Gå til innhold

Apple har lansert iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig har jo 4S ok ytelse, men man er jo vant med at Apple leder an...

Definer "man"? Dette er for flåsete. Ikke snakk for andre.

Jeg må si det er trist å lese innlegg fra folk som praktisk talt er forelsket i et merke og som på liv og død skal forsvare det med nebb og klør. Det er greit om merket gjør det bra, og for all del, Apple gjør det jo bra, men tenk om folk klarte være mer saklige. Tenk så mye mer givende diskusjonene kunne bli.

 

Erik: "Telefon A er best".

Pål: "Nei, telefon B er best".

Henrik: "Telefon C er bedre enn begge til sammen".

 

Det samme hver eneste gang, og ingen får noe som helst ut av det. Bare et enda trangere syn. Det er faktisk ikke at det ender sånn:

 

Erik: "Telefon A er best".

Pål; Nei, telefon B er best".

Erik: "Åja, du synes det? Da kjøper jeg telefon A".

 

For all del, det er lov å mene noe, men det er så mange fanboys som leker blindere enn det de er. Apple er gode, men de er ikke alene om å være gode.

Endret av Edian
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker jo som en flott telefon, jeg har ikke noe problem med 3,5" skjerm, og da de endelig har fjernet behovet for iTunes kunne jeg fint hatt en slik. Problemet er bare prisen. Hvorfor må den absolutt koste en tusenlapp mer enn telefoner som yter bedre?

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om Siri da? (Assistant programmet, ikke søsteren min)

 

Virker jo som det er en av de store grunnene til å kjøpe ny iPhone. Google har vel dette i nettleser og på android mobiler(?). Google Voice? Jeg har aldri blitt særlig imponert over det, det er kult å teste, men ikke mer. Men hadde vært konge om Apple sin Siri var mye "klokere".

Lenke til kommentar

Hvordan snakker jeg for andre? At jeg tar frem et klassisk eksempel på diskusjoner om telefonprodusenter, eller at jeg er så ego at jeg legger frem hvordan jeg mener man bør gå frem når man diskuterer?

 

Tenkte på denne: "Det samme hver eneste gang, og ingen får noe som helst ut av det."

 

:)

Lenke til kommentar

Virker jo som en flott telefon, jeg har ikke noe problem med 3,5" skjerm, og da de endelig har fjernet behovet for iTunes kunne jeg fint hatt en slik. Problemet er bare prisen. Hvorfor må den absolutt koste en tusenlapp mer enn telefoner som yter bedre?

Fordi folk er villig til å betale så mye. Å selge 50 millioner telefoner til 300 dollar er bedre (for Apples bunnlinje) enn å selge 60 millioner til 200. Til og med bedre enn å selge 75 millioner til 200, selv om omsetningen blir den samme, fordi produksjons og salgskostnadene pr. enhet ikke minker nok til å kompensere for det økte antall produserte enheter.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om Siri da? (Assistant programmet, ikke søsteren min)

 

Virker jo som det er en av de store grunnene til å kjøpe ny iPhone. Google har vel dette i nettleser og på android mobiler(?). Google Voice? Jeg har aldri blitt særlig imponert over det, det er kult å teste, men ikke mer. Men hadde vært konge om Apple sin Siri var mye "klokere".

For min del virker alle slike talestyrte ting mer som en gimmick enn noen egentlig nyttig funksjon. Morsomt å bruke i begynnelsen, men etterhvert går man tilbake til vanlig bruk igjen.

Lenke til kommentar

Ser ikke for meg at det er en funksjon som jeg blir å bruke i offentligheten. Spør du meg ville det sett rart ut om jeg så en som satt på flyplassen/resturant/butikk og snakker inn en tekstmelding. :hmm:

Kan jo være greit hvis du er ute å løper for eksempel.

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Ser ikke for meg at det er en funksjon som jeg blir å bruke i offentligheten. Spør du meg ville det sett rart ut om jeg så en som satt på flyplassen/resturant/butikk og snakker inn en tekstmelding. :hmm:

Det ser rart ut når folk tilsynelatende går på gaten og snakker med seg selv, mens sannheten er at de har en mobil i lomma og øreplugger med mic. Men jeg ser nytteverdien av å kunne være opptatt med helt andre ting mens man kommuniserer. Dette var Apples visjon for 20 år siden:

 

http://www.youtube.com/watch?v=9bjve67p33E

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvordan snakker jeg for andre? At jeg tar frem et klassisk eksempel på diskusjoner om telefonprodusenter, eller at jeg er så ego at jeg legger frem hvordan jeg mener man bør gå frem når man diskuterer?

