Gå til innhold

Once Upon a Time (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Oi, ble det liv i denne tråden igjen ja :p Haha, vel, jeg syns det var gøy at de introduserte Elsa i sesongavslutningen. Jeg liker jo også godt filmen, og selv om jeg skjønner at mange reagerer på det som fort kan oppfattes som ren "produktplassering" for å selge både serie og film, så syns jeg det er greit i denne serien her. Det handler jo om eventyrfigurer, men det har vært klart for meg ganske lenge at det egentlig bare er et sammensurium av masse Disney-figurer, og jeg fryder meg med det. Det er sånn denne serien er, og dersom introduksjonen av Elsa kan bidra til å få mer blest rundt serien, så er det helt ok for meg.

 

Hvordan Elsa blir er vanskelig å si, på den ene siden vil det være rart å gjøre henne ond, siden hun ikke er det i filmen, samtidig er jo en sånn bytting noe serien har gjort før, både med Peter Pan og Captain Hook, så det er godt mulig de gjør det.

Eller så kan de jo gjøre henne til enda en "misforstått" ond person som dras mellom begge sider, men dette er kanskje også noe oppbrukt, i både Regina og Rumple. Men så er vel nettopp det noe serien ønsker å vise også, med "Evil isn't born, it's made".

 

Ellers så var det jo utrolig irriterende at lykken nok en gang blir ødelagt for Regina, hun har jo kommet en lang vei til den gode siden, men det er vel en gang sånn at hun er "the evil Queen" når alt kommer til alt. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både og. Frozen er basert på et eventyr kalt Snødronningen (The Snow Queen), men det er veldig løst basert. Interessant nok er Snødronningen den slemme i eventyret. Legg til at Elsa i Frozen stakk av fordi hun ble misforstått og alle trodde hun var slem, så blir det jo litt interessant å tenke på hvordan hun vil være i neste sesong. Snill? Slem? ;) Da har vi allerede seks (!) potensielle kandidater til bad guy neste sesong:

 

- Elsa? Slem i eventyret, misforstått i filmen. Slem i OuaT?

 

- Regina? Hun fikk lov å bli helten og redde dagen, men hun ble sviktet av Robin når Marion kom tilbake, og hun ble mildt sagt forbannet på Emma. ("You are just like your mother...") Betyr det at hun blir slem igjen?

 

- Zelena? Vi trodde hun mistet magien og døde, men like fullt spaserte hun ut av cellen. Hvor ble hun av? Tror neppe hun er borte for godt, så hvor lenge er det til hun kommer tilbake?

 

- Rumpel? Han har gjort mye for Belle, og prøvde å manipulere oss til å tro han var snill. Men han beviste jo at han narret Belle med den kniven og "drepte" Zelena, så han er nok ikke helt snill likevel. Men hvor slem er han egentlig?

 

- Peter Pan? Ja, han er død, bla bla bla. Men om han kommer tilbake vil han ikke akkurat være den eneste som ikke holdt seg død lenge. Rumpel var død og fanget i boksen, Neil døde en liten stund (kom riktnok ikke tilbake for fullt, men nok til en gjesterolle), Regina "døde" i slutten av sesong to en liten stund osv. Ikke glem at hun ofret seg for å bryte den magien, bare for å bli reddet i aller siste liten. Emma ble først fanget i Enchanted Forest i starten på sesong to, bare for å få hele gjengen fanget i Neverland i sesong tre. Her var det David som ofret seg for å redde alle, bare for å stikke av likevel. Så hvor lenge vil Peter Pan være borte? ;)

 

- Sist, men ikke minst: Det kan være noen vi ikke har sett ennå. Plottet med Peter Pan varte bare en halv sesong, før Zelena tok over i den andre halvparten. Vil de gjøre det samme neste sesong, eller vil vi få en mer sammenhengende sesong denne gangen? Elsa er tilbake, men er hun den eneste? Eller kan noen andre ha fulgt henne etter sesongavslutningen? For alt vi vet kan hun være på vei til Storybrook for å advare alle de andre mot den virkelige fienden. Kanskje hun da slår seg sammen med dem, og kanskje hun dør. Hvem vet? Grunnen til hvorfor hun var fanget i den flasken i første omgang kan være fordi hun ofret seg, og godtok å bli fanget der sammen med den slemme.

 

Uansett kan det bli en interessant sesong. :)

 

BTW det var først når jeg skrev dette jeg så hvor like navnene Regina/Zelena egentlig er. Genialt. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Fornøyd med sesongstarten. Elsa og resten av Frozen-universet føles fortsatt littegrann påtatt, men tror det kan bli et greit tilskudd til resten. Morsomt at de har tatt med både Hans og Sven også.

