Gå til innhold

Føles som om livet har stoppet opp.. Hvilken utdanning videre?


Blårens

Anbefalte innlegg

Hei føler det har stoppet litt opp i livet angående utdanning så måtte opprette denne tråden i ren panikk :p

Har nå i dag ett 1 stk fagbrev som energimontør og en god jobb med god lønn, men ønsker noe videre utdanning ved siden av jobben. Jobber 12 dager og har 9 dager fri så ønsker å bruke friuka til noe nyttig.

 

Har tenkt litt på ingeniørstudier, fikk en mail om noe ingeniørstudie som var rettet mot folk innen kraftbransjen der man studerer ved siden av jobb, men jeg vet ikke hvordan det fungere i praksis da det å studere tydeligvis er en heltidsjobb.

 

Hvordan er mulighetene for å komme seg innen oljebransjen og hvordan elektrobakgrunn kan man benytte/trenger man? De har jo mer fri enn jobb og litt mer i årslønn og det virker jo mer som en jobb jeg kunne passet til da jeg helst ikke vil tilbringe mine arbeidsdager inne på ett kontor.

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får inntrykk av at du ikke helt vet hva du vil, først så vil du studere og så vil du inn i oljebransjen :dontgetit: Ikke vil du tilbringe dagen på et kontor heller, men sjansen er ganske stor for at mesteparten av tiden din vil gå med til akkurat dette som ingeniør.

 

Min personlige erfaring er at det mest brutale, men beste in lengden, er å bryte helt opp og begynne som heltidsstudent hvis man tenker på å studere. Etter seks år i arbeid prøvde jeg å studere ved siden av full jobb en periode, men det gikk fullstendig på trynet, ble totalt utslitt av det, og ikke har man tilgang på hjelp fra medstudenter og lærere heller (noe som er ganske uvurderlig). Til slutt (etter mange runder med meg selv) bestemte jeg meg for å slutte i jobben og begynne ingeniørstudiet på heltid. Det var hardt økonomisk, men i dag 4 år etter studeislutt angrer jeg fortsatt ikke et sekund :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Driter i ingeniørstudier det jeg egentlig vil er å ha en fysisk jobb som gir meg mer lønn enn det jeg har nå og mer fri.

 

Noen som vet hvor jeg kan ringe og høre hvordan fagbrev de vil ha innen oljebransjen? Prøvde å ringe Statoil, men det er jo ett gigantisk firma så vanskelig å komme i kontakt med noen som kan svare på mine spørsmål. Det norske oljeselskap har ikke arbeidsstab sjøl, de bare leier inn folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...