Gå til innhold

Test: Vi tester Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Jeg har et HD 6850 grafikkkort fra HIS. Jeg ser at dette er under ANBEFALT for spillet, og vurderer crossfireoppsett men er litt usikker.

 

Hvis jeg går for Crossfire, MÅ skjermkort nr 2 være av nøyaktig samme produsent (HIS) og samme GPU (6850) eller kan jeg bruke kort fra andre produsenter (med andre brikker 6870, 6950?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rart ingen av testoppsettene hadde AMD-skjermkort. AMD-prosessor kan jeg kanskje forstå (selv om jeg selv sitter med en helt ok 955), men bare Nvidia-skjermkort gir vel ikke helt et representativt testutvalg for leserne?

I følge Sweclockers havner Geforc GTX 560 Ti (fra 1615 kr) midt i mellom (fra 1289 kr)

og HD 6870 Radeon HD 6950 2 GB (=30&pg-q=HD+6950&price_min=&price_max=&detailId[0]=1150%281500%7C%29"]fra 1895 kr)

 

En ny observasjon fra min side: Styr unna 1 GB-kortene ved bruk av Ultra. Selv 1,28 GB gir mye høyere minimums-fps enn 1 GB. Eller rettere sagt: Styr unna Ultra-innstillingen. Den krever skjermkort i 5000-kr-klassen for å drive 1920x1200 godt. 2560x1600 kan du bare glemme med Ultra.

 

Fikset

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvorfor linket dere til nettbutikker og ikke til prisguiden?

Flere en meg som synes det er litt unødvendig/rart når Mediehuset Tek eier prisguiden?

 

Hela "testen" är sponsat av Komplett. Komplett kommer sällan upp som billiga/billigaste alternativ så de hade knappast visats i en "topp 3" bild.

 

 

OT: Att Komplett satsar stort på denna release av ett spel är ganska klart med mediatäckning på tv-reklam och en massa annat. Mediabudget på denna release kostar säkert miljontals kronor, och man ska sälja rätt så många pc för att tjäna in detta. När det nu visar sig att spelet inte kräver så mycket som många kanske först har antagit kan det slå väldigt fel med mindre sålda maskiner än budgetterat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med ytelsen jeg har fått i BF3. Jeg ligger i snitt mellom 55-60 fps, og har også vært oppi 75 fps. Det hadde jeg aldri forventa med mitt ene GTX 580 kort når alle innstillingene er på ultra med 2xMSAA. Det er jo helt fantastisk, og den fpsen holder i lange baner for min del.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger!

 

Planen er at dette skal gjøres med en rekke spilltitler i tiden fremover. Utgangspunktet har ikke vært å teste bare BF3, snarere at vi har hatt lyst til å sette anbefalingene våre på prøve. I den anledning vil det nok alltid være noen som kan sette sammen en maskin som yter enda bedre, til en lavere pris. De helt store forskjellene snakker man likevel trolig ikke om, og en viss idé får man. I tillegg er dette gjennomprøvde oppsett .

 

På sikt har vi også lyst til å få inn flere oppsett, typisk maskiner som var gode for ett, to, tre år siden.

 

Komplett.no har bidratt med maskinene, det er ingen hemmelighet. Derfor er det også en annonse for de aktuelle modellene under hver maskin. En solid lenke til Prisguiden er det også, for de som vil leke mer med oppsettene der.

 

Uansett, kom gjerne med enda flere kommentarer, det hjelper oss å styre fremtidige tester som dette i riktig retning. :)

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger!

 

Planen er at dette skal gjøres med en rekke spilltitler i tiden fremover. Utgangspunktet har ikke vært å teste bare BF3, snarere at vi har hatt lyst til å sette anbefalingene våre på prøve. I den anledning vil det nok alltid være noen som kan sette sammen en maskin som yter enda bedre, til en lavere pris. De helt store forskjellene snakker man likevel trolig ikke om, og en viss idé får man. I tillegg er dette gjennomprøvde oppsett .

Ærlig talt:

Phenom II X4 955 BE + M4A87 sparer deg 600 kr. Disse 600 kr kan settes inn i et GTX 560 Ti, som lever dobbelt så bra ytelse i spill som er GPU-avhengige.

