Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Prøvd å sette Internett APN Type til:

 

defaul,supl,mms

 

Lagre og restart mobil og test.

 

 

Hmm. Hvor gjør du dette da. Jeg har vært inne på mms innstillingene og der får jeg ikke forandret på noe. Alt er forhånsinnstilt. Hvis jeg prøver å sende mms får jeg også en melding om at tjenesten ikke er tilgjengelig.

 

Internett innstillingene. Finnes to kontoer der.

 

Internett

MMS

 

Du skal endre Internett kontoen.

 

Hvis du ikke kan endre på dem må du finne et program på Market som lar deg slette APN. APN Backup & Restore.

 

Fant løsningen og det du har foreslått er helt feil. Skal ikke slette eller legge inn noe program. Det jeg gjorde var å gå inn på programmer, innstillinger, trådløse innstillinger og så mobilnettverk. Der skulle jeg bare hake av data aktivert og dermed fungerte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

batteriet blir litt bedre med tiden.

 

du må ikke stole på batterinivået som vises på telefonen.

 

jeg har ladet mobilen min gjennom en hel natt og den har vist 18% når jeg tok den ut av laderen. hadde 18% hele døgnet.

har også opplevd at batteriet var på 100% nesten hele dagen til den brått var nede på 37% osv.

 

Du kan laste ned JuicePlotter.. så en fin logg på batteriforbruket ditt, så du kan sammenligne osv (sier ikke at du skal stole på den heller, men kan hjelpe deg med å få litt oversikt på hva som skjer)

 

--

 

at den slår seg av derimot, må du nok vente på en oppdatering :) og håpe at det fikser problemet.

Lenke til kommentar

Gud så deilig det er med en feilfri mobil. :)

Du skryter så umenneskelig mye av Blazingdragon eller hva fanden det er, at det blir nesten småirriterende å lese etterhvert. Du kaller det perfekt, men utifra tråder rundt Blazingdragon er det langt fra perfekt. De fleste customroms, inkludert Blazingdragon, om det nå var det det var, er ikke i nærheten av perfekt. De fikser mange av problemene som noen folk til daglig sliter med, men de kan også dra med seg andre barnesykdommer.

 

For å ikke nevne at en vanlig forbruker gir langt faen i customroms, og venter heller på oppdatering fra LG selv. Da slipper du å bryte garanti, og du mister ikke support. Om Blazingdragon fungerer for deg, er det flott. Men du og alle andre bør merke seg at det er laaaaaaaaangt fra perfekt.

 

PS! Beklager, men nå har du skrytt så mye av de over så lang tid, at det faktisk ble irriterende.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Fant løsningen og det du har foreslått er helt feil. Skal ikke slette eller legge inn noe program. Det jeg gjorde var å gå inn på programmer, innstillinger, trådløse innstillinger og så mobilnettverk. Der skulle jeg bare hake av data aktivert og dermed fungerte det.

Viss Telenor påstår dette er løsningen, så er det en dårlig løsning. Da må du alltid ha datatilkobling på for å kunne sende eller motta MMS'er. Det skal ikke være nødvendig, dette skal telefonen kunne administrere selv. Det er derfor den har to APN-innstillinger (innstillinger for å koble til data-nettverk (2g/3g)), en for vanlig internett-tilgang og en for å sende/motta MMS, som den telefonen selv skal kunne aktivere for å motta MMS (viss du har tillat auto-henting i MMS-innstillingene vel og merke).

Lenke til kommentar

PS! Beklager, men nå har du skrytt så mye av de over så lang tid, at det faktisk ble irriterende.

Ja, jeg vet. Men likevel driver folk her og klager over mobilen opp og ned, når de kunne brukt 5 minutter av sin tid for å fikse problemet. Som sagt, jeg har ikke hatt et eneste problem etter jeg la inn custom-rommet. Og jeg ser derfor ingen grunn til å la være å gjøre det.

Men for all del, man kan jo sitte og vente til en offisiell fiks, hvor enn lang tid det tar. Eller man kan fikse det selv på 5 minutter. Jeg tilbyr bare et bedre alternativ.

 

Og garantimessig er det ikke noe farlig. Er like enkelt å legge tilbake orginale innstillinger, som å legge inn custom roms.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant løsningen og det du har foreslått er helt feil. Skal ikke slette eller legge inn noe program. Det jeg gjorde var å gå inn på programmer, innstillinger, trådløse innstillinger og så mobilnettverk. Der skulle jeg bare hake av data aktivert og dermed fungerte det.

Viss Telenor påstår dette er løsningen, så er det en dårlig løsning. Da må du alltid ha datatilkobling på for å kunne sende eller motta MMS'er. Det skal ikke være nødvendig, dette skal telefonen kunne administrere selv. Det er derfor den har to APN-innstillinger (innstillinger for å koble til data-nettverk (2g/3g)), en for vanlig internett-tilgang og en for å sende/motta MMS, som den telefonen selv skal kunne aktivere for å motta MMS (viss du har tillat auto-henting i MMS-innstillingene vel og merke).

