Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Telefonen gir meg et første inntrykk av skikkelig kvalitet! Er MYE bedre å taste på (veldig følsom og nøyaktig skjerm) enn den HTC Legend som jeg nå har byttet ut med denne.

Jeg var litt engstelig over at 4 tommer ville bli litt for lite når HTC Legend HD har 4,3 og den nye Galaxyen kommer med 4,3 men jeg er veldig glad nå at jeg gikk for denne. MYE enklere å betjene den med en hånd - skrive med tommelen... har såvidt vært borti HTC på 4,3 tommer og den føltes alt for bred. Til dere som ikke har fått den ennå - GLED DERE!

 

Har må lyst til å utforske den litt men er helt fersk i faget.

 

Hva gjør Launcher PRO som noen snakker om her og hvordan får jeg den inn på tlf?

 

Det samme med swiftkey, erstatter den da det innstallerte keyboardet og er det mye bedre? og hvorfor?

 

Er det andre apps jeg bør installere og hvor finner jeg i tilfelle de?

 

Takker på forhånd!

 

Launcher Pro erstatter selve "skallet" på hjemmesiden(e). Ikonene, hele oppsettet, egentlig. Man kan customize veldig mye, jeg anbefaler det. Det finnes gratis prøveversion i Market!

 

Switfkey gir deg Æ, Ø og Å, samt at den forutser orda du skriver, noe som gjør det enklere og kjappere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra legend burde det være enkelt, enten sync'er du alle til google-kontoen din, og syncer 2x'en med google og vips, så er de der. Eller du kan bruke et backup-program som My Backup, du finner 30-dagers prøveversjon på marked.

 

Ellers kan du se her for tips om overføring fra symbian til android.

(just google it)

Lenke til kommentar

Ikke sendt fra komplett ennå..... Godt jeg ikke har det travelt, men jeg hadde satt pris på en mail eller sms om at de er forsinket... Må si at dette gir komplett sitt rykte en god ripe i lakken for min del!!

Henger meg på denne jeg også.

 

Ringte dem og fikk til svar at dem hadde så mye å gjøre, så dem ikke hadde hat tid til å sende dem ut enda og det var på formidagen i dag.

God reklame :no: nesten som Amentio he he.

Lenke til kommentar

Litt OT akkurat nå, men jeg vurderer sterkt å bestille Optimus 2X via chess siden den er på lager der nå :w00t: Samtidig er jeg usikker på om jeg egentlig heller burde vente på xperia arc eller galaxy sII.. Om tid ikke spiller noen rolle, (penger gjør) hva bør jeg gjøre? kjøper ny telefon sjeldent, så har lite lyst å gjøre et dårlig valg. :ermm:

Lenke til kommentar

Litt OT akkurat nå, men jeg vurderer sterkt å bestille Optimus 2X via chess siden den er på lager der nå :w00t: Samtidig er jeg usikker på om jeg egentlig heller burde vente på xperia arc eller galaxy sII.. Om tid ikke spiller noen rolle, (penger gjør) hva bør jeg gjøre? kjøper ny telefon sjeldent, så har lite lyst å gjøre et dårlig valg. :ermm:

 

Chess har den ikke på lager dette er feil info. Vent til du evt ser antall da er den kommet inn. Har du tid til å vente slik som meg så ville jeg ventet på de to du nevner og evt Iphone 5 før jeg hadde bestemt meg. En annen negativ ting med denne er faktisk at fryktelig mange kjøper den noen som vil gjøre salgsverdien veldig lav når du skal prøve å selge den videre...

Lenke til kommentar

Det er virkelig bs. Mange flere som kjøper iphone. En stor andel av de som kjøper denne er nok teknofreaks som oss på dette forumet. Det utgjør en liten del av markedet

 

Iphone holder seg godt i pris for den har et mye mye større marked og er klart mye sterkere merkekjent. LG detter da dett er ukjent for de fleste andre enkelt og greit. Tekno frikere kjøper ikke denne brukt om 6 mnd de kjøper nå og da finnes det noe nytt og bedre og prisen vil rase se på Galaxy S. Iphone holder seg helt klart best i pris samt selger godt også på bruktmarkedet. En brukt LG om noen mnd lukter mye tap av penger..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Æsj.. Ser ikke ut til at jeg kan ta meg råd til å kjøpe denne riktig ennå.

 

Er dere fornøyd med den dere som har fått den?

Hvordan er kameraet? Jeg er vant med bildene fra et 5MP på nokia n82..

Er vel ikke riktig tidspunkt å spørre om batterikapasiteten ennå siden testing og knoting sluker strøm. Og jeg har lest at det må noen ladinger til før batteriet leverer det det skal. Men allikevel, holder batteriet over èn dag?

