Gå til innhold

Brannfakkel! Hvorfor er det så lite aktivitet?


Anbefalte innlegg

..Man kan sikkert lage noe opplegg på at denne kommenteringen ikke nødvendigvis må skje mellom hvert bilde (ikke alltid det passer selvsagt), men etter 5 bilder lagt ut må man kommentere 5 (eller 10?) for å legge ut mer. ...

 

En interessant ide!

Men, poenget med å kommentere er jo at fotografen (og mange andre) skal lære noe av kommentaren. Evt få bekreftet sine egne meninger. Derfor så hiver jeg ut en ide (ikke veldig gjennomtenkt foreløpig) om at den som mottar kritikken angir om den var til hjelp eller ikke. Dersom bildekritikken var til hjelp så vil den "telle med" slik at den som gav kritikken får pluss-poeng og kan legge ut sitt bilde.

 

Dette vil føre til mere gjennomtenkte kritikker og at de som vil legge ut bilder også må bruke ressurser på å gi kritikk. Samt at vi alle vil kunne lære mer om vår hobby, som vel er målet ?!?

 

Tror dette kan gjennomføres uten de store system/programendringer.

Som sagt, en ide jeg "hiver ut" i farta. Hva mener andre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

GRUNNEN TIL DEN LILLE AKTIVITETEN ???

Jeg har tenkt og tenkt - tror kanskje en av grunnnen kan være det «lille» at man må skrive ca. 30 ord om bildet - der tror jeg nemlig det er mange som får en «sperre» og tenker at: «Nei, da gidder vi ikke».

 

Og når det gjelder kommentarene til bildene - der tror jeg kanskje at i og med at det er delt inn i kriterier så er det ikke like lett å skrive at man bare «liker bildet». (i gamle digit var det mange kommentarer med «fint bilde» - «flott» osv., det var korte, intensigende kommentarer, MEN DA VAR TROSS ALT AKTIVITETEN DER ! )

 

 

 

Ja, her skriver du i hvert fall grunnene til at jeg nå synes det er utrivelig å være her.

 

Ser jo at flesteparten av de som er aktive på forumet her misliker kommentarer som "nydelig bilde". Vel, da passer ikke jeg inn her lenger, så da holder jeg meg heller unna. Eller altså, jeg er ofte innom. Leser på forumet, og ser på bildene. Jeg elsker å se på bildene som blir lagt ut. Mange nydelige bilder. Men slike kommentarer vil jo ikke hobbyfotografene her inne ha, så da skal de få slippe det.

Lenke til kommentar

GRUNNEN TIL DEN LILLE AKTIVITETEN ???

Jeg har tenkt og tenkt - tror kanskje en av grunnnen kan være det «lille» at man må skrive ca. 30 ord om bildet - der tror jeg nemlig det er mange som får en «sperre» og tenker at: «Nei, da gidder vi ikke».

 

Og når det gjelder kommentarene til bildene - der tror jeg kanskje at i og med at det er delt inn i kriterier så er det ikke like lett å skrive at man bare «liker bildet». (i gamle digit var det mange kommentarer med «fint bilde» - «flott» osv., det var korte, intensigende kommentarer, MEN DA VAR TROSS ALT AKTIVITETEN DER ! )

 

 

 

Ja, her skriver du i hvert fall grunnene til at jeg nå synes det er utrivelig å være her.

 

Ser jo at flesteparten av de som er aktive på forumet her misliker kommentarer som "nydelig bilde". Vel, da passer ikke jeg inn her lenger, så da holder jeg meg heller unna. Eller altså, jeg er ofte innom. Leser på forumet, og ser på bildene. Jeg elsker å se på bildene som blir lagt ut. Mange nydelige bilder. Men slike kommentarer vil jo ikke hobbyfotografene her inne ha, så da skal de få slippe det.

 

 

 

Enige med deg-men eg trur at her er mange flere som liker "nydeleg bilde"en som ikkje liker den slags tilbakemeldingkonservativ_woot.gif

 

 

Lenke til kommentar

 

GRUNNEN TIL DEN LILLE AKTIVITETEN ???

Jeg har tenkt og tenkt - tror kanskje en av grunnnen kan være det «lille» at man må skrive ca. 30 ord om bildet - der tror jeg nemlig det er mange som får en «sperre» og tenker at: «Nei, da gidder vi ikke».

