Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mistet pusten når jeg leste det på Quoten ovenfor. Halvt sekund...

 

Information was revealed thanks to a press release that LG sent over today where they stated that “this month” the phone will be available in the markets mentioned above. Of course, “this month” was still considered to be February but because of obvious time-zone issues, the LG Optimus X2 will be in Europe in March.

 

Kanskje noen andre også som bruker Linux og Windows på samme PC... Hirr hirr.

Hardwareklokken settes til GMT når man bruker Linux, Windows setter hardwareklokken til din tidssone.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

 

må huske på at CPU ikke er er alt her i verden, er fortsatt litt skeptisk til mengden RAM denne telefonen har...

 

Vurderer å gå over til denne mobilen, men har ikke noen som helst erfaring med Android og minnebruk. Ser at mange andre produsenter nå har telefoner med RAM over 512MB.

Er ikke vits i å ha en prosessor en kan multitaske med når mobilen ikke har nok RAM til å kjøre flere forskjellige programmer..

 

Når det er sagt, så kan jeg ikke annet en å beundre telefonen når det kommer til ytelse i nettleseren. så den i duell med Nexus S, og Nexusen hadde ikke mye å stille opp med :thumbup:

Lenke til kommentar

No skal vel samsung galaxy 2, som selgast utanfor england og USA, bli solgt med Tegra prosessor, sidan dei ikkje hadde nok av sine eigne. Då er det vel strengt tatt ikkje so mykje grunn til å kjøpe denne lenger?

 

Galaxy s2 er laget av samsung, og samsung har ikke så bra rykte på seg når det kommer til software oppdateringer av androidsystemer. i tillegg bruker de et filsystem som mange mener er ubrukelig (vet ikke om deres nye mobil vil ha dette filsystemet). Sist, men ikke minst er det ventet at prisen på Galaxy S2 vil være mye høyere enn optimus 2X.

 

Når alt kommer til alt så er det ikke Hardware som er det viktigste med mobiltelefonen, det er brukeropplevelsen. Dermed har det lite å si på hvor heftige specs Galaxy S2 har dersom samsung ruinerer mobilen med elendig software...

 

(er viktig å påpeke at jeg ikke har testet Galaxy S2, det jeg skriver er derfor bare spekulasjoner)

 

 

Det er ram nok i telefonen. Xbox 360 har ikke mer enn 512 mb ram den heller.

 

Du har helt klart ett viktig poeng, men Xbox 360 sitt økosystem er vel lukket slik at brukere har begrensing på hva de kan kjøre av program i bakgrunnen?

Lenke til kommentar

Det er ram nok i telefonen. Xbox 360 har ikke mer enn 512 mb ram den heller.

Nei,men den har vel et skjermkort på 512mb utenom systemminne.

 

ikke at det er så veldi relatert i diskusjonen her men nei det har den ikke . skjermkort kjernen i xbox 360 er vel så og si same kjernen som ati brukte X1900 bare med 10 MB DRAM . så kan komme ganske langt med 512 mb system ram :)

Lenke til kommentar

Xbox-sammenligningen er vel irrelevant. Dersom dere hadde sammenlignet Xbox 360 og iPhone, kunne jeg vært enig, men Android lider av samme problemet som Windows. Det er så mye hardware, at det kan ikke optimaliseres på samme måte som til iPhone eller Xbox 360 eller PS3.

 

Dessuten er det vel begrenset med multitasking på gang med en Xbox? Jeg har ikke Xbox, så jeg vet ikke, men det er ikke akkurat så mye multitasking på PS3, i hvert fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox-sammenligningen er vel irrelevant. Dersom dere hadde sammenlignet Xbox 360 og iPhone, kunne jeg vært enig, men Android lider av samme problemet som Windows. Det er så mye hardware, at det kan ikke optimaliseres på samme måte som til iPhone eller Xbox 360 eller PS3.

 

Dessuten er det vel begrenset med multitasking på gang med en Xbox? Jeg har ikke Xbox, så jeg vet ikke, men det er ikke akkurat så mye multitasking på PS3, i hvert fall :)

 

Det er ikke noe annerledes å tilpasse Android til en HW enn iOS. Android er (kjører på) Dalvik, en virtuell maskin, dermed er det et helt likt software miljø som kjøres. Men må tilpasse seg Dalvik ikke HW.

 

Spill er vel det eneste som vil bruke så mye ram, så xbox er vel en god sammenligning. Multitasking og ram bruk håndterer android helt utmerket, Og hvis det blir tomt blir de som ligger bakerst i køen swappet til disk. Ikke noe problem, siden det er fra disk inaktive programmer hentes uansett. Brukeren til ikke merke det.

Lenke til kommentar

Det er opp til produsenten av utstyret å tilpasse til hw. Men det er svært små forskjeller på hw i disse telefonene. De har alle (nyere) ARMv7 instruksjonsett og relativt like IO systemer. Det er litt forskjeller på radiobrikker men det er bare snakk om å bytte ut driveren. Det er ikke sånn at alle Android telefoner har alle drivere installert. Det blir tilpasset av produsenten.

 

Når man snakker om fragmentering i Android verdenen så er det forskjellige knapper og skjermoppløsninger som er problemet. Noen har d-pad noen noen har rullehjul osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget var hvor kraftige programmer som kunne kjøres på 512 mb ram. Så jeg tenkte at siden en 360 må dra spill som Black Ops osv så må også mengden ram være tilstrekkelig. Uten det hadde MS puttet mer ram for å holde seg up 2 date.

Uansett, PS3 har 256 mb ram, den klarer blu ray osv..

Dere skjønner hva jeg mener, så ikke dra det helt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...