Gå til innhold

Once Upon a Time (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg sinnsykt til etterpå. Skulle bare mangle at det kommer en sesong til.

 

Og hvor ble det av Belle? Hm..

 

Hun er innelåst i et mentalsykehus av Regina. Mr. Gold tror hun er død og så lenge hun ikke rømmer, tviler jeg vi ser henne igjen. Kan hende produsentene lar Regina bruke henne som middel for å hevne seg Gold i neste sesong, men det er bare min teori.

 

Er det andre som fanget at Jennifer Morrison spilte Zoey i HIMYM? Hun virket så lav der og her virker hun ganske høy. Kanskje det er magi i Storybrook likevel. :p

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Gleder meg sinnsykt til etterpå. Skulle bare mangle at det kommer en sesong til.

 

Og hvor ble det av Belle? Hm..

 

Hun er innelåst i et mentalsykehus av Regina. Mr. Gold tror hun er død og så lenge hun ikke rømmer, tviler jeg vi ser henne igjen. Kan hende produsentene lar Regina bruke henne som middel for å hevne seg Gold i neste sesong, men det er bare min teori.

 

Er det andre som fanget at Jennifer Morrison spilte Zoey i HIMYM? Hun virket så lav der og her virker hun ganske høy. Kanskje det er magi i Storybrook likevel. :p

 

Har du sett sesongavslutningen? STOR spoiler her.

 

 

Jefferson (aka Mad Hatter) satte Belle fri, så hun kunne si til Mr Gold at Regina hadde låst henne inne. Det kan jo bli... interessant, spesielt nå da magi er tilbake og forbannelsen brutt. ;)

 

 

Btw andre sesong er allerede bekreftet.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Nope, har ikke sett avslutningen enda, tok bare en wild guess. Var nære på da. :) Skulle gjerne sett Mr. Gold lage et skikkelig komplott mot dronningen nå.

 

Forresten, vi har fortsatt ikke sett noe til av sønnen hans i den virkelige verden (ellers har jeg vært helt blind). Håper han også gjør et comeback neste sesong.

Lenke til kommentar

Se tittelen: USA-sendetid. Seriefinalen har blitt sendt i USA, ergo ikke spoiler.

 

Trodde først han skulle bruke den flaska hans med true love for å få tilbake sønnen, siden magien var det som gjorde at han mistet han. Regina smiler selvfølgelig fordi at hun får kreftene sine tilbake og at hun ikke blir drept av alle de andre, nå som de vet hva hun har gjort.

Lenke til kommentar

Nja, Regina bør nok ikke føle seg så altfor trygg nå. Alle vet hva hun gjorde, så hun vil nok ikke ha like mye makt i neste sesong som i denne. Jeg vil tippe Rumpelstilzkin blir den nye slemmingen, så kanskje Regina må alliere seg med Snøhvit og Emma?

 

Det var magien som gjorde at Rumpelstilzkin mistet sønnen, men nå har han jo fått magien tilbake. Det kan bli interessant... :p

Lenke til kommentar

Ahh, sesongfinalen var skikkelig knall, og ga hvertfall meg fornyet tro på videre fortsettelse av serien. Utvilsomt en av sesongens beste episoder. Hadde forventet på forhånd at flere av folkene skulle huske hvem de var, men ikke at hele forbannelsen skulle bli brutt. Så det var veldig bra, spent på hvordan de bygger det videre i neste sesong. Godt å ha Emilie de Ravin tilbake som Belle også. :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Nå da sesong to er godt i gang over dammen er det vel på tide å vekke opp denne tråden igjen. Har sett de episodene som er kommet av sesong to, og synes det så langt er mye, mye bedre enn sesong en på alle måter. Anbefaler absolutt fans av første sesong å fortsette, og folk som ikke gav sesong en noe særlig sjanse bør absolutt fortsette. :D

Lenke til kommentar

Det jeg lurer mest på er hva Hook har å gjøre her. Cora er jo dritond så det holder, og Rumpel har narret Regina helt fra start. Men er det så enkelt som at Cora blir den "nye" Regina? Og hvor passer Hook inn her? Vil han være på lag med Regina mot Cora og Rumpel? Og er det i så fall noe vi bør være glade for?

 

En annen ting jeg har tenkt en del over er hvor det blir av sønnen til Rumpel. Han dro til et land uten magi, men hvor er det? Nå da vi har Hook involvert og vi vet han er forbannet på Rumpel med god grunn. Hva om sønnen dro til Neverland? Folk fra Enchanted Forest blir tydeligvis ikke eldre, så han trenger ikke bli eldre i Neverland selv om alle andre blir det. Da mangler det bare å fly, så har vi Peter Pan. :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også at han er på jorda, men du glemmer at han dro til "et land uten magi". Om vi bare hadde hatt jorda og EF er det jo logisk nok, men tenk litt etter:

 

- Regina og Jefferson dro til Wonderland. Verden nr tre?

- Frankenstein kom fra et land uten magi. Verden fire?

- Mulan passer fint inn sammen med Snøhvit og alle de der pga Disneyfilmen, men da glemmer man at Mulan opprinnelig dukket opp i et kinesisk dikt som er langt eldre enn Disney. Verden fem?

- Hook stakk av fra Enchanted Forest til Neverland. Verden seks?

- Rødhette? Hun er nok fra historiene brødrene Grimm samlet. Verden syv?

- sir Lancelot? Han er en av ridderne av det runde bord, altså fra legenden om kong Arthur. Verden åtte?

 

Så teller man etter kan vi ha hele åtte forskjellige verdener representert allerede, og dette er bare de vi vet om. Selvsagt kan det være langt mindre, men vi vet aldri. ;)

 

Btw jeg vet Rødhette bor i Enchanted Forest, men hvordan kom hun dit i første omgang? Da hun var en liten jente var det nok betydelig enklere å dra fra verden til verden, så hun kunne fint ha kommet til Enchanted Forest som liten unge. Vi vet jo ingenting om bakgrunnen hennes. ;)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...