Gå til innhold

Once Upon a Time (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke så mye fart i tråden, som er synd, sesong 2 er bedre ja, og koser meg med hver episode, selv om det er litt dødperioder innimellom.

 

Synes Hook sin grunn for og hate Rumple er ganske så råtten, han stjal jo kona hans og regelrett latterliggjorde han.

Dog og kutte av hånda er kanskje en litt streng hevnaksjon :p

 

Er glad Henry ikke er med så mye, synes han er en dårlig skuespiller (selv om han er ung)

 

Har kommet til 2x07 Child of the moon.

Lenke til kommentar

Uten å spolere for mye synes jeg første sesong var bra, men litt langtekkelig. Sesongfinalen var derimot noe av det beste jeg har sett på lenge, og hadde mye action. Andre sesong har fortsatt i samme stil som finalen, og er langt bedre enn den første sesongen. Eneste minuset er at det kan være litt for mye action til tider, men jeg klager ikke. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest medlem-1432

ikke så mye fart i tråden, som er synd, sesong 2 er bedre ja, og koser meg med hver episode, selv om det er litt dødperioder innimellom.

 

Synes Hook sin grunn for og hate Rumple er ganske så råtten, han stjal jo kona hans og regelrett latterliggjorde han.

Dog og kutte av hånda er kanskje en litt streng hevnaksjon :p

 

 

 

Hook stjal da ikke kona hans, hun valgte og forlate han selv. Litt verre og drepe henne for det, som Rumple gjorde.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmpf. Der var sesongavslutningen til sesong 2 over, og jeg kan bare si jeg ble skuffet. De klarte fint å bygge opp til en megafinale, men neida. Det var selvsagt en "finale" denne gangen også (dvs bedre enn mange vanlige episoder, og meget bra cliffhanger), men savet noe alá finalen i sesong 1.

 

Og hva med den store avsløringen her?

 

 

Det viser seg at folkene i Neverland jobber for... *tada!*... Peter Pan. Men, øh, vi har jo visst helt fra når Hook dukket opp at Neverland ville være viktig, og bortsett fra en skygge har vi ikke sett noe til Peter Pan? Når skyggen i tillegg er ond blir det jo litt mistenkelig. I tillegg het jo forrige episode "Second star to the right", og denne "And straight on to morning". Leser man den originale boken beskriver Peter Pan veien til øyen som "the second to the right, and straight on to morning." (Disney endre det til second star, btw.) Men uansett, at Peter Pan skulle dukke opp var logisk helt siden Hook dukket opp i begynnelsen av sesongen (faktisk allerede i promoen før sesongen), og siden Hook er blitt snill (mer eller mindre) er det ren logikk at Peter Pan er slem. Noe skyggen hans bekreftet - i forrige episode...

 

Lenke til kommentar

Jeg likte siste episoden veldig godt egentlig, spesielt slutten og at gjengen nå endelig drar ut på eventyr, og at de reiser til Neverland. Fryktet en stund at alt skulle bli som normalt og at de ble værende i Storybrooke, og at vi aldri fikk se Neverland, men nå lover det meget bedre.

 

At Peter Pan vil dukke opp er jo ingen overraskelse, selv om det var greit at de endelig nevnte navnet hans. Liker forsåvidt ideen med at han er slem, siden Hook mer eller mindre er på den gode siden nå. Dette ble det jo også hintet mye til i nest siste episode, Second Star to the Right, som viste en mye mørkere versjon av den Peter Pan-historien vi alle kjenner.

 

Neil overlever, det var heller ingen sjokkerende avsløring, det har vi jo egentlig skjønt. Han forsvinner ikke bare inn i en portal og dør. Liker at han endte opp med Mulan og Aurora, så får vi bygge mer på deres historie også. Var litt bekymret for at de var glemt igjen oppi alt sammen.

Lenke til kommentar

Godt at serien ble fornyet for sesong 3. :) Ganske forventet, men samtidig har man jo sjelden noen garantier i denne bransjen, og seertallene har jo gått nedover.

 

Forventningene mine til neste sesong er at vi får mye spenning fra Neverland, spent på hvordan Peter Pan er, og hvordan samspillet kommer til å bli i gjengen som reiste avgårde nå, med både Regina og Rumple ombord. Håper også vi blir introdusert for

 

Ariel, som egentlig var ment skulle være med i sesong 2. Kanskje de lar henne komme inn i historien i Neverland. :)

.

