Gå til innhold

Vifteløs HTPC med Streacom FC8


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg å sette opp en handleliste for en vifteløs HTPC med dette kabinettet?

(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649499)

 

Jeg ønsker med en maskin som kan spille av full hd uten problemer.

4-8 gb ram

Kjølesystem som ikke krever vifte

Bluray-spiller

I/R receiver

 

Burde helst koste mindre eller tilsvarende enn ASRocks bokser (Med tilsvarende specs eller bedre selvfølgelig)

F.eks. denne: http://www.multicom.no/Vision-3D-137B-Svart,-Intel-Core-i3-370M,-4GB,-500GB-7200,-GeForce-GT425M,-Blu-Ray,-THX,-WLAN,-HDMI,-USB30-ASRock/cat-p/c100580/p10597376

 

Ser ikke helt poenget i å bygge hvis man kan få tilsvarende løsning billigere ferdig bygd. Skjønner at vifteløst kan bli noe dyrere, men alt for mye er jeg ikke villig til å betale for dette.

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på å teste et oppsett med følgende:

 

Streacom FC8 Sølv

Streacom 150W ekstern strømforsyning

Streacom fjernkontroll med IR-receiver

4 GB RAM

40 GB Intel 320 40GB SSD

Asus P8H67-I B3

Sony Optiarc 5640H

 

Totalpris ca 6500 kr basert på priser fra prisjakt. Pass på å få med et Sata slimline adapter til det optiske drevet.

 

Det "kinkige" med dette kabinettet er at det er litt kresent mtp layout på hovedkortet. Jeg har bare funnet 2 Mini-ITX hovedkort som har "riktig" layout, og det er Zotac H67ITX og Asus P8H67-I. Er litt usikker på om heatpipene vil blokkere sata portene på Asus P8H67-I, men det finner jeg snart ut.

Lenke til kommentar

Har ikke fått testet med Asus-kortet, men jeg har testet med et Intel H67CF, som er et meget solid hovedkort, og det passer. Dvs at hovedkort med samme layout som dette vil fungere med FC8. Heatpipene er bøyd oppover, så at strømkontakten kommer under heatpipene er ikke noe problem. Både Gigabyte-kortet og Asus-kortet burde kunne gå. For de som lurer på hovedkort til FC5, så har denne helt andre heatpipes. For FC5 har jeg derfor ikke funnet noen hovedkort i Mini-ITX format som passer. Så hvis man vurderer FC5 er det Micro-ATX hovedkort som gjelder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...