 

Tenkte på denne: "Det samme hver eneste gang, og ingen får noe som helst ut av det."

 

:)

Ja, det var kanskje en unødvendig generalisering jeg kunne droppa. Tror dog jeg har rett.

Hvorfor skulle man få noe ut av en diskusjon som aldri vil ende, og som man trolig ikke vil være en del av slutten på?

Lenke til kommentar

Tja det kan være at man får noe ut av å repetere poengene sine, eventuelt se nye vinkler av ting man kan argumentere bedre mot eller for, muligens skjerpe egen krangleteknikk generelt eller bare få mer innblikk i hvordan motstander forsvarer seg mot div angrepsformer.

 

osv.

 

you never know :) . men folk hadde ikke gjort det om de ikke fikk noe ut av det. skadefryd, egoboost, ønske om å hjelpe andre innse det du innser, whatever it may be, er det NOE man får fra det, ellers hadde som sagt ingen gjort det.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Skal ikke lete lenger en signaturen min for å finne ut at den normale personen lett blir påvirket til å kjøpe iPhone.

Godt du mener at vi iPhone-brukere er normale... ;)

 

Denne nye 4s, vil sette nye salgsrekorder, selv om den evt. bli banket igjen av samsung.

Den spådommen setter sikkert Apple pris på. Og det bør være et varsko til Samsung om at de mangler noe på menyen.

 

Geir :)

 

Når jeg skriver at normale folk lett blir påvirket, så kan jeg forklare dett med at vi med masse kunnskap rundt smartmobil ikke blir veldig påvirket av hva vi ser og hører i media. Vi er i stand til å reflektere å komme med en god konklusjon før vi går til kjøp av en ny enhet. De som ikke har tilstrekkelig med kunnskap blir lett manipulert over hva media viser. Kan komme med et par eksempler om du vil høre.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var i bunn og grunn ikke at det å diskutere mobiltelefoner ikke er givende. Hell, jeg leser mye her, og poster i blant. Jeg mener derimot at ved å være innstilt på at merke A er best, og ikke være åpen for innvendinger bidrar man til å "ødelegge" ellers saklige diskusjoner.

Jeg er av den oppfatning av at når man har et så lukket syn, er det vanskelig, kanskje umulig å få noe ut av det. Om man er fast bestemt på at merke A er best, hvorfor diskutere?

 

Edit: I øyeblikket er jeg hovedgrunnen til en ganske grei avsporing. Vi kan diskutere dette et annet sted :)

Endret av Edian
Lenke til kommentar

artig å lese diskusjonen her inne.

 

Fra mitt synspunkt kan man bare droppe å sette iPhone 4s opp mot andre mobiler som div. Samsung eller HTC mobiler. Det er ikke prosessorkraft, kvalitet på kamera og annet mikk makk som bestemmer hvorfor folk velger iPhone forran andre mobiler.

Dette er vel en "sannhet" folk her inne kan være enig med meg i.

 

Man velger iPhone fordi man:

 

1. Synes det er det subjektivt "kuleste, hippeste, mest inn" mobilen på markedet.

 

2. Man kjøper den fordi andre har den, og at det er den mobilen man skal ha. (glimmrende markedsføring av apple)

 

3. Det er en mobil som fungerer glimmrende som mobiltelefon

 

4. Det er en mobil som fungerer utmerket og sømløst sammen med andre apple produkter og integrerte OS`er.

 

iPhone er rett og slett en kulere mobil enn sine konkurrenter. (Mener tydeligvis flertallet om man skal se på markedsandeler etc)

 

Jeg har hatt en HTC Desire HD i et år nå, og måtte bytte den med min iPhone 3. Arbeidsgivers systemleverandør godkjente ikke iPhone den gangen grunnet noen sikkerhetsproblemer. Har i dag iPhone 4, og mener den er en bedre, smartere, og mer brukervennlig telefon enn den HTC`n.

 

Haters gonna hate..

Lenke til kommentar

Når jeg skriver at normale folk lett blir påvirket, så kan jeg forklare dett med at vi med masse kunnskap rundt smartmobil ikke blir veldig påvirket av hva vi ser og hører i media. Vi er i stand til å reflektere å komme med en god konklusjon før vi går til kjøp av en ny enhet.

Det er godt at du er beskjeden på egne vegne. ;)

 

De som ikke har tilstrekkelig med kunnskap blir lett manipulert over hva media viser. Kan komme med et par eksempler om du vil høre.

Kom igjen om du vil. Jeg er som kjent glad i anekdoter. (Kanskje fordi jeg er en gammel mann og har så mange av dem selv.) Så lenge folk tar dem for det de er.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...