Lenke til kommentar

Jepp, da er det bare å vente til høsten igjen. Håper ikke de bruker ~22 episoder på kun jakt og redningen av gutten. Neverland kan være stort og nå har de muligheten til å utforske mange andre ting. Kunne vært artig å gjøre seg ferdig med redningsaksjonen på 4-5 episoder og bruke resten til å bygge opp noe enda bedre. Sesong 2 var litt laber og forventet at G&T jobbet for noe skikkelig organisasjon, ala The Company i Prison Break. Håper Peter Pan blir en god hovedskurk.

 

Tanker om sesong 3:

- leste at Ariel kunne være en love-interest for Hook og at havfruene i Neverland kunne være litt som de PotC, men foretrekker heller at hun blir framstilt som hun er og blir spilt av en tenåring.

- Emmas utvkling av sine krefter. Vi har fått glimt av hennes store evner og vil gjerne se mer.

Det jeg kommer på i farta nå.

Lenke til kommentar

Ikke glem at sesong to started med at de ble sittende fast i Enchanted Forest, men de kom seg relativt raskt bort derfra. Jeg vil tippe vi blir værende i Neverland en del episoder, men slettes ikke i hele sesongen. Man må heller ikke glemme det som fortsatt foregår i Storybrooke. Greg og Tamara har stukket av (sannsynligvis til Neverland, men fikk vi det bekreftet?), men de sa jo flere ganger at det er mange flere av dem. Det vil ikke akkurat overraske meg om Emma, Snøhvit og den gjengen der endelig kommer seg tilbake til Storybrooke etterhvert, bare for å se byen okkupert av folkene til Greg og Tamara.

 

In other news har vi jo denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=CpeK2RMrhSw

 

Noen som gleder seg? Gruer seg? Jeg synes det virker lovende, men kjipt at de har en helt annen skuespiller til Mad Hatter. Men det er jo forståelig, siden han som spiller Jefferson dukker opp i Captain America: The Winter Soldier neste år. Har vel ikke tid til tv-serier da. :p

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hm... tja... rar sesongavslutning denne gangen. Det skjedde jo ingenting, til tross for at det var en dobbelepisode. Og hva fanken mente de med hun dama på slutten? Ble overrasket der, men er ikke sikker på at jeg mener det på en bra måte. Det kan bli meget interessant neste sesong, men det skal fint lite til for å rote det til og ødelegge hele serien. Håper virkelig de ikke har kjørt serien i grøfta nå...

Lenke til kommentar

Tja, kunne ha vært bedre ja. Blir nok en ny runde av god-Regina/ond-Regina. Du skjønte ikke slutten? Har du ikke fulgt med på kinotoppen de siste månedene? :p Jeg ble ikke overrasket at de hentet inn en prinsesse som har fått mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Jeg sa jeg ble overrasket, ikke at jeg ikke skjønte den. Til nå har de kun hatt med folk fra gamle eventyr, med Alice in wonderland og Frankenstein som litt tvilsomme (begge er fra bøker, og ikke "ekte" eventyr.) Filmen du snakker om er under ett år gammel, og som sagt en film. Det har dermed ingenting å gjøre i OuaT. De kan jo ikke bare slenge på noen Marvel-folk eller folk fra Star Wars, til tross for at eier franchisene.

 

Derimot hadde det vært interessant on Indiana Jones dukket opp, enten i nåtid eller i et flashback. Det kunne blitt en fin måte å se om folk vil ha en Indy uten Harrison Ford igjen. (til tross for alt maset om at Indy ikke kan funke uten han er det minste tre stk som har spilt ham opp gjennom årene.) ;)

Lenke til kommentar

Sorry meg da. :p En film forsåvidt,ja, men som er basert på et eventyr. Tillegg er det kjent at disse forfatterne ikke har noe fast plan, de bare kommer på ting underveis. De har røpet nå at sluttscenen har vært planlagt siden de først så filmen. Ikke sikkert at hele sesongen blir basert på henne. Syns det er flere "verdener" som kan utforskes.

Lenke til kommentar

Ser det teknisk sett er basert på et eventyr, men det er veldig løst. Det som bekymrer meg er at de kan fortsette å slenge på alt mulig av tullekarakterer, og faktisk gå så langt som å slenge på karakterer i den neste filmen bare for å ha en unnskyldning til å ta dem med i OuaT. Ingen tjener på det. De har også hintet at Merida fra Brave kan dukke opp i OuaT. Hun er ikke basert på et eventyr, men er fullstendig diktet opp av Disney. Vi får vel stole på at de vet hva de gjør.

Lenke til kommentar

Emma utga jo seg for å være Princess Leia også, så de begynner å bruke de karakterene de har på lager nå ja :p

Litt nysgjerrig på tolkningen av dama fra Frost. Urnen hun var i var tross alt i lageret hvor Rumble hadde det ondeste av det ondeste, så tror nok det blir ganske heftig i sesong 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...