 

Og når det gjelder kommentarene til bildene - der tror jeg kanskje at i og med at det er delt inn i kriterier så er det ikke like lett å skrive at man bare «liker bildet». (i gamle digit var det mange kommentarer med «fint bilde» - «flott» osv., det var korte, intensigende kommentarer, MEN DA VAR TROSS ALT AKTIVITETEN DER ! )

 

 

 

Ja, her skriver du i hvert fall grunnene til at jeg nå synes det er utrivelig å være her.

 

Ser jo at flesteparten av de som er aktive på forumet her misliker kommentarer som "nydelig bilde". Vel, da passer ikke jeg inn her lenger, så da holder jeg meg heller unna. Eller altså, jeg er ofte innom. Leser på forumet, og ser på bildene. Jeg elsker å se på bildene som blir lagt ut. Mange nydelige bilder. Men slike kommentarer vil jo ikke hobbyfotografene her inne ha, så da skal de få slippe det.

 

Det er en liten, høyrøstet gruppe som misliker slike kommentarer. Det paradokse er at de ikke bidrar selv med det de mener er riktig. Dersom du mener et bilde er nydelig, så skriver du det. Eller du kan jo bidra med et anonymt terningkast :) som uttrykker din oppfatning om bildet.

Lenke til kommentar

En interessant ide!

Men, poenget med å kommentere er jo at fotografen (og mange andre) skal lære noe av kommentaren. Evt få bekreftet sine egne meninger. Derfor så hiver jeg ut en ide (ikke veldig gjennomtenkt foreløpig) om at den som mottar kritikken angir om den var til hjelp eller ikke. Dersom bildekritikken var til hjelp så vil den "telle med" slik at den som gav kritikken får pluss-poeng og kan legge ut sitt bilde.

 

Dette vil føre til mere gjennomtenkte kritikker og at de som vil legge ut bilder også må bruke ressurser på å gi kritikk. Samt at vi alle vil kunne lære mer om vår hobby, som vel er målet ?!?

 

Tror dette kan gjennomføres uten de store system/programendringer.

Som sagt, en ide jeg "hiver ut" i farta. Hva mener andre ?

Enig i at ideèn er interessant!:idea:

Jeg for min del har ikke noe imot å være med på å "prøve ut" også slike mer "forpliktende" opplegg. :rofl:

 

Men for en som i utgangspunktet er for et mest mulig "fritt og åpent" miljø, så har jeg også mine betenkeligheter rundt et sådant system, men lar være å fronte det så hardt nå.:hmm:

Jeg er for "alt" som kan være med på å dra medlemmer inn til aktivitet!

Så dersom det lar seg gjøre å prøve noe sånt, hvorfor ikke?

Det er jo aldri for sent å snu, om det skulle vise seg å slå feil!

Antallet aktive brukere :sleep: her inne er jo ikke så stort at det gjør noe, så det skader vel ikke stort å prøve,.......kanskje...?:thumbup:

 

Medlemstallet er akkurat nå oppe i 318, så hvis slike tiltak f.eks. fører til at 5% flere medlemmer blir mere aktive, så er det jo en liten revolusjon på gang! (selv om kanskje 1-2% blir mindre aktive)..... :wow:

Lenke til kommentar

Ja, her skriver du i hvert fall grunnene til at jeg nå synes det er utrivelig å være her.

 

Ser jo at flesteparten av de som er aktive på forumet her misliker kommentarer som "nydelig bilde". Vel, da passer ikke jeg inn her lenger, så da holder jeg meg heller unna. Eller altså, jeg er ofte innom. Leser på forumet, og ser på bildene. Jeg elsker å se på bildene som blir lagt ut. Mange nydelige bilder. Men slike kommentarer vil jo ikke hobbyfotografene her inne ha, så da skal de få slippe det.

 

Hei Jane!

Tror faktisk mesteparten ikke misliker de enkle kommentarene! Har fulgt godt med her inne, og det er bare noen få som "fronter" sterkt dette med kommentarformen!

Jeg liker begge deler og har ingen som helst problemer hverken med et flott, fint, bra, nydelig eller dårlig for den saks skyld. Samtidig verdsetter jeg også de som tar seg tid til grundige og utfyllende kommentarer.....

Ja, takk begge deler er mitt motto! (Tror også at dette er med på å fremme aktiviteten her inne!!).....

De som kun vil forholde seg til "grundig" kritikk osv. har jo muligheten til det også, hvis de vil da...........! :roll:

Lenke til kommentar

En interessant ide!

