Gå til innhold

Nettbank i linux

Del

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan står det til med BankID hos folket her? Min oppfører seg ikke pent for tiden. Java starter ikke og på et par sider kræsjer det til og med nettleseren.

Er i utgangspunktet fullt patchet, men får se om jeg ikke tester java 7.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarte faen da! Prøver å fylle på et busskort på atb sine sider, men nettleseren kræsjer når den prøver å starte java for bankid.

12.04 med Firefox

• 2 uker senere...
Skrevet

Fant ut at Nordea har innlogging som ikke krever JAVA, kan nok hjelpe meg en del. Det er ikke lenket opp til nødløsning på hjemmesiden deres, husker ikke hva adressen var, men måtte ringe for å få den.

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Kan nevne at Nordlandsbanken fungerer fint med icedtea6 og Opera. Men jeg lurer på om det ikke er samme løsning som DNB siden Nordlandsbanken teknisk sett ikke eksisterer lengre.

Det fungerer ikke med Opera i Windows heller.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hvordan er det med BankID og Nordea?

De har fjernet den Java-frie innloggingen. Når jeg installerer icedTea og klikker på godkjen Java-applikasjon i nettbanken fortsetter sirkelen å spinne i evigheter.

Når jeg ringer får å spørre om hjelp fikk jeg beskjed om at Linuxbrukere må gjøre regning med å være på egenhand. Og at de hadde en gammel maskin med Ubuntu stående som ikke hadde vært bootet på en stund, men de testet der innimellom og hadde ingen problemer sist.

Har gått over til Skandia-banken som hovedkonto da jeg slipper bank-ID, men inntill alt er på plass, hva er det som mangler får å få BankID til å fungere på Chrome i Lubuntu 13.04?

Skrevet (endret)

Nordea fungerer fint med Oracles java, hvis du legger til nyeste versjon fra repo. Fikk problemer med IcedTea etterhvert.

Repo er Duinn's eller noe sånt. Kan trylle frem en link i kveld.

Edit: De har virkelig gjemt denne løsningen godt. Her er link til repo og instruksjoner fra Duinsoft. Man ender der hvis man klikker korrekt fra Oracle -> Ubuntu Wiki -> Duinsoft. Tåpelig.

Endret av WonderStivi
Skrevet (endret)

Mitt inntrykk er at icedtea-7-plugin funker fint med det meste, har dere (olavalo og wonderstivi) prøvd med versjon sju?

Endret av Del
Skrevet

Jeg har ikke prøvd siden jeg skiftet over til Oracles versjon. Var for lite konevennlig å bruke IcedTea når det til stadig (2 ganger siste året :p ) ikke fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...