, samme som skjedde med gtx 580 ;-)

 

6gb vram er derimot noe jeg undrer meg på hvordan akn brukes effektivt. 3gb er på ingen måte for lite mot ytelsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...