Gå til innhold

Test: ADB HD PVR 5720 CDX


Anbefalte innlegg

Å brenne eller hente ut opptakene man har gjort på en HD-PVR vil det ikke komme muligheter for på flere år ennå.

 

Grunnen er enkel - Canal Digital (og alle andre tv-signalleverandører for den saks skylds) avtaler med TV-kanalene spesifiserer at CD IKKE skal selge utstyr som har disse mulighetene. Så så lenge TV-selskapene sitter med makta her, vil ingen endring skje.

 

TIL ALLE MED DEFEKTE SAGEM-DEKODERE:

Dere har kjøpt de fra canal digital, og om Canal Digital har forsøkt 2 ganger å fikse feilen dere har (Må være samme feil, ingen forskjellige feil), enten ved å reparere eller gi dere ny HD-PVR, så har dere krav på å heve kjøpet og få igjen pengene dere har betalt for HD-PVR'en.

 

Alternativt ville jeg krevd omlevering til den nye HD-PVRen. Så lenge boksen dere har i dag fortsatt har feil, vel og merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må selvfølgelig fortsatt være samme feil på produktet, som jeg skriver i min siste setning. Forskjellige feil står det ingenting om i forbrukerkjøpsloven, dessverre..så her kan man ha ørten forskjellige og man har ikke nødvendigvis krav på heving (Kan være andre grunner til gir en rett til heving allikevel her, dog :)).

Lenke til kommentar

Oppstartstid og kanalbytte er vell to forskjellige ting?

Ja

 

Tre til fire sekunder mellom "zapping" av kanaler er jo ikke noe raskere enn dagens Sagem HD-PVR og etter min mening så er alt over to sekunder ved bytting av kanaler for tregt da det hemmer opplevelser noe så abnormt når elementære ting som bytte av kanaler føles tregt og hakkete.

Det var egentlig det som var mitt poeng.

Hvis det var mulig å bytte kanal på under 0.5 sekunder for 40 år siden, hvorfor tar det OVER 2 sekunder idag?

...ikke imponerende ... i det hele tatt ...

 

EDIT:

... og på hardware som må være minst 1.000.000 ganger raskere ...

Endret av helsten2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg skulle til å forklare hvorfor man ikke får 3 muligheter ( dekoding, opptak og lagring til ekstern enhet ) i samme dekoder boks , men jeg ble litt for sein til det .

hvis man tar med automatisk kanal bytte før opptak så er det faktisk 4 funksjoner.

 

Hvorfor man ikke klare å få til slike avtaler er meg litt av en nøtt siden de som vil gjøre opptak og lagre det utenfor dekoderen får det til likevel.

 

Hvis man ser på design så er det et lite problem at moten ( fargene ) endres hele tiden.

Med mindre man hele tide må ha siste nytt så ender man opp med bokser i alle verdens av fargenyanser mellom svart , hvitt og sølv .

 

TVen jeg bruker er av CRT typen ( enda ) og er grå/sølv farget ( tven jeg bruket før var svart )

Altiboks dekoderen er i sølv

Den kombinerte opptaker og DVD spilleren jeg bruker er svart

Lenke til kommentar

Er ikke dette samme boks som Riks-TV selger? Ligner i alle fall veldig... Mener Grundig produserer disse.

Samme boks, produsert av ADB, programvare av Osmosys. Innmat vet jeg ikke om er samme, men jeg håper for canal digitals kunder sin skyld at den ikke er basert på samme programvare.

 

Grundig-boksen har vært fryktelig trøblete. Serieopptak (og opptak av enkeltprogram) er så ustabilt at man må bruke timer-opptak, den henger ~10 sec støtt og stadig plus en del andre problemer folk har hatt.

 

Jeg har ingen erfaring med sagem-boksen, så kan godt hende ADB boksen er en oppgradering uansett ;)

Lenke til kommentar

Idioter, kjøp dere Dreambox 500HD, koster 3290, og er milevis bedre enn dette rælet....

