Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Sjokk og vantro. Hadde nesten gitt opp. :p Vel, den oppgraderes nå, iallefall, blir spennende å se.

 

Ble forøvrig litt overrasket over den vanvittig dårlig norsken på LGs sider, er nesten så jeg lurer på om de har brukt Google Translate. Da jeg startet oppgraderingsprogrammet så jeg imidlertid at engelsken var vel så dårlig.

 

As the usual end users expect only one time installation, they can suspect installation might go wrong. Thus, a notice shall be helpful to prevent the end users from being mislead.

 

Får litt inntrykk av at jeg har kjøpt noe billiggreier fra DealExtreme her, fremfor noe som på den tiden var en kuttende eggtelefon fra en av verdens ledende elektronikkprodusenter. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skjønner jeg intet. Telefonen sier "S/W Upgrade: Please wait while upgrading...", mens PC-programmet sier det har mistet kontakt med telefonen og ber meg, pussig nok, ta ut batteriet.

 

Det samme fikk jeg, ta det med ro og trykk på programmet at det skal prøve på nytt. Det skjer etter at telefonen har restartet og da tror jeg ikke programvaren på pc'en har tolmodighet til å vente til telefonen har fått kontakt med pc igjen.

Lenke til kommentar

Etter litt bruk, ser dette veldig mye bedre ut enn GB, vi får se hvordan det holder over tid. Forøvrig har oppdateringsprossessen her vært en farse, og en offisiell unnskyldning hadde absolutt vært på sin plass.

 

Forøvrig legger jeg ikke all skyld på LG. Google bør i større grad stille krav til hardwareprodusenter om skal bruke Android. Toppmodeller bør ha krav til en hovedoppdatering, gjerne to. Mellomklassemodeller bør ha minst en oppdatering og innstegsmodeller ingen krav. Da vil kunden ha noen forventinger om hvilken software service man kan forvente å få når man kjøper Android. Selvsagt skal det være en tidsgrense på når oppdateringen skal være gjennomført.

Lenke til kommentar

Hos meg oppleves den som langt raskere, men jeg har et mystisk problem. Den skrur seg ikke av, men skjermen tuller. Når jeg prøver å få liv i den lyser de kapasitive tastene opp, men skjermen er like svart. Dette hender bare av og til, men når det først skjer er det smått irriterende. Etter noen forsøk går det, men jeg sliter litt med å skjønne hva det er som foregår her.

Lenke til kommentar

Mye bra med 2x etter oppdateringen, men den driver fortsatt og skrur seg av. Jeg har en mistanke om at det kan være batteritelleren som er tullete. Den bruker nemlig svært lite batteri, og når den lades opp igjen går det uvanlig raskt i følge prosenttelleren. Noen som har forslag til løsning?

 

Kryss i taket, men jeg har ikke hatt et eneste problem etter oppgraderingen. God batteritid, ingen restarts eller noe problemer.

Har du prøvd å lade telefonen helt ut slik at den slår seg av selv? Det kan hjelpe på slik at android får kalibrert seg opp mot batteriet. Hvis ikke det hjelper får du prøve en factory reset i menyen, husk på at du sletter alle kontakter, meldinger og muligens apper da.

Lenke til kommentar

Jeg fikk problemer med oppdateringen -- ledningen var ikke helt i form, så LG PC Suite ble koblet fra, og ved senere forsøk fikk jeg beskjed om at "update is not possible any longer due to fatal error while the LG Mobile Phone Software Update", som PC Suite så fint formulerte det.

 

Så jeg endte opp med å installere denne i stedet, som jeg håpte skulle være identisk med oppdateringen jeg ikke fikk: http://www.modaco.co...e-for-download/

 

Den ser ut til å virke helt supert, og er til og med på norsk, men jeg får ikke noen dekning her nå. Tilgangspunktet er satt til "Telenor" (som var der automatisk), men det er altså ingen dekning.

 

Kan dette ha noe med baseband/ril å gjøre? Jeg aner ikke hva de uttrykkene betyr, men jeg ser at jeg har basebånd 1035.21_20121130. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...