Gå til innhold

Ny World of Warcraft-utvidelse kunngjort (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SWTOR? WoW med ny skin? Neitakk vi sees i GW2 :3Før fanboysa kommer: Jeg har ikke prøvd SWTOR beta men etter hva jeg har sett og hørt er det mitt intrykk av SWTOR. Blir nok å prøve spillet hvis jeg hører gode ting om det men GW2 er mer hype for min del. Ingen subscription og PvP chars er også +.
SWTOR er evolusjon, ikke revolusjon. Men det er definitivt nytt, friskt og stort nok til å bli det 'next big thing'.Guild Wars 2 ser ut som en liten revolusjon, og er definitivt noe jeg kommer til å prøve, men jeg finner det uhyre merkelig at det er gratis å spille. Og når noe virker for godt til å være sant...

 

Jeg er så lei av at folk skriver the next big thing som skal ta Wow .

 

SWTOR BLIR IKKE DET NEXT BIG THING

 

Alle har sagt det om nye mmo hvert år, SWTOR blir bare helt vanlig mmo som Rift og wow

 

Edit(Hvorfor blir det 5 poster når jeg skriver 1, hver gang, kan ikke Gamer fikse dette snart)

 

 

 

Ingen andre enn Blizzard selv kommer til å vippe World of Warcraft ned fra tronen, de må selv kjøre det i grøfta så de mister sine trofaste spillere, enkelt og greit. Og så lenge som Blizzard leverer den mest komplette og tilfredsstillende MMO-opplevelsen så vil de nok klare seg en god stund fremover også.

 

Og personlig tror jeg ingen MMO-spill vil bli like stort som World of Warcraft, det kom på et perfekt tidspunkt og som et såpass friskt pust i markedet at når det rett og slett for mange som har gått lei konseptet, det har blitt for mange alternativer på markedet til at noe nytt MMO-spill kommer til å fenge og klare å kapre såpass mange spillere over en lengre periode igjen.

 

 

Men samtidig så er jeg temmelig sikker på at Star Wars: The Old Republic blir større enn Rift, Aion og Age of Conan ene og alene på grunn av at det er Star Wars. Det finnes så forsvinnende mange Star Wars fans der ute at spillet vil dra inn kjempe tall ene og alene på grunn av dette, og det er bøttevis med Knights of the Old Republic spillere som ikke har rørt et MMO-spill tidligere som kommer til å teste ut The Old Republic.

 

Samtidig så er Bioware det første skikkelige store selskapet som knapt har laget et eneste dårlig spill på en årrekke som står bak og støttes opp av EA, som du riktignok kan si mye rart om men når de satser abnorme summer i et så godt selskap som Bioware for å levere et spill som kapre spillere i mange år så står det hvertfall ikke på kompetanse, ressurser eller kapasitet.

 

At lille Funcom osv ikke klarer å levere og tilfredsstille et stort publikum kommer ikke som noen overraskelse, men Bioware kombinert med ressursene til EA blir av en helt annen skala og med fanbasen til Star Wars universet i bakhånd så vil The Old Republic uten tvil bli det nest største MMO-spillet etter World of Warcraft er jeg nesten helt sikker på. Hvorvidt spillet vil levere og klare å holde på spillerne sine og levere godt i flere år vil jo kun tiden vise men at det topper spill som Rift osv.. den første perioden er det vell ingen tvil om.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
SWTOR? WoW med ny skin? Neitakk vi sees i GW2 :3Før fanboysa kommer: Jeg har ikke prøvd SWTOR beta men etter hva jeg har sett og hørt er det mitt intrykk av SWTOR. Blir nok å prøve spillet hvis jeg hører gode ting om det men GW2 er mer hype for min del. Ingen subscription og PvP chars er også +.
SWTOR er evolusjon, ikke revolusjon. Men det er definitivt nytt, friskt og stort nok til å bli det 'next big thing'.Guild Wars 2 ser ut som en liten revolusjon, og er definitivt noe jeg kommer til å prøve, men jeg finner det uhyre merkelig at det er gratis å spille. Og når noe virker for godt til å være sant...

 

Jeg er så lei av at folk skriver the next big thing som skal ta Wow .

 

SWTOR BLIR IKKE DET NEXT BIG THING

 

Alle har sagt det om nye mmo hvert år, SWTOR blir bare helt vanlig mmo som Rift og wow

 

Edit(Hvorfor blir det 5 poster når jeg skriver 1, hver gang, kan ikke Gamer fikse dette snart)

 

 

(Sip)

 

 

Mye du skriver :p

 

For min del kommer Aion til og bli kickass når 3.0 kommer rundt juletiden, helt amazing spill for de som liker FF stilen.

 

Nå må du og huske at de fleste Star Wars fan liker action og SWTOR er ikke action.

 

Du skriver mye logikk men SWTOR Blir neppe større en Rift Aion osv, det blir sikkert litt over salget på starten men så går det i samme bølgelengde som resten :p

Lenke til kommentar

Hva skjedde med The Emerald Dream? Hadde blitt en mye bedre expansion enn Pandaren.

 

Dette ser bare ut som et Disney spill rettet mot barn :/

 

Nemelig. De retter content mot casuals, barn og jenter. Noe det er penger i. Å spille WoW er ikke for nerder som sitter på gutterommet lengre, "alle" spiller WoW nå og det er derfor de lager slike exp. Testet dette ved å sende traileren til ei vennine som har tidligere spilt WoW og reaksjonen jeg fikk var "ååå så søte" etc etc og at hun kommer nok mest sansynlig til å starte å spille igjen når denne exp kommer.