 

I de aller fleste spill er det GPUen det står på. i5-2500k vil oppleves merkbart bedre når man kommer opp i HD 6990-nivå, GTX 580 og Phenom II X4 er en utmerket kombinasjon i dag og det er ingen nevneverdig flaskehalsing ute og går da.

 

Jeg påstår altså at jeg kan sette opp et oppsett som yter dobbelt så bra i BF3 til samme pris. Det er ikke "små forskjeller"

 

Jeg gidder ikke engang gå inn på hvor liten forskjellen er mellom 2500k og 2600k.

På sikt har vi også lyst til å få inn flere oppsett, typisk maskiner som var gode for ett, to, tre år siden.

 

Komplett.no har bidratt med maskinene, det er ingen hemmelighet. Derfor er det også en annonse for de aktuelle modellene under hver maskin. En solid lenke til Prisguiden er det også, for de som vil leke mer med oppsettene der.

 

Uansett, kom gjerne med enda flere kommentarer, det hjelper oss å styre fremtidige tester som dette i riktig retning. :)

At Komplett har sponset dere og at dere linker til prisguiden er egentlig ikke et stort problem for meg, en god ettertanke kunne vært å nevne at Netshop tilbyr oppsett av enhver PC, og at Dustin.no også tilbyr ferdigoppsatte maskiner, men dette kræsjer kanskje med Kompletts ønsker?

 

Flott initiativ! Jeg er bare skufet over dårlig gjennomtenkte valg/kombinasjoner av hardware.

Lenke til kommentar

 

Phenom II X4 955 BE + M4A87 sparer deg 600 kr. Disse 600 kr kan settes inn i et GTX 560 Ti, som lever dobbelt så bra ytelse i spill som er GPU-avhengige.

 

Yes, det bør vi kunne få til. Kan dog ta litt tid, latterlig mye å gjøre her på huset.

 

 

At Komplett har sponset dere og at dere linker til prisguiden er egentlig ikke et stort problem for meg, en god ettertanke kunne vært å nevne at Netshop tilbyr oppsett av enhver PC, og at Dustin.no også tilbyr ferdigoppsatte maskiner, men dette kræsjer kanskje med Kompletts ønsker?

 

Flott initiativ! Jeg er bare skufet over dårlig gjennomtenkte valg/kombinasjoner av hardware.

 

Komplett har få ønsker, vi styrer ting selv. Netshop ble forespurt først, men der uteble responsen. Jeg tror ikke vi skal nevnte Netshop og Dusting spesifikt i testen, men jeg legger gjerne til at en rekke nettbukker tilbyr montering og oppsett av tilsvarende maskiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Rart ingen av testoppsettene hadde AMD-skjermkort. AMD-prosessor kan jeg kanskje forstå (selv om jeg selv sitter med en helt ok 955), men bare Nvidia-skjermkort gir vel ikke helt et representativt testutvalg for leserne?
I følge Sweclockers havner Geforc GTX 560 Ti (fra 1279 kr) midt i mellom Radeon HD 6950 2 GB (=30&pg-q=HD+6950&price_min=&price_max=&detailId[0]=1150%281500%7C%29"]fra 1895 kr) og HD 6870 (fra 1289 kr)

 

Småprik, men til 1279,- så er det GTX 560 og ikke GTX 560 Ti .

 

Ellers syns jeg det er et bra koda spill, relativt akseptabel ytelse på et kort som GTX 550 Ti, og likevel uovertreffelig grafikk!

Lenke til kommentar

Jeg har et HD 6850 grafikkkort fra HIS. Jeg ser at dette er under ANBEFALT for spillet, og vurderer crossfireoppsett men er litt usikker.Hvis jeg går for Crossfire, MÅ skjermkort nr 2 være av nøyaktig samme produsent (HIS) og samme GPU (6850) eller kan jeg bruke kort fra andre produsenter (med andre brikker 6870, 6950?)

 

Du kan benytte andre kort, men da vil ytelsen være like bra som "det dårligste" also 6850 vs 6950. Vil anbefale deg å kjøpe et 6850 til, istendefor et 6950, da det er bortkastet penger.

Skjermkortet kan være fra HIS, XFX, Sapphire osv. men vil anbefale et med like klokkefrekvenser.

 

Døme:

HIS6850 = 450MHz

XFX 6850 = 500MHz

 

Begge kortene vil da kjøre på 450MHz om du forstår hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...