Gå til innhold

Apple sliter allerede med iPad 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

? Dette er et kvantesprang innen pikseltetthet. Dette har aldri blitt gjort før.

 

Er forfatter sikker på at dette har blitt oversatt riktig? Et kvantesprang er vel en av de kortere distansene vi kjenner til. Litt mystisk om talspersonen ville være så nedlatende til oppdateringen

Lenke til kommentar

? Dette er et kvantesprang innen pikseltetthet. Dette har aldri blitt gjort før.

 

Er forfatter sikker på at dette har blitt oversatt riktig? Et kvantesprang er vel en av de kortere distansene vi kjenner til. Litt mystisk om talspersonen ville være så nedlatende til oppdateringen

 

For en håpløst gammel flisespikk.

 

Et kvatesprang er pittelite, men partikkelen som utfører kvantespranget er så fantastisk mye mindre pitteliten at spranger er fuckings gigantisk i forhold til størrelsen.

Det blir som om noen hoppet fra Bislet til Alfa Proxima i stille lengde under et friidrettsstevne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne skjønner jeg ikke.

 

Siste google-telefon med halvparten så stor skjerm (ca) har en oppløsning på 1280x720, dobler man denne får man 2560x1440. 2048x1536 på en 10" har jo lavere tetthet. Utfordringen i å lage en skjerm som er 10" fremfor en på 5" kan umulig være spesielt stor.

 

Jeg gjetter at det heller er følgende problemer:

- Maskinvareytelse på den oppløsningen, spesielt i spill.

- Høyere produksjonskostnad, og mindre armslag i en priskrig.

Lenke til kommentar

Denne skjønner jeg ikke.

 

Siste google-telefon med halvparten så stor skjerm (ca) har en oppløsning på 1280x720, dobler man denne får man 2560x1440. 2048x1536 på en 10" har jo lavere tetthet. Utfordringen i å lage en skjerm som er 10" fremfor en på 5" kan umulig være spesielt stor.

 

Jeg gjetter at det heller er følgende problemer:

- Maskinvareytelse på den oppløsningen, spesielt i spill.

- Høyere produksjonskostnad, og mindre armslag i en priskrig.

Helt enig! Hiv dere rundt å lag meg en en 50" tv med oppløsningen 12800*7200. Det skulle jo etter din teori være like enkelt som å lage galaxy nexus skjermen. Nei tror nok ikke det er slik det fungerer.

Lenke til kommentar

Denne skjønner jeg ikke.

 

Siste google-telefon med halvparten så stor skjerm (ca) har en oppløsning på 1280x720, dobler man denne får man 2560x1440. 2048x1536 på en 10" har jo lavere tetthet. Utfordringen i å lage en skjerm som er 10" fremfor en på 5" kan umulig være spesielt stor.

 

Jeg gjetter at det heller er følgende problemer:

- Maskinvareytelse på den oppløsningen, spesielt i spill.

- Høyere produksjonskostnad, og mindre armslag i en priskrig.

Helt enig! Hiv dere rundt å lag meg en en 50" tv med oppløsningen 12800*7200. Det skulle jo etter din teori være like enkelt som å lage galaxy nexus skjermen. Nei tror nok ikke det er slik det fungerer.

 

Nå var det heller ikke det jeg skrev, og dette kan såklart ikke oppskaleres i det uendelige.

 

Samsung viste fram en skjerm allerede i mai som med sine 10" viste en oppløsning på 2560x1600, og LG har vist fram en 4" med 1280x720 på samme tid.

 

Jeg ser at det er forskjell på å lage en fremfor mange, og jo større jo vanskeligere, men det er stor forskjell på en dobling av størrelse og en tidobling. Jeg tror ikke forskjellen på produksjon av en 5" og 10" skjerm, og feilrater på produserte skjermer etc, ikke er hovedgrunnen da det relativt sett er små forskjeller på disse størrelsene, og 5"'eren er i masseproduksjon i dag på nexus. Videre er pikseltettheten på nexus betydelig høyere enn apple ønsket på sin skjerm, skalert til en 10"'er det snakk om hele 400 piksler i høyden.

 

Men som jeg skrev, jeg gjetter...

 

Nå kan det jo også være slik at Samsung, som faktisk produserer disse skjermene i dag, og Apple ikke nødvendigvis er de mest naturlige sammarbeidspartnere lenger. Dermed kan det være at Apple må lete etter andre aktører som ikke har noen etablerte produksjonlinjer for denne typen skjermer i dag.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Ryktene vil ha det til at IBM viste fram en prototype på en 300 ppi skjerm allerede for 15 år siden. Men kostnaden var uoverkommelig, og den gangen hadde man ikke bruksområder for det.

 

Det lar seg nok gjøre å lage en slik skjerm i 10" idag, men om det lar seg masseprodusere på kort varsel, og til en pris Apple har råd til å betale, er mer tvilsomt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tror samarbeide med Apple og Samsung er helt greit, Samsung har vel nettopp undertegnet kontrakt på leveranser av A6 brikke. For levering fra mars 2012, om jeg ikke husker feil. Det er penger det er snakk om for dem, ikke følelser som mange tror.

 

Hva med for apple? Er det penger eller føleser som spiller inn der? Eller begge deler?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest biografien, så jeg skal ikke spekulere i det. Men det er selvsagt mulig at Jobs tok det personlig, selv om det også kan ha vært et spill for galleriet. (For å uttrykke handlekraft og besluttsomhet.)

 

Geir :)

 

Mulig, men meningene hans ble jo ikke uttrykt mens han fortsatt levde og snakket på vegne av Apple, å uttrykke handlekarft i en biografi som kommer etter man er død virker mindre sannsynlig. Jeg tror ikke alle bedriftsledere er immune for følelser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke tror jeg at Steve Jobs jobbet så veldig mye rundt disse innkjøpsavtalene med f.eks. Samsung og ikke gjør han det nå. Apple vil ha best mulig pris på komponentene deres, Samsung leverer innenfor de spesifikasjoner Apple ønsker. Penger penger penger. Så enkelt er det.

 

Som sagt, så vet jeg ikke helt, det virker jo åpenbart at steve jobs påvirket apples handlinger, og hvilken kurs de tok, og han mente jo tilsynelatende ikke at "penger er penger", er det ikke da grunn til å tro at selskapets avgjørelser også er påvirket av andre ting enn det?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...