Gå til innhold

Apple sliter allerede med iPad 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dagens iPad-er har 132 PPI, mens iPad 3 angivelig vil ha hele 164 PPI, og en oppløsning på hele 2048 x 1536 piksler."

 

Det er det som står i artikkelen. Men det er nok 264 som menes.

 

 

Det er en PPI (Pixels per inch) på 264, dobbelt så mye som PPIen i iPad 1 og 2 som har 132. Til sammenligning har iPhone 4 og 4S (begge med 3.5") en oppløsning på 960x640 og en PPI på 326.

 

Tatt fra itavisens artikkel

Lenke til kommentar

Jeg sitter ofte med ipaden på fanget i allefall. Telefonen har jeg mye nærere enn det. Dvs at en trenger mindre pixeltetthet for samme effekt, fordi skjermen på ipad typisk blir holdt lengre fra øyet.

 

Men så er den jo også større. Tror du en ipad i snitt dekker midnre av synsfeltet ditt enn en iphone?

 

AtW

Lenke til kommentar

Herregud. Folk rekker ikke kjøpe en iPad før det kommer en ny en. Syns det ødelegger litt av gleden av nye ting. Hadde ikke vært happy om det hadde kommet 20 Playstationer i løpet av 10 år..

 

Teknologien går raskt fremover. Apple MÅ lansere iPad 3 ganske snart nå. Transformer Prime som kommer ut 9. nov fra Asus, kommer med quad-core Nvidia tegra 3 og 8,3 mm tykk, den kommer til å utklassere de andre, og (som jeg har lest to steder, men er ikke sikkert) skal den bare koste litt mer enn den forrige.

 

iPad 2 har jo alt blitt tatt igjenn av den jevngode Tab 10.1, så de må lansere nytt for å hvertfall prøve å holde seg på topp :p

Lenke til kommentar

Bra håper det går til helvete med hele den hyklerske møkka bedriften..

 

hehe jeg håper ikke.. Funnet ut at jeg skal kjøpe ipad 3 når den kommer.. Apple TV og ipad med airplay mirroring til TVen ser kult ut..

 

Det fungerer meget bra! :D

 

Nice :D

 

Jeg er nerd og ser mye LoL og sc2 streams.. Vist man laster ned app for livestreams eller bruker skyfire nettleseren. Får man fullscreen på TVen da?

 

eller får men den litt mindre firkanten som man ser når man er i menyen?

 

Så iPhone 4s tok i bruk fullscreen på viss apps eller spille av filmer på TVen via airplay..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...