Men, poenget med å kommentere er jo at fotografen (og mange andre) skal lære noe av kommentaren. Evt få bekreftet sine egne meninger. Derfor så hiver jeg ut en ide (ikke veldig gjennomtenkt foreløpig) om at den som mottar kritikken angir om den var til hjelp eller ikke. Dersom bildekritikken var til hjelp så vil den "telle med" slik at den som gav kritikken får pluss-poeng og kan legge ut sitt bilde.

 

Dette vil føre til mere gjennomtenkte kritikker og at de som vil legge ut bilder også må bruke ressurser på å gi kritikk. Samt at vi alle vil kunne lære mer om vår hobby, som vel er målet ?!?

 

Tror dette kan gjennomføres uten de store system/programendringer.

Som sagt, en ide jeg "hiver ut" i farta. Hva mener andre ?

Enig i at ideèn er interessant!:idea:

Jeg for min del har ikke noe imot å være med på å "prøve ut" også slike mer "forpliktende" opplegg. :rofl:

 

Men for en som i utgangspunktet er for et mest mulig "fritt og åpent" miljø, så har jeg også mine betenkeligheter rundt et sådant system, men lar være å fronte det så hardt nå.:hmm:

Jeg er for "alt" som kan være med på å dra medlemmer inn til aktivitet!

Så dersom det lar seg gjøre å prøve noe sånt, hvorfor ikke?

Det er jo aldri for sent å snu, om det skulle vise seg å slå feil!

Antallet aktive brukere :sleep: her inne er jo ikke så stort at det gjør noe, så det skader vel ikke stort å prøve,.......kanskje...?:thumbup:

 

Medlemstallet er akkurat nå oppe i 318, så hvis slike tiltak f.eks. fører til at 5% flere medlemmer blir mere aktive, så er det jo en liten revolusjon på gang! (selv om kanskje 1-2% blir mindre aktive)..... :wow:

 

 

Det som er viktig når slike endringer gjøres, er å logge aktiviteten før og etterpå.

Nå gjøres det endringer, aktiviteten synker, så gjør man yttligere endringer, aktiviteten fortsetter å synke..osv....osv. Med litt logging kan man se hva som virker positivt og hva som virker negativt.

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om 30 tegn, ikke ord...

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å si litt om bildet en legger ut.

 

Når det gjelder kommentarer som "nydelig bilde", så har jeg ikke noe i mot det - det er jo derfor vi har fått inn evalueringsnivåene. Jeg tror heller problemet er at mange plasserer bildet i "Kritikk" når de egentlig skulle ha plassert det i "Tips".

 

Etter en stund i tankeboksen og har tenkt å bruke evalueringsnivåene som følger:

Visning: Her er det et bilde jeg er stolt av, og skal bare vise det frem. Synes også at temadag bilder passer her.

Tips: Denne bruker jeg generellt ikke; men kan tenke meg å bruke denne på en temadag hvis jeg er usikker på bildet.

Kritikk: Her er det et bilde jeg er usikker på - og vil da si noe om bildet og hva jeg er usikker på.

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om 30 tegn, ikke ord...

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å si litt om bildet en legger ut.

 

Når det gjelder kommentarer som "nydelig bilde", så har jeg ikke noe i mot det - det er jo derfor vi har fått inn evalueringsnivåene. Jeg tror heller problemet er at mange plasserer bildet i "Kritikk" når de egentlig skulle ha plassert det i "Tips".

 

Etter en stund i tankeboksen og har tenkt å bruke evalueringsnivåene som følger:

Visning: Her er det et bilde jeg er stolt av, og skal bare vise det frem. Synes også at temadag bilder passer her.

Tips: Denne bruker jeg generellt ikke; men kan tenke meg å bruke denne på en temadag hvis jeg er usikker på bildet.

Kritikk: Her er det et bilde jeg er usikker på - og vil da si noe om bildet og hva jeg er usikker på.

 

Men altså. Man må jo passe seg så man ikke skriver bare "nydelig bilde" til en som har lagt bildet sitt på nivået "kritikk". Synes det blir bare tull med disse nivåene jeg. Jeg synes det er vanskelig å velge nivå selv også. Jeg ønsker jo alle slags typer tilbakmeldinger. Jeg blir glad om noen bare skriver "nydelig bilde", og jeg blir glad for mer utfyllende kommentarer. Ja, alle slags kommentarer.

