Gå til innhold

Once Upon a Time (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Karakteren Elizabeth Mitchell spiller er The Snow Queen som er skrevet av H.C. Andersen.

 

http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Snow_Queen

 

Med tanke på at hun visste hvem Emma var, og at Emma sa at hun kjente igjen stemmen hennes fra tidligere, så lurer jeg på hva forhold de har/har hatt?

 

Kan det være at hun er en tidligere fostermor for Emma, men som ikke kunne/ville ha henne mer, eller at hun på en måte er i slekt med noen i familien hennes?

 

 

Neste episode(S04E04) heter "The Apprentice", så vi får nok vite litt mer om hvem som er The Sorcerer, og hvem som er hans apprentice.

 

Ser også at Hook sannsynligvis får tilbake hånden sin av Rumple, men spørs hvilke bivirkninger som følger med siden "All magic comes with a price".

4961953.jpg

 

 

Endret av K_7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper inderlig de slutter med disse slektningene og relasjonene. Kom jo ikke som overraskelse at Snow Queen er tanta til Elsa og Anna. Nå vet vi ingenting om henne foreløpig, hvordan hun kom til "byen" og hva hun har gjort alle disse årene. De har sikkert tenkt en god tvist ifht Emma, men tenker den og vil være ren skuffelse.

 

Ser fram til neste episode da. Da skal nemlig

Emma og Hook endelig dra på sin etterlengtede date. :p Håper også vi får noen hint om trollmannen som hatten tilhører.

 

Lenke til kommentar

Dagens episode var herlig full av referanser til Disney. :)
Egentlig ikke spoiler, bare mine egne tanker og teorier, men setter det i tags for å være sikker på at jeg ikke ødelegger spenningen for noen.

 

The Apprentice og alle referansene til Mikke Mus var herlige, hatten har vi allerede sett, i denne episoden dukket også ett av de magiske kostene opp. At the apprentice ble forvandlet til en mus, var også en fin referanse.

Ellers, morsomt at Anna blir truet av Rumple med at hun vil være "locked up in my tower", noe som får meg til å tro at de kommer til å la Anna og Rapunzel være samme person dersom sistnevne historie skal inn i serien. At det i etterkant av filmen "Frozen" har vært mange som har påpekt at Anna ligner veldig på Rapunzel i filmen "Tangled", gjør dette ekstra morsomt dersom det er tilfelle.

(Samtidig har jo Rapunzel allerede en cameo i Frozen, så det er klart at disse to ikke er samme person i animasjonsfilmene, uten at det nødvendigvis stopper OuaT-skaperne fra å gå for ideen.)

 

Og så ble jo Henry apprentice til Mr. Gold på slutten av episoden. Så kanskje er det her den virkelige "Sorcerer's Apprentice"-historien starter.

 

 

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Du glemmer at vi allerede har hatt Rapunzel i OuaT, så nei, hun og Elsa er ikke samme person. Men for å ta noen teorier har jeg tenkt litt på hva den hatten egentlig betyr, hvem som skrev boken osv.

 

 

Det jeg har tenkt mest på er at Will Scarlet er fast inventar i OuaT nå, men hvorfor? Det kan i teorien ha noe med hatten og boken å gjøre. OuaT liker å kødde med karakterene, så onde blir snille (Regina, Hook, til en viss grad Rumpel), og snille blir slemme (Peter Pan). Men vi har også sett noen litt merkelige valg, der blandt annet moren til Regina var Red Queen i Wonderland (uvisst hvordan de har tenkt å forklare det, men samme det.)

 

Men i Wonderland var hoveskurken ikke uventet Jafar. Han var en svært mektig trollmann, men var han mektig nok til å ha skrevet den boken? Målet hans i Wonderland var å endre de magiske lovene, så alt ville vært mulig. Ikke helt ulikt det Rumpel prøver på, men med andre midler. Vi vet også at Jafar endte opp i en flaske på slutten, men hvor lenge? Will var jo også der en liten stund, men slapp ut. Hvorfor skulle ikke Jafar også slippe ut etterhvert? Og med tanke på hvor mange som har reist til og fra Wonderland, hvor stor er sjansen for at Jafar dukker opp i Storebrooke etterhvert? Tenk så på Snow Queen. Hun kom ikke til Storebooke med forbannelsen, så hvor kom hun fra? Jeg vil tippe hun kom fra en annen verden, men det er jo mulig hun kom fra Wonderland.