 

Håper dere som sitter på vent snart får en hyggelig email eller noe gøy i posten :)

-misunnelig- lol

Jeg synes ihvertfall at kameraet er topp! Faktisk meget bra effekt av LED-flashen også... Angående batteriet så har jeg fulladet min 2 ganger siden mandag ettermiddag, og når jeg ladet den ikveld var det over 2 døgn siden sist lading. OG jeg har brukt telefonen forholdsvis mye, mye Wifi og BT samt installering av div apps og trykking. Heller mindre telefontid og sms kansje, men alikevell bra synes jeg! :)

 

Noen som kan forslå ett norsk tastatur til denne med Æ,Ø og Å ?

Jeg sier som flere andre, Swiftkey! Det bruker jeg, og det fungerer kjempebra! Du må jo ikke avinstallere originaltastaturet, så man kan jo alltids bare bytte tilbake eller laste ned noe annet for å prøve...

 

Er det mange av dere som har testet telefonen som har byttet ut laucheren med f eks LaucherPro ? Er den merkbart raskere enn LG sin?

Igjen som flere andre sier, JA! Eller den har ihvertfall mye mere FPS på animasjonene. Tror ikke det at LG Home Screen er så mye tregere, men den "hakker" mye mere mellom homescreens og gir derfor en følelse av at den er tregere. Eneste negative jeg har å si om custom laungers er at jeg har ikke funnet noen som er gratis og støtter norsk språk. Dvs alle innstillinger for launcheren er på engelsk.

 

 

Fikk dere som har fått den med hdmikabel?

Ja, det gjorde jeg også, har dog ikke prøvd den enda.... :p

Lenke til kommentar

Iphone holder seg godt i pris for den har et mye mye større marked og er klart mye sterkere merkekjent. LG detter da dett er ukjent for de fleste andre enkelt og greit. Tekno frikere kjøper ikke denne brukt om 6 mnd de kjøper nå og da finnes det noe nytt og bedre og prisen vil rase se på Galaxy S. Iphone holder seg helt klart best i pris samt selger godt også på bruktmarkedet. En brukt LG om noen mnd lukter mye tap av penger der gitt..

 

De eneste gangene jeg har byttet mobil er de gangene telefonen min har tatt kvelden eller jeg har mistet den, så dette har svært lite å si for min del.

 

For meg høres det helt absurd ut å selge mobilen min før det har gått et halvt år - må da være et gigantisk tapsprosjekt å kjøpe nye telefoner og like etter selge dem brukt hele tiden..?

 

Forøvrig irriterer det meg grenseløst at jeg enda ikke har hørt noe fra Chess, selv om folk som har forhåndsbestilt etter meg har fått telefonen i posten allerede. Men sånn er livet, kommer vel til uka...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er om noen har hardtestet å kjøre 1080p videosnutter med hdmi kobla til tv'n

 

Funker det smurt og glatt med engang eller er det knoting og irritasjon?

Jeg har nå akkurat testet dette på min 37" Samsung LCD, og det fungerte smertefritt!!! Jeg har ikke rørt innstillingene på telefonen for HDMI (de står på "automatisk" som standard). Jeg fikk 1080p på alt av mirroring. Selvsagt var homescreen oppskalert, men signalet fra telefon til TV var ren 1080p. I testvideoene som LG har sendt med fra NVIDIA kom oppløsningen virkelig frem til sin rett! Jeg sjekket også ut et par divx episoder av The Simpsons, bilde og lyd var upåklagelig, minst like bra som fra min media pc med ffdshow og hardware .h264 decoding. Jeg ble imponert!!! Eneste var at når den viste filmklipp/filmer på tv'en ble skjermen på telefonen svart. Eller den viste kun videoavspillerkontrollene, teksten "Bilde blir vist på annen skjerm" ble vist. Samtidig får jeg ikke LG Homescreen til å vise lanskap modus, men dette løste seg heldigvis med Launcher Pro :)

Lenke til kommentar

Iphone holder seg godt i pris for den har et mye mye større marked og er klart mye sterkere merkekjent. LG detter da dett er ukjent for de fleste andre enkelt og greit. Tekno frikere kjøper ikke denne brukt om 6 mnd de kjøper nå og da finnes det noe nytt og bedre og prisen vil rase se på Galaxy S. Iphone holder seg helt klart best i pris samt selger godt også på bruktmarkedet. En brukt LG om noen mnd lukter mye tap av penger..

 

Slapp nå av litt da Jada vi har fått med oss hva du mener nå, ikke noe vits i å spamme ned hele tråden her vet du ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...