 

Når det gjelder 30 ord, eller 30 tegn, så synes jeg det er bare pes. Jeg hadde tenkt til å legge ut et bilde her om dagen. Og jeg skreiv noen få ord om bildet, som påkrevd. Men jeg fikk ikke lagt det inn, fordi jeg ikke hadde brukt 30 tegn. Jeg ble visst bare oppgitt, og droppet hele greia. Det er mulig det er er sløvt og tullete av meg, men jeg blir faktisk bare oppgitt over slike regler.

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om 30 tegn, ikke ord...

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å si litt om bildet en legger ut.

 

 

Jeg skjønner heller ikke dette, men samtidig skjønner jeg (og aksepterer) at andre synes det er "vanskelig" eller ikke behøves....

 

Så derfor foreslår jeg at at en kutter ut kravet til antall tegn. De som uansett skriver noe vil gjøre dette uansett (slik som jeg f.eks.), og de som ikke vil skrive noe som helst slipper det. Burde ikke være et problem i det hele tatt!!!!

 

Kan jo faktisk være slik at en sånn liten detalj er med på å trekke til seg 1 eller flere inn i digitverden! :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men altså. Man må jo passe seg så man ikke skriver bare "nydelig bilde" til en som har lagt bildet sitt på nivået "kritikk". Synes det blir bare tull med disse nivåene jeg. Jeg synes det er vanskelig å velge nivå selv også. Jeg ønsker jo alle slags typer tilbakmeldinger. Jeg blir glad om noen bare skriver "nydelig bilde", og jeg blir glad for mer utfyllende kommentarer. Ja, alle slags kommentarer.

Det er helt i orden å skrive "nydelig bilde" til en som har bedt om kritikk - de blir også glade for det - det er ikke sånn at man automatisk ikke blir glad for alle slags kommentarer selv om man har bedt om "kritikk".

 

Det er heller så de som ikke vil ha negative tilbakemeldinger kan reservere seg mot dette, og derfor velge et "lavere" nivå. Det er nemlig ikke alle som er som deg - ikke alle ønsker alle slags typer tilbakemeldinger.

 

Ikke verre enn det.

 

 

Og 30 tegn er ikke så vanskelig å fylle ut.

"Nydelig bilde - liker stemningen."

"Pent - fin kontakt med modellen."

"Fine og klare farger på himmelen."

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Og 30 tegn er ikke så vanskelig å fylle ut.

"Nydelig bilde - liker stemningen."

"Pent - fin kontakt med modellen."

"Fine og klare farger på himmelen."

Tror nok du har misforstått noe her gitt!

 

De 30 tegn det er snakk om er relatert til Beskrivelsen en selv legger inn når bildet skal lastes inn på digit:

 

Slik står det :

"Beskrivelsen av bildet:

Det kan for eksempel være noen ord om hva du er fornøyd med på bildet, om hva du ønsker kritikk på; om det er komposisjon eller bildebehandlingsteknikk.

  • Beskrivelsen må inneholde minst 30 tegn."

Just for the record! :thumbup:

 

 

 

Lenke til kommentar

Enige med deg-men eg trur at her er mange flere som liker "nydeleg bilde"en som ikkje liker den slags tilbakemeldingkonservativ_woot.gif

Hei karost!

Har registrert det samme! :cool:

 

PS!

De 2 siste bildene du har lagt ut er det ikke mulig å kommentere på. Er du klar over det???

Dette står under Koommentarer:

"En ukjent feil oppsto. Diskusjonstråden for dette bildet kunne ikke opprettes"

 

Vil nevne dette, i tilfelle du ikke har registrert det selv..... :hmm:

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om 30 tegn, ikke ord...

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å si litt om bildet en legger ut.

 

Når det gjelder kommentarer som "nydelig bilde", så har jeg ikke noe i mot det - det er jo derfor vi har fått inn evalueringsnivåene. Jeg tror heller problemet er at mange plasserer bildet i "Kritikk" når de egentlig skulle ha plassert det i "Tips".

 

Etter en stund i tankeboksen og har tenkt å bruke evalueringsnivåene som følger:

Visning: Her er det et bilde jeg er stolt av, og skal bare vise det frem. Synes også at temadag bilder passer her.

Tips: Denne bruker jeg generellt ikke; men kan tenke meg å bruke denne på en temadag hvis jeg er usikker på bildet.

Kritikk: Her er det et bilde jeg er usikker på - og vil da si noe om bildet og hva jeg er usikker på.