 

 

Regina interesserer meg også ganske mye, med tanke på hva hun driver på med nå. Motivet er jo greit nok, men har hun tenkt nøye igjennom ting her, eller har hun oversett noe viktig?

 

 

Hun prøver å få en happy ending, men hvordan vil det være mulig uten å endre fortiden? Og hvis hun gjør det, hvor mye vil endres i nåtiden? Kort sagt har vi jo filmen Butterfly Effect. En liten endring i fortiden kan få enorme konsekvenser i nåtiden. Hvis hun ble sammen med Robin Hood i Enchanted Forest, er det ikke sikkert han ville ha blitt en helt. Han kunne ha vært en tyv, eller kanskje verre (siden hun da var Evil Queen). Folk han reddet ville aldri ha blitt reddet likevel, så de ville nok dødd. Kanskje ville hun ikke blitt nødt til å kaste forbannelsen, så Storybooke ville aldri ha eksistert. Kanskje fikk hun Robin til å drepe Snøhvit også? Det er bare noen få potensielle konsekvenser av å endre fortiden. Så kanskje hun vil få en happy ending til slutt, men til hvilken pris?

 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nei, syns egentlig det var helt grei avslutning. Nå har de lagt opp til noe mer spennende og det hadde ikke fungert bra å ha de hengende rundt. Også godt å se en viss person endelig få bein i nesa og ta oppgjør. Blir spennende å se hvordan han tar hevn nå. Må si ble litt overrasket å se den tredje av de kvinnfolka, hadde ikke ventet det. Var spot-on med kostymen og sminken, for hun var heit!

 

Selvsagt hadde de lagt inn litt eyecandy for gutta også, men må si den korsetten så litt for stramt ut. Håper hun fikk puste normalt. :p

Lenke til kommentar

På den ene siden tviler jeg på at Frozen-gjengen kommer tilbake, men de hadde mye uoppgjort der. Blir jo rart om vi ikke får se hva som skjer videre der i gården. På den annen side ble Once Upn A Time In Wonderland ikke så spesielt bra, men de har snakket om en OuaT: Frozen, så vi får se.

 

Ellers ble jeg litt skuffet. Først ble den forbannelsen endelig kastet i slutten av en episode, men den ble stoppet i neste episode. Vi ble også kvitt Ingrid, og alt ser ut til å være helt fint.., men det var fortsatt enda en episode igjen? Det ble for langdrygt for meg. Den siste episoden føltes aldri som en finale. Joda, en og annen dust som Robin Hood sliter litt, men er det seriøst noen som tror de ikke vil komme tilbake. Rumpel kunne ha slitt en del (bra skuespill der, btw), men de viste jo at han klarer seg svært fint.

 

Og hva med de tre nye kvinnfolkene? At to er mektige skjønner jeg jo, men de er jo hekser. Men hva med hun tredje? Har hun noen krefter å snakke om i det hele tatt? Jeg hadde helt klart foretrukket om de tok Wicket Witch tilbake i stedet. Vi fikk jo aldri se hva som skjedde med henne? :(

 

Alt i alt ble det for mye rot for min smak på slutten. Men pytt, neste halvpart har en ny historie, så den blir nok bedre. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Syns finalen var veldig bra, selv om den startet litt tregt, men de siste 15-20 minuttene ble ganske spennende. Håper også egentlig neste sesong kan/bør bli den siste. Deles i to deler igjen, der 5a tar for seg det som skjedde nå og vi får utforsket det siste riket og jakten på en viss person, og 5b blir endgame for alle sammen og alle får sin lykkelig slutt (typisk Disney-avslutning altså).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...