 

Men du ser at Bli$$ard er redde for å miste subs når de tilbyr gratis digital nedlastning av Diablo 3 hvis man kjøper 12mnd sub til WoW. $)

Lenke til kommentar
SWTOR? WoW med ny skin? Neitakk vi sees i GW2 :3Før fanboysa kommer: Jeg har ikke prøvd SWTOR beta men etter hva jeg har sett og hørt er det mitt intrykk av SWTOR. Blir nok å prøve spillet hvis jeg hører gode ting om det men GW2 er mer hype for min del. Ingen subscription og PvP chars er også +.
SWTOR er evolusjon, ikke revolusjon. Men det er definitivt nytt, friskt og stort nok til å bli det 'next big thing'.Guild Wars 2 ser ut som en liten revolusjon, og er definitivt noe jeg kommer til å prøve, men jeg finner det uhyre merkelig at det er gratis å spille. Og når noe virker for godt til å være sant...

 

Jeg er så lei av at folk skriver the next big thing som skal ta Wow .

 

SWTOR BLIR IKKE DET NEXT BIG THING

 

Alle har sagt det om nye mmo hvert år, SWTOR blir bare helt vanlig mmo som Rift og wow

 

Edit(Hvorfor blir det 5 poster når jeg skriver 1, hver gang, kan ikke Gamer fikse dette snart)

 

Kan jeg låne den spå kula du har? Jeg pleier nemlig å drite meg så jævlig ut med påstander som dette og andre ting serru....

Lenke til kommentar

LarZen, hver ENESTE expansion til WoW så er det samme greia her på forumet. Det er de samme gamle som klager og syter over at dette kommer til å suge, være forferdig og WoW's endelik. Samtidig skryter de uhemmet av ett eller flere kommende MMO's som skal blåse WOW av tronen, f.eks. AoC. Så det er nok mer en påstand basert på erfaring fra tidligere identiske situasjoner enn enn en spådom om framtiden tatt ut fra løseluften.

 

Selv, gleder meg. Kameratene har fått ny iver etter WOW så da har vi så smått begynt på igjen. Satser på at blizzard får det til som vanlig, hvis ikke har både de og andre selskap nok av kvalitet-titler å velge i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er så lei av at folk skriver the next big thing som skal ta Wow .

 

SWTOR BLIR IKKE DET NEXT BIG THING

 

Alle har sagt det om nye mmo hvert år, SWTOR blir bare helt vanlig mmo som Rift og wow

 

 

Gjør nok det, skjønner du. Eneste grunnen til at WoW vokste i spillermasse de siste årene er utvidelse til nye kontinenter. Alikevel mister de en million spillere i året.

 

SWTOR er det første spillet som i min oppfatning har hatt noen realistisk sjanse til å vippe WoW av tronen. Særlig nå som WoW ødelegger ting for seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Pandaren har vært i Warcraft lore siden Warcraft3 har vell ingen sagt noe som helst på? Men se på den Mist of Pandaria traileren engang til, ta en titt på racials for Pandaren rasen så kan du ikke komme her å si at du ikke får en helt utrolig massive "Kung Fu Panda" følelse av det hele?

 

Akkurat som hele Pet Battle Systemet er total rip-off av Pokemon.

Kan si hva du vil om du liker dette eller ikke, men det er jo helt tydelig hvor mye av inspirasjonen kommer ifra og for meg blir mye av dette helt useriøst.

 

 

Kommer nok helt klar til å teste det engang i tiden, men hvor alle tidligere utvidelser har fått meg pumpa og gira for World of Warcraft igjen og fått meg til å spille et par uke før release for å gjøre meg klar og hvor jeg har forhåndsbestilt Collectors Edition og spilt fra release så vil jeg neppe plukke opp dette før flere uker etter release bare for å se om det har noe for seg i praksis i det hele tatt.

 

Første utvidelse til World of Warcraft, eller først utvidelse til et Blizzard spill noensinne hvor jeg sitter fullstendig vanntro og ikke føler meg gira, pumpa eller interessert i å spille det i det hele tatt. Og dette er ikke for å slenge dritt om World of Warcraft, jeg har spilt det i alle år og jeg har støttet oppunder World of Warcraft i Star Wars The Old Republic tråden aldri så mye men dette var for meg utrolig "meh".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg (og mange med meg, vil jeg tro) som har spilt Warcraft fra det første spillet kom ut, og som har elsket det fantastiske spilluniverset som Blizzard skapte, så er dette ganske tragisk. Siden WoW er et MMORPG var det kanskje uunngåelig at en del smådustete ting ville krype inn, og at den originale Warcraft-følelsen ville bli vannet ut. Med denne panda-utvidelsen ser vi nå en kulminasjon av dette, hvor Blizzard har beveget seg veldig langt vekk fra det som var en utrolig tøff og gjennomtenkt spillverden.

 

Til dere som sier at pandaene er en del av universet, så vil jeg minne om at de ikke er en stor del. Hvis jeg ikke husker feil ble de først introdusert som en aprilsnarr, og senere ble de av en eller annen grunn en nøytral helt man kunne kjøpe. Vi snakker altså ikke om en sentral rolle, akkurat, og det er et mysterium for meg at Blizzard har gjort "spøk til alvor".

 

Ungdom som fikk sitt første møte med Warcraft i WoW tenker kanskje ikke over det, men for meg er nå Warcraft/WoW gjennomprostituert for å tjene mest mulig penger, og veldig fjernt fra det originale konseptet. Jeg håper denne tilleggspakken selger elendig, og at Blizzard dermed tar til vettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...