Gå til innhold

Once Upon a Time (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

awp6rk.jpg

 

Once Upon a Time er en eventyr-dramaserie på ABC. Serien er skapt av Edward Kitsis og Adam Horowitz, som for de fleste er best kjent som to av forfatterne av LOST.

Serien hadde premiere på ABC 23. oktober 2011.

 

 

Karakterer

 

 

Emma Swan (Jennifer Morrison)

349894.jpg

 

 

 

Henry (Jared Gilmore)

349891.jpg

 

Snow White/Mary Margaret Blanchard (Ginnifer Goodwin)

349930.jpg

 

Prince Charming/John Doe (Joshua Dallas)

349890.jpg

 

The Evil Queen/Regina Mills (Lana Parrilla)

349892.jpg

 

Sheriff Graham (Jamie Dornan)

349895.jpg

 

Jiminy Cricket/Archie Hopper (Raphael Sbarge)

Season-1-Cast-Promotional-Photo-Raphael-Sparge-as-Archie-Jiminy-Cricket-once-upon-a-time-25199444-446-595.jpg

 

Rumpelstiltskin/Mr. Gold (Robert Carlyle)

349893.jpg

 

 

 

Trailer

 

 

Sneak peek

 

Endret av Nevnarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har ikke nevnbart Lindelof med i produksjonen, han er en konsulent for bare piloten (første episode). Og det har ikke vært stort enn at Kitis og Horowitz får pointers fra han.

 

Nevnbart at Giancarlo Esposito fra Breaking Bad også har en fast birolle på serien, litt som det omfanget vi får Raphael Sbarge og Carlyle ihvertfall i starten.

 

Likte piloten. Grei, og jeg likte de fleste av skuespillerne ved unntak av Jennifer Morrison som er bare skrekkelig dårlig skuespiller (men eye-candy, so hey hey). Grei historie, noe litt kanskje litt for barnevennlig, men jeg syntes det var greit.

 

Lana Parilla fungerer nok engang som skurk.

 

Ser fram til gjesterollene framover. Kristin Bauer van Straten (True Blood), David Anders (Alias), Alan Dale (Lost), Eion Bailey (Fight Club), Jessy Schram (Falling Skies), Emma Caulfield (Buffy), Harry Groener (Buffy) o.s.v. Alle som jeg har likt tidligere.

Lenke til kommentar

Håper dette blir en ny lost på mange måter. Har savnet en god serie å engasjere meg i, hvor jeg etter hver episode bare har lyst til å se mer og diskutere hva som kanskje kan komme til å skje videre etc. Første episode viste potensialet, bare dette ikke blir en barneserie som Mahavishnu nevner, men utvikler seg mere i thriller/drama retningen.

Lenke til kommentar

Jeg håper også på, om ikke akkurat en "ny LOST", så hvertfall at serien får holde seg i mer enn én sesong (forutsatt at den har noe å tilby, selvsagt). Litt lei av serier som hele tiden blir økset etter en sesong.

 

Likte også godt LOST-referansene som var i denne episoden. :new_woot:

 

(Skal også få oppdatert og utvidet førstepost med tiden, bare å komme med forslag eller bidrag dersom noen har det. Ble egentlig bare slengt sammen i farten. :)

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at den prøver på å være Lost, men selvfølgelig er jo logikken til folk nesten i dag at alt med en stor cast er ny Lost og.

 

Med tanke på at det er to forfattere fra Lost så tviler jeg på at de prøver å kopiere sitt tidligere verk, eller et verk de tidligere har bidratt til.

Lenke til kommentar

Andre som fikk flashback fra en tegneserie som gikk i Nemi for 1-2 år siden?

 

Tenker du på Fabler? Vet at den gikk i Nemi, men jeg har lest den selvstendig. Veldig likt ja, med tanke på hele eventyrverdenen. Når jeg tenker på fabler så kunne jeg egentlig ønske at de laget en tvserie på den istede..

 

Ja Fabler var det den het ja :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...