 

Men altså. Man må jo passe seg så man ikke skriver bare "nydelig bilde" til en som har lagt bildet sitt på nivået "kritikk". Synes det blir bare tull med disse nivåene jeg. Jeg synes det er vanskelig å velge nivå selv også. Jeg ønsker jo alle slags typer tilbakmeldinger. Jeg blir glad om noen bare skriver "nydelig bilde", og jeg blir glad for mer utfyllende kommentarer. Ja, alle slags kommentarer.

 

Når det gjelder 30 ord, eller 30 tegn, så synes jeg det er bare pes. Jeg hadde tenkt til å legge ut et bilde her om dagen. Og jeg skreiv noen få ord om bildet, som påkrevd. Men jeg fikk ikke lagt det inn, fordi jeg ikke hadde brukt 30 tegn. Jeg ble visst bare oppgitt, og droppet hele greia. Det er mulig det er er sløvt og tullete av meg, men jeg blir faktisk bare oppgitt over slike regler.

 

Jeg er jo en av de som gjerne vil ha såkalt konstruktiv kritikk, men jeg setter også pris på "fint bilde" eller noe annet - mye, mye bedre enn total stillhet.

 

Jeg er forresten helt enig med deg (og andre) i at evalueringsnivåene ikke har vært en stor suksess, selv om jeg har lagt bildene mine i "Kritikk" så er jeg som sagt glad for alle tilbakemeldinger. Selv har jeg også kommet med forslag til forbedringer også til de som velger "Visning" uten å bli hengt for det. Mulig beskrivelsen av nivåene burde vært endret litt bare, for å reflektere dette, jeg tror faktisk ikke de som velger visning ikke vil ha noe annet enn "fint" under bildene sine...

 

Har heller ikke noe imot at 30-tegnsregelen ble droppet, man kan selvsagt bare legge inn tralalalalalalalalalalallalalal, men det blir jo litt dumt :)

Lenke til kommentar

Selv om jeg er mot for mye føringer og regler, syns jeg evalueringsnivåene er greie. Det gir meg gode retningslinjer for hva slags tilbakemeldinger jeg kan gi uten at folk blir sure.

 

Så må man vel også tåle slike tilbakemeldinger når bildet er lagt under nivå "Kritikk":

 

"For å si det rett ut, blir dette som å spise skiver uten pålegg, litt for tørt for min del :) sterk toer fra meg"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg er mot for mye føringer og regler, syns jeg evalueringsnivåene er greie. Det gir meg gode retningslinjer for hva slags tilbakemeldinger jeg kan gi uten at folk blir sure.

 

Så må man vel også tåle slike tilbakemeldinger når bildet er lagt under nivå "Kritikk":

 

"For å si det rett ut, blir dette som å spise skiver uten pålegg, litt for tørt for min del :) sterk toer fra meg"

 

Dagens morsomste evaluering :)

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Enige med deg-men eg trur at her er mange flere som liker "nydeleg bilde"en som ikkje liker den slags tilbakemeldingkonservativ_woot.gif

Hei karost!

Har registrert det samme! :cool:

 

PS!

De 2 siste bildene du har lagt ut er det ikke mulig å kommentere på. Er du klar over det???

Dette står under Koommentarer:

"En ukjent feil oppsto. Diskusjonstråden for dette bildet kunne ikke opprettes"

 

Vil nevne dette, i tilfelle du ikke har registrert det selv..... :hmm:

 

 

 

 

Ja her er vel feilen med liten Aktivitet på Digit---den fungerer ikkje also sida--har fåt fleire beskjeder om det frå andre digiter------men men greit det blir vel ordnet etter kvart-terningen fungerer ser egkonservativ_woot.gif

 

 

Lenke til kommentar

Selv om jeg er mot for mye føringer og regler, syns jeg evalueringsnivåene er greie. Det gir meg gode retningslinjer for hva slags tilbakemeldinger jeg kan gi uten at folk blir sure.

 

Så må man vel også tåle slike tilbakemeldinger når bildet er lagt under nivå "Kritikk":

 

"For å si det rett ut, blir dette som å spise skiver uten pålegg, litt for tørt for min del :) sterk toer fra meg"

 

Helt enig med du ang. evalueringsnivåene! :cool:

 

PS!

Og den tilbakemeldingen du viser til "spriter" jo opp det hele da....laugh.gif

(en kan jo relatere mange ting til sin egen hverdag ja - men den som er vant til "tørt brød" er det jo egentlig synd på da):whistle:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...