Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

CM10 er nok ikke helt bug-fri enda.

 

Rapporterte problemer er lydproblemer i samtaler (støy, motpart hører deg ikke etc). Kan virke som komme hos mange etter at telefonen har vært på ett par dager. Har ikke opplevd dette problemet selv, kanskje pga neste bug?

 

BSOD. Endel rapporterer om BSOD etter at telefon har vært i "dvale". Dette sliter jeg også med. Altså null respons når en prøver å skru på skjerm. Eneste løsning ut med batteri. Veldig varierende hvor ofte det skjer. Kan gå ti timer eller 1 time mellom hver gang..

Som nevnt gjør det at telefon aldri er på over flere døgn, så kanskje derfor jeg ikke har opplevd bug med lyd i samtaler?

 

Batteritiden er vel heller ikke slik den var i CM9, sliter med å holde en "normal" dag. Altså må som regel lade i løpet av dagen, ikke slik som tidligere at det holdt å lade hver natt..

 

Ellers en veldig bra ROM. Har brukt den nå siden den kom ut, og oppdatert nigthlies etterhvert som de kommer ut. Blir problemet med BSOD fikset, og eventuelt "samtalelyd" kan den klart anbefales.

 

Kan bekrefte at batterilevetiden er veldig varierende, men på gode dager kan den holde i 2 dager med ok bruk. Har ikke opplevd lydproblemer. Motpart hører meg klart og tydelig, og bsod har jeg heller ikke sett noe til.

 

Å ta panoramabildet koblet riktignok ut kameraet når jeg prøvde meg på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like rart som at mange hadde mye trøbbel med stock ROM da telefonen kom ut, mens andre ikke hadde det, kanskje?

 

Har en mistanke om at det finnes flere revisjoner av denne telefonen hvor hardwaren ikke er 100% identisk.

 

Dessuten har folk forskjellige apps/antall apps installert, og forskjellige bruksmønster som kan trigge forskjellige bugs.

Lenke til kommentar

Ja, vel.. da har dere konkludert med at det er helt normalt at telefoner som på papiret har like specs oppfører seg helt forskjellig. Jeg mener fremdeles at denne oppførselen kvalifiserer til å bli kalt rar (uavhengig om det er fra lg eller forbrukernes sin side).

Lenke til kommentar

Selv med 100% like specs så er det faktisk ikke rart at man finner forskjellige feil i programvaren. Vi har forskjellige apps, gjort forskjellige valg når vi satt opp telefonen etc. alt det der kan trigge forskjellige feil. Du finner forsåvidt også at det er en del som melder om den feilen både på xda-developer og cm sitt forum. I mellomtiden så overlever jeg med noen uker på cm7.2 som faktisk er en meget grei rom.

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt godt nytt for de som tester ut CM10 også, å få BB og RIL som er laget for telefonen vil gjøre det mye mer stabilt enn SU666 BB og RIL som blir brukt der nå(mest sannsynlig vil det også fikse den bugen jeg skrev om tidligere med at du ikke hører folk i andre enden og at lydkvaliteten på samtalene vil bli mye bedre)

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Noen her som har litt peiling på ClockworkMod, ROMs og flashing som kanskje kan hjelpe meg med problemet mitt?

 

Rootet telefonen for noen uker siden ved hjelp av SuperOneClick, fikk fryst noen applikasjoner som forårsaket at telefonen ble tregere og tregere etter reboot, men problemet forsvant ikke helt så lastet ned ClockworkMod ROM Manager og brukte den til å installere CWM Recovery på mobilen min. Da jeg skulle installere CWM Recovery fikk jeg beskjed om å bekrefte enhet som LG G2X eller Optimus 3D, og valgte da G2X ettersom det hørtes ut som O2X. Har i etterkant fått mistanke om at det er forskjell mellom de to.

 

Da jeg så hadde lastet ned DjangoManouche 1.7 Guestekernel Aroma installer fra xda-devs så stoppet den installeringen etter et halvt minutt da jeg skulle installere den gjennom CWM Recovery etter å ha wipet data og dalvik cache. Når jeg nå forsøker å skru mobilen på, viser skjermen LG logo, blir svart, lyser opp uten logo, viser LG logo, blir svart osv. i en boot-loop. Prøvde også å installere temasek unofficial cm7 kang samt DjangoManouche spicaOC men ender fortsatt i boot loop. Får dog feilmelding i CWM Recovery.

 

"Installing update...

E: Error in /external_sd/InsertRomName.zip

(Status 0)

Installation aborted"

 

Dette har jeg googlet og lest at det skyldes en feil i update-binary. Hvordan fikser jeg det?

 

Prøvde så å bruke NVFlash for å forsøke å komme meg tilbake til Stock (Har ikke noen backup, så vet ikke om dette går?), men NVFlash åpner bare cmd-vindu og lukker seg på en hundredels sekund da jeg forsøker å åpne det, etter å ha lykkes med resten av veiledningen på denne siden: http://www.modaco.co...s-links-active/

 

Hvorfor lukker den seg med en gang? Leste en annen plass at jeg ikke skal åpne den filen direkte, men heller åpne .bat filen som følger med, men det er ikke noen .bat fil. Hva gjør jeg da?

 

 

Beklager langt og surrete innlegg, er litt stresset ved tanken på at telefonen er for øyeblikket en murstein... Takker for alle som tar seg tid til å svare.

 

 

EDIT1: Fikk kjørt nvflash gjennom et par linjer CMD. Har forsåvidt ikke peiling hvor veien går videre...

 

EDIT2: Mulig å følge guiden som er på denne siden for å komme tilbake til stock og så ta det derifra? http://android.stackexchange.com/questions/24253/restoring-lg-optimus-2x-p990-back-to-stock-lg-software

I tilfelle ja, hvilket baseband skal jeg velge til telefonen min? Hva leveres som standard for Optimus 2X-ene her i landet? Kjøpte min for et halvt år siden, om det har noe å si...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Takker for svar. Fikk fikset det ved å gjøre nesten slik som i guiden du linket til. Flashet en ROM og CWM via NVFlash og fikk da heldigvis en CWM recovery som var kompatibel med min O2X. Deretter gikk det helt fint å installere ROM-sene jeg prøvde i etterkant.

 

Forøvrig veldig lærerikt. Føler at jeg sitter igjen med kunnskap som kan være nyttig i fremtidig rooting og custom firmware. :)

Lenke til kommentar

Noen som har testet noen av de nyeste cm10 nightly-ene? 20121116 var siste jeg testet og hadde da fremdeles problemer med at hverken jeg eller andre hørte noe i telefonsamtaler etter at den hadde stått på en stund. Av og til også rett fra reboot. Har i mellomtiden gått tilbake til cm7.2 stable, men så fort lyden ikke detter ut i samtaler blir det tilbake til cm10 tenker jeg.

Lenke til kommentar

Har den siste uken kjørt original ICS leak fra LG (v28G). Har så langt ikke opplevd noen problemer med denne, lyd har virket ok hele tiden, ingen BSOD osv. Veldig stabil hos meg.

 

Problemet er at den kan lagge endel til tider. Har en mistanke om at det er lite minne som gjør dette.. Men så lenge telefoner virker (ikke BSOD) og jeg hører de jeg snakker med, og de hører meg, så er den fullt brukenes til daglig bruk for meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...