 

Flotte greier, men så var det prisen, og hva man sitter igjen med når regnestykket skal gjøres opp.

 

Vi har snust på Dreambox DM800HD SE som vi har blitt anbefalt som det beste alternativet.

 

Denne koster jo en del mer enn 1500 kr som DC skal ha for den nye dekoderen nå.

 

Er Dreamboksen virkelig verd en investering på over 3000 mer, altså ca. 4600 kr og i så fall hvorfor?

 

Tusen takk for hjelp <3

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Når man gjør en slik test, hadde det ikke vårt en idè å teste den opp mot lignendes produkter fra konkurentene? Istedenfor det produktet som den skal erstatte? Den sammenligningen er sånn sett interesant nok.. Men det er jo selvsagt at den er bedre enn forgjengeren.. Noe annet ville overrasket meg stort...

 

Er mere interesant hvordan den klarer seg opp mot f.eks. Get sin dekoder.. Er selv i markedet for å skifte leverandør. Og nettop dekoderen blir ett av hovedkriteriene for hvilken leverandør man faller på..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal absolutt IKKE ha denne, hovedsaklig pga maks ETT opptak om gangen.

 

Regner med at dette betyr at man kan se på en kanal, men ta opp en annen? Eller betyr det at man kun kan ta opp og må i så fall se på samme kanal som man tar opp fra?

 

Jeg har GET pr idag, og kan ta opp to opptak. Jeg kan da derimot ikke se på en tredje kanal. Det forekommer at det kan være et irritasjonsmoment, men sjelden. Skulle jeg derimot være låst til å kun ta opp fra en kanal om gangen virker det helt håpløst. 4-5 ganger i uken tar jeg opp to opptak om gangen, noe som da er umulig med denne boksen.

 

Håpløst...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Canal digital sin HD PVR dekoder har vært trøblete, men etterhvert har ihvertfall jeg fått den til å være lydløs og stabil.

 

1 -Sørg for å bruke den nye strømforsyningen, den med lys og bryter på ledningen

2 -Sørg for at dekoderen står åpent, ikke inntil vegger i tvbenker osv og ikke oppå eller under andre ting

3 -Sett den oppå noen ben slik at den heves en centimeter opp. Helst gummi eller annet mykt materiale. Pass på å ikke dekk til åpningene med bena

4 -Legg noe oppå dekoderen. Prøv deg frem for å se hvor den støyer. Jeg har noen bordskånere i en stabel i begge hjørnene foran. Legg på eller fjern skånerene inntil den er lydløs.

5 -Om den henger seg, kjør to tilbakestillinger

6 -Legg inn at opptak starter 2 min før og 5 min etter.

 

Hvis dekoderen er like lydløs og stabil som den har vært i en lang tid nå, bytter jeg ikke før jeg må.

Lenke til kommentar

For oss som har gen gamle HD-PVR dekoderen så er det 2000,- i avslag, på en rimelig stiv pris på 3500,- frem til 1 desember. Jeg går ut fra at de etter denne tid vil sette ned dekoderen til 2000,- som den bør koste. I så tilfelle vil vi ha fått 500,- i avslag. Men det viktige med dette avslaget, er at de har innrømmet at den gamle dekoderen ikke holder mål.

 

Det jeg har opplevd som hovedproblemet med dekoderen, sett bort fra støy og treghet, er rett og slett programoppdateringene. Det ser ikke ut til at utviklingsavdelingen til CanalDigital har noe kvalitetssikkring på nye oppdateringer før de sendes ut. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har opplevd problemer etter oppdatering men det er ikke få. Jeg har sittet tilsammen ganske mange timer i telefonen med support, fordelt over et stort antall ganger. En gang låste dekoderen seg fulstendig og jeg måtte ha ny, det tok over en uke før jeg fikk den i posten, ekspress post over natt var ikke noe de drev med.

 

Vi får håpe de får til spoling denne gangen. Den gamle dekoderen spolte helt fint et minutt per sekund, og om jeg ikke husker feil 15 mins hopp. Etter den store program oppdateringen så ble spolingen sirup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...