 

Ellers så er jeg mest spent på introduksjonen av Sorcerer Hat på slutten, og hva Rumple kan finne på med den. Så spørs det også om vi kommer til å se Yen Sid i serien etterhvert. Kanskje det er han som er forfatteren av eventyrboka.

Lenke til kommentar

For å oppklare så poster jeg ingen spoilere, har ikke lest noen nettsider heller, er bare mine egne teorier. Men har man litt kjennskap til Disney-universet fra før så er det jo enkelt å se for seg hvordan ting blir videre.

 

Forresten var det gøy å se Giancarlo Esposito som Sidney igjen. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Tja, det siste avsnittet ditt var jo mer eller mindre en direkte oversettelse av anmeldelsen på IGN, så er jo lett å begynne å lure litt. :p Men er strengt tatt ikke en spoiler, da alt skjedde i episoden. Eneste problemet er at å slenge ut sånne navn (som igjen er litt vel like teoriene til IGN) grenser mot spoilere. Hvem i huleste vet hvem Yen Sid er? Han er faktisk en av de mest obskure karakterene i hele Disney-universet, og er mest kjent som trollmannen som lærte opp Mikke i Fantasia. Mulig han har vært med i Kingdom Hearts også, men slettes ikke alle har spilt dem noe særlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har sett at det spekuleres i at(setter det i spoiler bare for å være sikker)

 

 

Sidney egentlig er Yen Sid, og Henry vil være hans læregutt(istedenfor Mikke).

 

 

 

Jeg tviler sterkt. Regina hadde ikke noe problem med å fange ham og få ham inn i speilet, verken i Enchanted Forest eller nåtid. Det høres ikke akkurat ut som en svært kraftig trollmann som (i teorien) kan ha skrevet hele den boken som startet alt sammen. Jeg vil tippe han har noe med Will Scarlet/Knave å gjøre. Kanskje det er en sammenheng mellom han, Yen Sid og Mad Hatter? Will trenger jo noe å gjøre nå da han er fast inventar i hovedserien, og jeg tviler på at de bare har droppet hele Wonderland-greia, selv om den serien heldigvis er over.

 

Når det gjelder Henry er det vel åpenbart at han har tatt over Arendelle, og jeg blir ikke akkurat overrasket om han vil forsøke å ta over Storybrooke også etterhvert. Spørsmålet her er vel om de har tid til det, med tanke på Snow Queen og alt det der. Eller blir det andre del av sesongen? (det er vel rimelig bekreftet at Frozen-historien bare er første halvdel, som Peter Pan var i forrige sesong.)

 

Eneste jeg ikke skjønner helt er Rumpel og den kniven. Han byttet jo den tilbake, så Belle har den ekte. Men hvorfor virker det da som hun fortsatt har den falske? Eller byttet han ikke om likevel, men bare lot som?

 

Lenke til kommentar

Men i sesongavslutningen så vi at han hadde den ekte selv, og han gjorde et stort nummer ut av å bytte knivene i hemmelighet i første episode her. Hva var poenget med det, om han fortsatt har den ekte selv? Skjønner ikke helt det der. Tror jeg gikk glipp av ett eller annet.

 

Them boobs? Hehe, morsomt at folk faktisk gidder. Tok meg to sekunder å finne toppløsbilder av henne. For science. :p

Lenke til kommentar

Nå husker jeg ikke hva han sa om knivene når han besøkte graven til Neal, men Rumple er smart og manipulativ. Han vil jo folk skal tro godt om ham og dermed ga (falske) kniven til Belle som bryllupsgave(?) og henrykte sin tillit og kjærlighet til henne. Selvsagt gir han ikke fra seg noe som kan bli brukt mot ham. Mr. Pirate gjennomskuet det lett.

 

Hva kan jeg si, pupper er for menn det diamantar og smykker er for damer. :p Når du nå nevner det, bør nok gjøre en research selv. Du vet, for science. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo han han en plan, at kniven er for farlig for han og alt det der. Det jeg ikke skjønner er at de først gjorde en stor sak ut av at han gav Belle en falsk kniv i slutten av sesongen, og så gjøre et stort nummer av at han byttet den ekte tilbake uten at hun merket noe. Hvorfor gjorde de alt dette, hvis han fortsatt har den ekte selv? Men kanskje jeg bare har gått glipp av noe. Ikke noe jeg gidder bruke mer tid på. Vi får vel vite noe mer snart uansett. :)

Lenke til kommentar

Veldig frem og tilbake med den kniven. Sikkert så vi ikke skal vite hvem som faktisk har den.

 

Teorier om hvem hun isbar dama er? Må være en kjent eventyrfigur.

Selv gjetter jeg mot isdronningen i Narnia, selv om det kan være vanskelig å flette den historien inn i denne suppa.

Tror iallefall ikle hhun er tanten til Elsa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...