Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

''Nei takk til gratisaviser''


BuffyAnneSummers

Anbefalte innlegg

Nei, klistremerke på døren er kun for de som leverer aviser på dørmatta. De går ikke og sjekker døra til hver enkelt postkasse. Det har de ikke tid til, og så godt betalt har de heller ikke.

 

Mener å huske at jeg fikk denne avisen i postkassen min før, og det er sjeldent jeg ser andre her ha denne avisen liggende utenfor døra si, ikke kan jeg være helt sikker på om de henter inn avisene før jeg får sett at de ligger der, men jeg fikk aldri aviser på døren før jeg satte klistermerke på postkassen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi distributøren er ca 40 minutters kjøretur unna, utenfor en bomring som det koster 50 kr pr vei å passere. Kombinert med drivstoffutgifter og ca to timer bortkastet av min arbeidstid så såg eg ikke lenger vitsen. Tapt arbeidsinntekt(ca 250 kr * 2) + 100 kr i bom og 50 kr i drivstoff så summerer det seg fort til 650 kr. Og eg betaler ikke 650 kr for å kvitte meg med gratisaviser eg ikke vil ha. Da kjørte eg de heller på bosset og betalte ca 60 kr.

 

I ettertid så filtreres avisene ut når eg går forbi papiravfallet(som tross alt allerede er betalt for gjennom renovasjonsavgiften).

 

Eg ser jo at eg burde vært mer prinsippfast, men livet er for kort :)

Lenke til kommentar

En mulighet er også å putte de uønskede avisene i en konvolutt, skrive en liten lapp der du sier at disse har blitt levert til deg til tross for reservasjon, og så sende dette til utgiver. Uten å frankere, så mottaker må betale portoen.

Koster deg riktignok en konvolutt.. ;)

 

Edit: Skrivefeil

Endret av RVF
Lenke til kommentar

Det tar ca to minutter å fylle ut klageskjema på forbrukerombudet.no, og det opprettes da en formell klagesak mot firmaet. De får så et skarpt brev i posten med krav om at praksisen opphører umiddelbart.

 

Verre er det ikke..

Dette var min taktikk. Over en tomånedersperiode så sendte jeg klage hver eneste gang jeg mottok gratis aviser. Til slutt sendte de brev til distributøren, og da stoppet det. Til sammen må jeg ha sendt 20 klager. Jeg fikk aldri var på mine henvendelser til utgiver/distributør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...