Gå til innhold

Samsung vil skrelle Apple i retten


Anbefalte innlegg

Lurer på hva som ligger til grunn bak denne antipatien mot Apple?

 

Greit nok at Apple kanskje var den som utløste disse rettslige stridighetene, men jeg opplever at denne antipatien eksisterte lenge før disse gigantene begynte å krangle i rette. Kanskje det er fordi Apple-produktene er relativt dyre?

 

 

Det kommer nok av apples politikk. Endel liker ikke apples måte å med vilje kjøre inkompatibel løsninger, og "tvinge" brukeren til å gjøre ting på sin måte. Det er ikke noe som er spesielt viktig når apple var en liten aktør. Men når de blir større, så begynner dette å påvirke også ikke-apple-brukere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om han jobbet med en lIgnende sak mellom f.eks. Sony og samsung, ja.

Og dette er du sikker på fordi?

Her er bilder fra LED-TV-er på Amazon fra forskjellige produsenter, svært mange av dem har store likheter til tross for at en del produsenter også har design som skiller seg ut fra de andre. Du kan selv huke av for å kun vise Samsung og Sony på venstre side for å sammenligne disse selskapene.

 

Om du går til denne tråden, går til punkt 5 > Spoiler for bilder av enheter > Tablet (front). Om du hadde stått 15m unna disse, hvor mange hadde du uten tvil klart å fortalt var fra hvem produsent?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

 

Om du går til denne tråden, går til punkt 5 > Spoiler for bilder av enheter > Tablet (front). Om du hadde stått 15m unna disse, hvor mange hadde du uten tvil klart å fortalt var fra hvem produsent?

 

Når det gjelder denne sammenligningen/gjenkjenningen av ipad/galaxy så er det vel egentlig totalt uinteressant om man kan se hvilken som er ipad og hvilken som er galaxy. - Det som må være det springene punktet er jo om man ser at de ikke er like, altså at det er to forskjellige enheter, - og DET ser man da tydelig.

Lenke til kommentar

Skal man dømme Galaxy Tab 10.1 for en kopi bare fordi en person hadde litt dårlig syn (nå sier jeg ikke dette fordi denne personen har det, men tar det som er poeng)?

Nei, man skal «dømme Galaxy Tab 10.1 for en kopi» fordi advokaten tok feil, i tillegg til at man kan se på produktet med egne øyne og se likheten med iPad 2.

 

 

Har ikke sett noen advokat ta feil. En advokat sa hun ikke kunne skille mellom dem på den avstanden, en annen advokat svarte straks og korrekt. http://old.news.yahoo.com/s/nm/20111014/bs_nm/us_apple_samsung_lawsuit

 

Jeg har forstått det slik Runar, at du har hatt både en Ipad2 og Tab samtidig i huset. Hvor ofte tok du feil og valgte Tab istedenfor Ipad2?

Lenke til kommentar

 

 

Likheten mellom iPad og Samsung sin tab er så store at Samsung's egen advokat ikke klarte å se forskjell på 10 fots avstand, når dommeren holdt begge to opp... Det sier jo litt eller er du av den oppfatning at det ikke betyr noe?

 

Spør deg selv hvor mange advokater som hadde klart å skille to typiske business laptopper fra hverandre når de blir vist frem lukket på 10 fots avstand.

 

Nei, jeg tror heller ikke det er mange.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ser man på Apple`s posisjon på markedet kan det overhodet ikke være noen tvil om at Apple som selskap har gjort det aller aller meste riktig. De er jo blitt verdens største selskap for svingende!

De er verdens mest "børs"-verdifulle selskap, hva nå det måtte innebære.

 

F.eks er Samsung mye større enn Apple målt i omsetning, ansatte etc.

Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik Runar, at du har hatt både en Ipad2 og Tab samtidig i huset. Hvor ofte tok du feil og valgte Tab istedenfor Ipad2?

Jeg tok feil så ofte at jeg ble tvunget til å selge iPaden.

 

Neida. Det er bare litt morsomt at alt negativt mot Samsung blir fullstendig avfeid av enkelte. Først var den tyske retten korrupt, og dommeren var for gammel (og kvinne!). Nå har advokaten dårlig syn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt naturlig at Samsung opptrer som andre i det profesjonelle komersielle markedet som de er en dominerende aktør i. Jeg er rimelig sikker på at Samsung heller ikke bare har idealistiske kort å vise til i sin ferd til å bli en av verdens største aktører.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik Runar, at du har hatt både en Ipad2 og Tab samtidig i huset. Hvor ofte tok du feil og valgte Tab istedenfor Ipad2?

Jeg tok feil så ofte at jeg ble tvunget til å selge iPaden.

 

Neida. Det er bare litt morsomt at alt negativt mot Samsung blir fullstendig avfeid av enkelte. Først var den tyske retten korrupt, og dommeren var for gammel (og kvinne!). Nå har advokaten dårlig syn.

 

Dersom man avfeier så er jeg enig, men sakene du nevner er grundig debattert med en lang rekke helt relevante argumenter. Det er ikke avfeiing av argumenter men motargumenter, noe du faktisk må vente å møte i en debatt som dette. Forsøker man seg på så billige poeng som at en advokat ikke kunne plukke ut hvem som er hvem ja så må man nesten vente å få motbør.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...