 

Ikke Telenor som har foreslått dette. Var bare jeg som prøvde og da fungerte mms. Men roaming er ikke aktivert da hvis det har noe å si? Blir det noen ulemper med måten jeg har gjort det på og i tilfelle hvordan skal jeg da sette opp dette for at det skal fungere på beste måten?

Lenke til kommentar

Vel, jeg foretrekker det feilfritt. Skulle tro de andre også ville det, etter alle postene her.

Selvfølgelig foretrekker folk feilfritt. Men customroms er ikke feilfri, og det finner du fort ut eller alle postene der. Noen har problemer, andre har ikke, noen har problemer med customroms, andre har ikke.

Lenke til kommentar

Ikke Telenor som har foreslått dette. Var bare jeg som prøvde og da fungerte mms. Men roaming er ikke aktivert da hvis det har noe å si? Blir det noen ulemper med måten jeg har gjort det på og i tilfelle hvordan skal jeg da sette opp dette for at det skal fungere på beste måten?

 

Ikke noe gale i å bruke innstillingene på den måten, men viss du ikke er blant de som har bruk for internett-tilgang 24 timer i døgnet bruker nett-tilgangen unødvendig mye batteri viss du har den på hele tiden for å sende og motta MMS. Viss du ikke sender eller mottar så mange MMS'er at det betyr noe, fungerer det sikkert fint å slå nett-tilgangen av og på når du skal sende/motta en MMS. Poenget mitt var bare at det ikke skal være nødvendig :)

Har du telenor-abb i telenor-nett trenger ikke roaming stå på, det er kun nødvendig viss du har f.eks OneCall som bruker både NwN og Telenor sitt nett.

 

For å sette opp et telefonen med telenorinstillinger skal du under "Navn på tilgangspunkt" ha en APN som heter noe med MMS, som skal ha ca disse innstillingene:

(sakset fra telenor sine sider)

 

"Tilgangspunktnavn/APN: telenor

IP-adresse/Gateway: 10.10.10.11

Port: 9201 eller 8080 (begge skal fungere)

MMS-server: http://mmsc/

Brukernavn: dj

Passord: dj"

 

Disse innstillingene prøver telefonen automatisk å hente fra nettverket. Viss de ikke ligner på dette på noen måte, vil jeg foreslå det som ble sagt tidligere, å redigere instillingene så du har de rette innstillingene. Da skal telefonen kunne håndtere dette av seg selv.

Lenke til kommentar

PS! Beklager, men nå har du skrytt så mye av de over så lang tid, at det faktisk ble irriterende.

Ja, jeg vet. Men likevel driver folk her og klager over mobilen opp og ned, når de kunne brukt 5 minutter av sin tid for å fikse problemet. Som sagt, jeg har ikke hatt et eneste problem etter jeg la inn custom-rommet. Og jeg ser derfor ingen grunn til å la være å gjøre det.

Men for all del, man kan jo sitte og vente til en offisiell fiks, hvor enn lang tid det tar. Eller man kan fikse det selv på 5 minutter. Jeg tilbyr bare et bedre alternativ.

 

Og garantimessig er det ikke noe farlig. Er like enkelt å legge tilbake orginale innstillinger, som å legge inn custom roms.

 

Batterietiden på mobilen min blir ikke så mange ganger bedre av å legge inn custom rom. Man kan ikke få feilfri mobil ved hjelp av custom rom så lenge mobilen ikke fungerer 100 % med stock.

Din telefon fungerer sikkert bedre stock enn mange andre siden, så du vet egentlig ikke hva du driver å babler på.

Hvis telefonen min hadde fungert 100 % feilfritt med custom rom hadde det ikke vært noe problem, men den gjør ikke det. Så slut vrølet ditt om at telefonen fungerer 100 % ved hjelp av et rom som er basert på Modaco sitt. Skulle dru blazing dragon eller hva du kaller det er et rom uten feil og mangler.

Det eneste romet jeg kan forstå som kan hjelpe voldsomt må være CyanogenMode. Det finnes da kun i nighly.

Lenke til kommentar

Leser du i det hele tatt?

Ikke alle har en like perfekt mobil som deg. Men du sier at ved å legge inn custom rom så vil alle få en like feilfri mobil som deg. Selv om du har en mobil som er feilfri betyr ikke det at alle andre har det. Få det inn i hodet ditt snart.

Lenke til kommentar

Jeg klarer fint å lese. Det står svart på hvitt at min mobil har feil i seg.

 

Men, isteden for å krangle, hva med å prøve? Verste som skjer, er at man må rulle tilbake til LGs orginale ROM som ikke fungerer like bra. Eller man kan vente til LG kommer med sin oppdatering en gang i fremtiden. Vet aldri om det blir utsatt gang på gang heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...